معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان از وجود ۲۱۰ واحد غیرفعال پرواربندی گوساله و بره در این استان خبر داد.

صادق اسداللهی با اشاره به ظرفیت‌های غیرفعال پرواربندی بره در لرستان گفت: ۹۵ طرح راکد و غیرفعال پرواربندی بره با ظرفیت ۳۸ هزار و ۳۲۶ رأس در این استان وجود دارد.

او اضافه کرد: ۹۵ طرح پرواربندی بره با ظرفیت ۵۷ هزار و ۹۶۰ رأس در لرستان در دست ساخت است و ۵۰ طرح نیمه‌فعال با ظرفیت ۲۳ هزار و ۸۰ رأس در این استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: ۱۱۵ واحد غیرفعال پرواربندی گوساله با ظرفیت ۱۲ هزار و ۳۳۷ هزار رأس در این استان وجود دارد که ۲ هزار و ۴۶۷ تن گوشت با بهره‌برداری از این واحد‌ها به میزان گوشت تولیدی لرستان افزوده می‌شود.

اسداللهی با بیان اینکه ۹۱۳ میلیارد تومان برای بهره‌برداری از واحد‌های غیرفعال پرواربندی گوساله در لرستان نیاز است، یادآور شد: ۳۰۴ میلیارد تومان نیز برای بهره‌برداری از واحد‌های غیرفعال پرواربندی بره در این استان نیاز است.

او با اشاره به وجود ۲۱۰ واحد غیرفعال پرواربندی دام در لرستان، اعلام کرد: ۱۴۰ واحد نیمه‌فعال گوساله و بره با ظرفیت ۳۷ هزار و ۸۱۱ رأس وجود دارد که یک‌هزار و ۸۰ میلیارد تومان برای این افتتاح این واحد‌ها نیاز است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا واحد‌های غیرفعال و در حال ساخت گاو‌های شیری و پرواربندی در این استان را فعال کنیم.

اسداللهی متذّکر شد: ۲۰ هزار تن گوشت قرمز در سال، ۹۵ هزار تن شیر خام در سال و ۴ هزار و ۱۸۰ تلیسه در سال با فعال‌سازی واحد‌های غیرفعال و در حال ساخت گاو‌های شیری و پرواربندی به میزان تولید لرستان اضافه می‌شود.

او اشاره کرد: ۲۰۰۰ شغل پایدار مستقیم با فعال‌سازی واحد‌های غیرفعال و در حال ساخت گاو‌های شیری و پرواربندی لرستان ایجاد می‌شود و این واحد‌ها صرفه‌جویی ۱۵ میلیون دلار ارز را به‌دنبال دارد.

برچسب ها: لرستان ، دامپروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.