معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲ هزار و ۳۴مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور در سال گذشته اضافه شد که یک هزار و ۱۴۴مگاوات معادل ۵۶ درصد آن حاصل تلاش بخش صنعت بوده است.

مقیمی گفت: ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی کشور سالانه تولید و به شبکه برق تحویل می شود و ۶۱۳ مگاوات هم پروژه در دست اجرا است همچنین در راستای تولید انرژی پاک ۲۴ مگاوات در داخل شهرک‌ها برق تولید می‌شود.

وی افزود: طرح‌های اجرایی در شهرک‌های صنعتی تا پایان امسال بررسی و میزان آب، برق و گاز مشخص و مشکلات آنها پیگیری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بروجرد تا پایان مردادماه سال جاری صادر می‌شود و زیر ساخت‌های لازم برای استقرار گمرک و احداث باسکول تا ۲۰ مردادماه تحویل خواهد شد.

مقیمی اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره ۲ بروجرد و منطقه ویژه اقتصادی مانند آسفالت و روشنایی در سطح ملی انجام می شود.

وی ادامه داد: هدف به سرانجام رسیدن پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی است و کارگروه پایش به‌صورت مستمر اقدامات را رصد، بررسی و پیگیری می‌کند.

معاون وزیر صمت یادآور شد: برای جلب مشارکت مردم در تولید و صنعت نیاز به مدل های جدید داریم که چند مدل احصاء شده که مورد استقبال خوبی قرار گرفته و در مجموع رضایتمندی تولیدکنندگان و صنعتگران در مجموعه شهرک‌های صنعتی مهم است.

مقیمی افزود: استان لرستان در بخش صنایع غذایی حاصلخیز است و سرمایه‌گذاری در این بخش موفق خواهد بود در شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه نیز از این‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها استقبال می‌شود.

تشکیل کانون اندیشه‌ورز صنعتی در لرستان

استاندار لرستان گفت: کانون اندیشه‌ورز صنعتی در لرستان برای بالابردن بهره‌وری صنعت و افزایش تولید و اشتغال تشکیل خواهد شد.

ابوطالب شفقت با بیان اینکه کارآفرینی عبادت است و ایجاد کسب کار باعث تشکیل خانواده و فرزندآوری می‌شود، اظهار کرد:‌ صنعتگران و تولیدکنندگان نقش مهمی در افزایش جمعیت با توسعه کسب‌وکار دارند.

وی تاکید کرد: شهید رییسی خدمت به مردم را در هر شرایطی در اولویت قرار می داد و تاکید داشتند که مسوولان خدمت صادقانه به مردم را در دستورکار قرار دهند.

استاندار لرستان بیان کرد: باید به ظرفیت‌های داخلی استان لرستان توجه داشته باشیم و تولید را با رونق بازارهای داخلی و خارجی دهیم.

شفقت اضافه کرد: سهم اشتغال پایین لرستان به علت یک عقب افتادگی قدیمی است، فقر تمرکز صنعتی لرستان بالاست و نیاز است شهرک‌های صنعتی لرستان افزایش یابد.

وی ادامه داد: در سه ساله گذشته هیچ واحد صنعتی تعطیل نشده و سهم شهرک های صنعتی افزایش و ۲ منطقه ویژه اقتصادی در لرستان احداث شده است.

برچسب ها: مصرف برق ، نیروگاه ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.