از از ورزشکار تاریخ ساز پاورلیفتینگ تقدیر شد.

مراسم تقدیر از مهرداد ظفری قهرمان مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی جهان به میزبانی آفریقای جنوبی به همت هیئت بدنسازی و پرورش اندام فارس با حضور مدیر کل اداره ورزش و جوانان فارس در دفتر ایشان برگزار شد.

در این جلسه حیدر صفرپور مدیرکل اداره ورزش و جوانان، محمد علی فرهنگ مهر رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام و جمعی از بزرگان، پیشکسوتان، قهرمانان، مربیان و داوران رشته پاورلیفتینگ حضور داشتند و در ابتدای مراسم تقدیر و تجلیل عملکرد هفت ساله رشته پاورلیفتینگ بررسی شد.

محمد علی فرهنگ مهر رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام فارس  نیز در این مراسم گفت: هیئت در هفت سال گذشته اقدامات موثر و خوبی را در رشته ورزشی پاورلیفتینگ انجام داده که این اقدامات به سه بخش فنی که شامل برگزاری کلاس‌های متعدد آموزشی، مربیگری و داوری بودر  تقسیم می شود.

او گفت: ورزشکاران و مربیان ما در این رشته در بخش بانوان و آقایان با علم روز دنیا و بحث بعدی پشتوانه و زیرساخت‌های پاورلیفتینگ بود که از ابتدای سال ۹۴ که با آغاز مدیریت بنده کارش را شروع کرده بود تمامی تجهیزات و امکانات لازم را برای برگزاری مسابقات و اردو‌های ورزشکاران عزیز استان فارس را فراهم کرد که با مبلغی حدود پنج میلیارد ریال این تجهیزات در اختیار ورزشکاران منتخب  قرار می‌گیرد.

فرهنگ مهر گفت: موضوع سوم هم اعزام‌های تیم‌های منتخب فارس بود که در این اعزام‌ها هیئت کلیه هزینه‌های رفت و برگشت، اسکان، هزینه وزن کشی و تمام ریز هزینه‌ها را انجام می‌داد که از ورزشکاران و تیم‌های منتخب استان فارس برای حضور قدرتمندانه در مسابقات قهرمانی کشور حمایت می‌کرد.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام فارس گفت: این برنامه ریزی‌ها نتیجه داد و ورزشکاران فارسی توانستند به قله‌های افتخار در کشور و میادین بین المللی و جهانی دست پیدا کنند.

او گفت: مهرداد ظفری برای اولین بار در تاریخ موفق شد به عنوان یک ایرانی مدال برنز مسابقات جهانی پاورلیفتینگ را کسب کند.

فرهنگ مهر گفت: در روز نخست مسابقات جهانی پاورلیفتینگ کلاسیک در آفریقای جنوبی، مهرداد ظفری در دسته ۵۹ کیلوگرم روی تخته رفت. این ملی پوش کشورمان در رقابت نزدیک با رقبای قدرتمند خود در اسکوات رکورد ۱۹۰ کیلوگرم، در پرس سینه رکورد ۱۲۵ کیلوگرم و در ددلیفت رکورد ۲۱۷.۵ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد. ظفری در مجموع با ۵۳۲.۵ کیلوگرم به کار خود پایان داد. مهرداد ظفری به مدال برنز حرکت‌های پرس سینه و ددلیفت هم دست پیدا کرد و در مجموع یک اتفاق تاریخی را رقم زد و توانست روی سکوی مجموع جهان بایستد.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام فارس گفت: ورزشکارانی از کشور‌های فرانسه و ژاپن بالاتر از ظفری به مدال‌های طلا و نقره مجموع دست یافتند.

او گفت: ملی پوش پاورلیفتینگ کشورمان نیز  به اولین ایرانی تبدیل شد که بعد از ۲۵ سال از راه اندازی این رشته در ایران موفق شد روی سکوی مجموع بزرگسالان جهان بایستد.

 فرهنگ مهر گفت: پس از تاریخ سازی مهرداد ظفری در مسابقات جهانی هیئت تصمیم داشت با تشویق و حمایت‌های خود از این قهرمان ارزنده و با اخلاق بتواند زمینه‌های تشویق ورزشکاران دیگر را فراهم کند و هدیه‌ای به رسم یاد بود شامل لوح تقدیر و مبلغی به صورت نقدی با حضور مدیر کل به این ورزشکار اهدا شد.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام فارس از مدیر کل درخواست مکانی برای تجهیز و بنیانگذاری خانه پاورلیفتینگ کرد و گفت: اگر اداره کل مکانی به این منظور در اختیار این هیئت قرار بدهد هیئت با هزینه خودش اقدام به تجهیز آن می‌کند که این مجموعه را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد تا ورزشکاران بتوانند با برگزاری اردو‌های مختلف به بالاترین سطح آمادگی خود برسند و این قول را داد که با داشتن مکانی اختصاصی روز‌های بسیار درخشانی را می‌توانیم در پاورلیفتینگ شاهد باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.