پاورلیفتر شیرازی موفق به کسب اولین مدال جهانی پاور لیفتینگ شد.

عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون، محمد علی فرهنگ مهر رئیس هیئت بدنسازی فارس ، سید مسلم اسدپور دبیر هیئت بدنسازی و پرورش اندام فارس جمعی از مسئولین فدراسیون ، پیشکسوتان، قهرمانان و مسئولان این عرصه به همراه خانواده قهرمانان وارد ایران شدند.

در این رقابت ها مهرداد ظفری پاورلیفتر شیرازی اولین مدال جهانی مجموع در تاریخ پاورلیفتینگ برای اولین بار تاریخ موفق شد به عنوان یک ایرانی بعد از ۲۵ سال سال از راه اندازی این رشته در ایران به مدال برنز مسابقات جهانی پاورلیفتینگ یابد.

در روز نخست مسابقات جهانی پاورلیفتینگ کلاسیک در آفریقای جنوبی، مهرداد ظفری در دسته ۵۹ کیلوگرم روی تخته رفت. این ملی پوش کشورمان در رقابت نزدیک با رقبای قدرتمند خود در اسکوات رکورد ۱۹۰ کیلوگرم، در پرس سینه رکورد ۱۲۵ کیلوگرم و در ددلیفت رکورد ۲۱۷.۵ کیلوگرم را به نام خود ثبت کرد.

ظفری در مجموع با ۵۳۲.۵ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

مهرداد ظفری به مدال برنز حرکت‌های پرس سینه و ددلیفت هم دست پیدا کرد و در مجموع یک اتفاق تاریخی را رقم زد و توانست  سکوی مجموع جهان را از آن خود کند.

ورزشکارانی از کشور‌های فرانسه و ژاپن بالاتر از ظفری به مدال‌های طلا و نقره مجموع دست یافت.

 در بخش ددلفیت و پرس سینه و مجموع موفق به کسب سه مدال برنز شد.

 این برای نخستین بار بود که تیم ملی پاورلیفتینگ ایران موفق شد در رقابت‌های جهانی توسط مهرداد ظفری به مدال مجموع دست پیدا کند.

 تیم ملی ایران با قرار گرفتن در رتبه هشتم این رقابت‌ها موفق شد برای نخستین بار در بین ده تیم برتر جهان جای گیرد.

مربیگری تیم ملی پارلیفتینگ به عهده مصطفی سلیمانی مربی شیرازی تیم ملی پاورلیفتینگ اعزامی به این دوره از مسابقات بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.