منابع خبری از کشته شدن ۷ نفر به دنبال وقوع سیل در امارات خبر دادند.

وزیر کشور امارات در پیامی ویدئویی اعلام کرد بارش شدید باران و سیل در بخش‌های «شارجه، فجیره و راس الخیمه» این کشور منجر به کشته شدن ۷ نفر شده است.

به گزارش رویترز، در ابتدا اعلام شد که ۶ نفر از این جانباختگان آسیایی بودند، سپس جسد نفر هفتم هم یافت و گفته شد که او نیز نژاد آسیایی داشته است.

سخنگوی دولت هم اعلام کرد گروه‌های امداد و نجات در این سه بخش شارجه، فجیره و راس الخیمه هستند و ساکنان را محل‌های پرخطر تخلیه می‌کنند.

اما گفته می‌شود از چهارشنبه که سیل در امارات آغاز شده، ۸۰ درصد از افرادی که مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند، دوباره به خانه‌هایشان بازگشتند.

همچنین گروه‌های مختلف درحال بازکردن جاده‌هایی هستند که به دلیل سیل مسدود شده بودند.

پیش از این سازمان مدیریت بلایای امارات اعلام کرده بود که با ۲۰ هتل برای در اختیار قرار دادند ۸۲۷ واحد در راستای اسکان بیش از هزار و ۸۸۵ نفر صحبت شده است. این مسئله یک روز پس از آغاز سیل شدید در امارات و جابه‌جایی تعداد زیادی از شهروندان اعلام شد.

روز گذشته نیز وزارت کشور امارات اعلام کرد فجیره، رأس‌الخیمه و شهر‌های خورفکان و شارجه و ام القیوین و عجمان بیشترین خسارت را از سیل متحمل شده اند و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر با حمایت ۱۶۳۸ پرسنل و ۵۸۲ خودرو از این منطقه تخلیه شدند.

همچنین به دلیل وقوع این سیل بی‌سابقه آژیر خطر در منطقه فجیره به صدا درآمد و در یک جلسه توجیهی در مورد آب و هوای حاکم در امارات، مقام مسئول تلاش‌های پیشگیرانه همه سازمان‌های دولتی را ارائه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار