به گفته محققان، تاثیر قوی رسانه‌های اجتماعی ممکن است شامل مصرف دخانیات هم باشد.

با تجزیه و تحلیل ۲۹ مطالعه منتشر شده قبلی، محققان دریافتند افرادی که رسانه‌های اجتماعی حاوی محتوای تنباکو و دخانیات را مشاهده می‌کنند، در مقایسه با افرادی که هرگز آن را مشاهده نکرده اند، بیش از دو برابر بیشتر احتمال دارد که از دخانیات استفاده کنند.

این مطالعه شامل تجزیه و تحلیل نظرسنجی از بیش از ۱۳۹ هزار شرکت کننده در مطالعات مختلف بود.

اسکات دونالدسون، محقق ارشد از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گفت: ما شبکه گسترده‌ای حاوی محتوا‌های مرتبط با تنباکو و رسانه‌های اجتماعی ایجاد کردیم و رابطه بین قرار گرفتن در معرض رسانه‌های اجتماعی و مصرف دخانیات را بررسی کردیم.

دونالدسون در ادامه افزود: آنچه ما دریافتیم این است که این شبکه‌ها قوی هستند و پیامد‌های بهداشت عمومی در سطح جمعیت دارند.

دونالدسون توضیح داد: گسترش رسانه‌های اجتماعی به شرکت‌های دخانیات راه‌های جدیدی برای تبلیغ محصولات خود، به‌ویژه برای نوجوانان و جوانان ارائه کرده است.

او گفت: ما مشاهده کردیم با وجود این تبلیغات، افرادی که قبلاً هرگز از دخانیات استفاده نکرده بودند، بیشتر مستعد استفاده بودند. این نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض محتوای مرتبط با دخانیات می‌تواند علاقه را برانگیزد و به طور بالقوه افراد غیر مصرف کننده را به سمت استفاده از دخانیات سوق دهد.

این مطالعه شامل افرادی از سراسر ایالات متحده، هند، استرالیا و اندونزی بود. افراد بین ۱۰ تا ۱۹ سال ۷۲ درصد از شرکت کنندگان را تشکیل می‌دادند، در حالی که بزرگسالان جوان و بزرگسالان به ترتیب ۱۵ درصد و ۱۳ درصد را تشکیل می‌دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۸ تير ۱۴۰۱
نوجوانی که سیگار میکشید رو دیدم و ازش پرسیدم بادست وپول خودت دود و مواد مضر داخل ریه خودت می فرستی دهان وحلق و... همه رو بادست وپول واختیار خودت دچار آلودگی میکنی بعد از مدتی دوباره باپول ودست واختیار خودت برای درمان این اعضا وامانت های خدا که مواظبت نکردی هزینه میکنی و بعد کلی هزینه آخر هم مثل اولش نمیشه.
آیا این کار عاقلانه است؟!!
خوشبختانه ایشون فرد منطقی وعاقلی بود وسیگارش رو له کرد.
رسانه ها نقش بسیار مهمی رو میتونند ایفا کنند
آخرین اخبار