کاهش سطح نیکوتین سیگار؛ گامی کوچک برای مهار سرطان

دولت آمریکا در نظر دارد برای کاهش میزان ابتلا به سرطان در این کشور، سطح نیکوتین موجود در مواد حاوی تنباکو را کم کند.

استعمال دخانیات یکی از مخرب‌ترین تفریحات بشر محسوب می‌شود به طوری که سالانه ۷ میلیون نفر در جهان به دلیل مصرف سیگار جان خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل، دولت‌ها می‌کوشند قوانین سخت‌گیرانه‌ای بدین منظور اعمال کنند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا طرح جدیدی را برای تبدیل شدن به قانون ارائه کرده است که برای میزان نیکوتین موجود در سیگار سطح تعیین می‌کند. این کار به منظور کاهش نیکوتین موجود در محصولات حاوی تنباکو انجام می‌شود تا اعتیاد به آن‌ها را در مصرف کننده کم کند.

این طرح که انتظار می‌رود در ماه مِه ۲۰۲۳ اجرایی شود با هدف ترک آسان استعمال دخانیات انجام می‌شود. دولت بایدن تلاش دارد با این اقدام روند مبارزه با سرطان‌های مرتبط با دخانیات را تشدید کند. براساس برنامه دولت آمریکا، این کشور قصد دارد شمار تلفات ناشی از دخانیات را طی ۲۵ سال آینده ۵۰ درصد کاهش دهد.

نیکوتین عامل اعتیادآور اصلی سیگار محسوب می‌شود. محصولات حاوی نیکوتین دارای مواد شیمیایی مخرب دیگری نیز هستند که همگی باعث بروز سرطان در انسان می‌شود. براساس اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، استعمال محصولات حاوی نیکوتین سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار هزینه مستقیم بر نظام سلامت این کشور تحمیل می‌کند.

استعمال دخانیات در آمریکا باعث مرگ زودرس ۴۸۰ هزار نفر در سال می‌شود. مقامات بهداشتی می‌گویند این موضوع بزرگترین عامل مرگ و میر در میان عوامل قابل کنترل محسوب می‌شود.

نه تنها افراد سیگاری، بلکه افراد غیرسیگاری نیز به دلیل مجاورت با این افراد در خطر از دست دادن جان خود قرار دارند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرده است سالانه ۷ هزار و ۳۰۰ نفر در این کشور به دلیل قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران جان خود را از دست می‌دهد. برآورد می‌شود ۱۲.۵ درصد از افراد بزرگسال در آمریکا استعمال دخانیات دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار