معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده برای مباحث کاهش تقاضاهای القایی و کاهش هزینه های دارو و تصویربرداری بسیار موثر است.

کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برای اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده نیازمند اعتبار پایدار در کشور هستیم. یکی از اعتبار های پایدار همان مالیات بر دخانیات است و ما برنامه ریزی کرده بودیم تا اجرای طرح های نظام ارجاع و پزشک خانواده را از امسال شروع کنیم و معتقدم که هیچ راهی جز نظام ارجاع و پزشک خانواده برای سلامت کشور نیست.

به گفته وی اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده برای مباحث کاهش تقاضاهای القایی، کاهش هزینه های دارو و تصویربرداری بسیار موثر است و این طرح ها سبب ایجاد یک تحول بنیادین در حوزه سلامت و اقتصاد ایجاد خواهد شد.

او گفت: در حال حاضر طرح نظام ارجاع در هیچ مرحله ای اجرا نمی شود. اگر اعتبار انجام این پروژه تامین نشود، این طرح پیشرفت نخواهد کرد. نظام ارجاع  در دو استان فارس و مازندران به صورت پایلوت انجام شد اما اعتبارش در همان سطح یک باقی ماند.

حیدری گفت: پرونده الکترونیک سلامت در حال انجام و سامانه سیب کاملا متحول شده است. سامانه ها در حال ادغام هستند. پرونده الکترونیک سلامت مقدمه سطح یک است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۴ تير ۱۴۰۱
ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی را زیاد کنید و آنرا کم نکنید.
آخرین اخبار