ولادیمیر پوتین در تماس تلفنی با نارندرا مودی، بر گسترش روابط دو جانبه تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نارندرا مودی، نخست وزیر هند تلفنی درباره گسترش روابط اقتصادی و شراکت راهبردی میان دو کشور گفتگو کردند.

کاخ کرملین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پوتین و مودی در این تماس تلفنی درباره مسایل مهم و محوری میان دو کشور از جمله ادامه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی میان مسکو و دهلی نو گفتگو کردند.

براساس بیانیه کاخ کرملین، پوتین و مودی از افزایش قابل توجه حجم مبادلات تجاری میان دو کشور از جمله عرضه متقابل محصولات کشاورزی ابراز رضایت کردند.

پوتین و مودی بر تمایل و خواسته مشترک برای تقویت همه جانبه همکاری و مشارکت متمایز راهبردی میان دو کشور تاکید کردند.
بنا بر درخواست نخست وزیر هند، پوتین ابعاد و جنبه‌های اصلی عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را به اطلاع او رساند. پوتین همچنین بر ماهیت خطرناک و تحریک آمیز رفتار و رویکرد کی یف و حامیان غربی آن برای تشدید بحران و توقف تلاش‌های جاری برای حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک این بحران تاکید کرد.

طرفین همچنین درباره وضعیت فعلی بازار جهانی غذا گفتگو کردند. پوتین به اشتباهات هدفمند برخی از کشور‌ها اشاره و تاکید کرد این امر باعث ایجاد اختلال در کل ساختار تجارت آزاد محصولات غذایی و نیز افزایش چشمگیر قیمت‌ها شده است.

پوتین و مودی همچنین درباره برخی مسایل و موضوعات جهانی از جمله وضعیت بازار‌های انرژی و مواد غذایی گفتگو کردند. در همین حال دفتر نخست وزیری هند اعلام کرد مودی درباره اوضاع در اوکراین بار دیگر بر موضع ثابت و پایدار هند برای حل این بحران از طریق گفتگو و دیپلماتیک تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار