بهره برداری از طرح گذر از اوج مصرف آب کلانشهر تبریز

طرح کوتاه مدت گذر از اوج مصرف ۱۴۰۱ با عنوان اصلاح ظرفیت ایستگاه پمپاژ شماره ۵ خط آبرسانی کلانشهر تبریز با حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

آقای یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان  گفت: خط آبرسانی تبریز به طول ۱۸۰ کیلومتر دارای ۱۲ مخزن و ۵ ایستگاه پمپاژ اصلی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۱۷ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است که آب شرب شهر‌ها و روستا‌های مسیر از میاندوآب تا تبریز را تامین می‌کند.

 اصلاح ظرفیت ایستگاه پمپاژ شماره ۵ خط آبرسانی تبریز ۱۱۷ میلیارد ریال هزینه در برداشته است .

با توجه به کاهش ظرفیت و بازدهی ایستگاه شماره ۵ بر اثر کارکرد بالای ۲۰ سال از سه هزار لیتر در ثانیه به ۲هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه، یکی از طرح‌های کوتاه مدت گذر از اوج مصرف کلانشهر تبریز در سال ۱۴۰۱ اصلاح پمپاژ شماره ۵ بود که با تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی اجرا شده است.

این طرح قادر خواهد بود کاهش ۲۰۰ لیتر در ثانیه‌ای ایستگاه پمپاژ شماره ۵ خط آبرسانی را جبران کند

 اصلاح ایستگاه پمپاژ شماره ۵ باعث بهبود و پایداری مناسب تامین آب آشامیدنی مورد نیاز کلانشهر تبریز می‌شود.

آقای عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی  از اقدامات انجام گرفته در راستای اجرای طرح‌های کوتاه مدت گذر از اوج مصرف ۱۴۰۱ از مدیریت متعامل و درک متقابل شرکت‌های آب و آبفای استان و همراهی این ۲ شرکت برای بهبود وضعیت آب استان قدردانی کرد.

 پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد اگر مردم ۵ تا ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی بکنند پیک گرم تابستان را به راحتی پشت سر خواهیم گذاشت.

همچنین از مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی ذخیره آب شرب خط دوم آبرسانی تبریز بازدیدکرد.

این طرح متشکل از ۲ مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی بتنی واقع در ارتفاعات شهرک فن آوران (سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) تبریز با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد در حال اجرا است که عملیات اجرایی مخزن شمالی تا پایان تیر ماه و مخزن جنوبی تا پایان شهریورماه به اتمام می‌رسد.

برچسب ها: آب شرب ، پمپاژآب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار