اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه فاضلاب شهری اهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه فاضلاب شهری اهر خبر داد.

آقای خانی در دیدار با شهردار و ۳ عضو شورای اسلامی شهر اهر گفت:۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار را برای توسعه شبکه فاضلاب شهری اهر از منابع شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی و خارج از اعتبارات ملی اختصاص می‌دهیم و مدیریت آب و فاضلاب شهرستان اهر ۲ سال فرصت دارد تا توسعه شبکه فاضلاب شهری را به ۱۰۰ درصد برساند.

از مدیریت آب و فاضلاب شهرستان اهر می‌خواهم تا یک ماه آینده اسناد مناقصه جهت انتخاب پیمانکار برای توسعه شبکه فاضلاب شهری اهر را آماده کند چرا که مصمم هستیم تا دو سال آینده تمامی نقاط شهر اهر را تحت پوشش شبکه فاضلاب درآوریم.

مطالعات و اجرای فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهری که مطالبه شهروندان اهری است در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه اجرای این طرح به اعتبار کلان نیاز دارد سعی می‌کنیم تا با رایزنی و پیگیری اعتبار مورد نیاز توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب اهر را تامین کنیم.

۲۰درصد جمعیت شهر اهر به لحاظ اینکه در مصرف آب صرفه جویی می‌کنند از پرداخت هزینه معاف هستند به عبارتی هر مشترک خانگی که کمتر از ۵ مترمکعب آب مصرف کند از پرداخت هزینه معاف می‌شود و در این راستا ۲۰ درصد جمعیت اهر هزینه آب و فاضلاب پرداخت نمی‌کنند و ۵۰ درصد جمعیت ماهانه ۱۴ هزار تومان پرداخت می‌کنند و ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۴ مترمکعب مصرف آب داشته و بخشی هم جزو مشترکان بَد مصرف هستند.

کلانشهر تبریز از نظر توسعه شبکه فاضلاب شهری دومین شهر کشور محسوب می‌شود و شهرستان‌های اهر و سراب بالاترین سطح پوشش شبکه فاضلاب شهری را دارند و اگر شورای شهر و شهرداری اهر آماده همکاری در توسعه شبکه فاضلاب هستند می‌تواند شرکت آب و فاضلاب را همراهی کند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان اهر از هر محلی که می‌تواند آب مورد نیاز کشتارگاه دام شهرداری اهر را تامین کند به هرحال مصمم هستیم تا مشکلات شهر اهر را مرتفع کنیم.

شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی از تحویل آب شرب به فضای سبز منع شده است و حقیقتاً نمی‌توانیم انشعاب برای آبیاری فضای سبز را واگذار کنیم.

آقای خانی شهردار اهر نیز در این دیدار گفت: در خط انتقال آب به کشتارگاه دام شهرداری اهر برخی افراد اقدام به برداشت غیرمجاز آب کرده بودند که مجبور به قطع خط انتقال آب به کشتارگاه دام شدیم.

 در حال حاضر با تانکر به کشتارگاه دام شهرداری اهر آبرسانی می‌کنیم در حالی که تانکر‌های آب بایستی در فضای سبز مشغول باشند اما به جهت جلوگیری از تعطیلی و معطلی کشتارگاه دام با تانکر آبرسانی می‌کنیم.

از شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی انتظار داریم تا در تامین آب مورد نیاز کشتارگاه دام شهرداری اهر همکاری‌های لازم را انجام دهند.

آقای رضایی فرد رئیس شورای اسلامی شهر اهر نیز گفت: از پارسال بوی نامطبوع که یکی از منشا آن تصفیه خانه فاضلاب شهری است موجب گلایه و نارضایتی اهالی ساکن در نزدیکی تصفیه خانه شده و با گرم‌تر شدن هوا بوی نامطبوع دوباره آزاردهنده می‌شود.

اگر اقدامی برای ریشه کنی بوی نامطبوع حداقل در تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر صورت نگیرد قطعاً جواب قانع کننده‌ای به شهروندان اهری نخواهیم داشت.

انتظار دیگر ساماندهی فاضلاب در پایین دست کوی معماران است که شهروندان از عدم ساماندهی آن گلایه می‌کنند.

آقای کاظم زاده رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اهر نیز گفت: فضای سبز شهری اهر با کمبود آب و نیروی انسانی مواجه است به طوری که امکانات شهرداری اهر برای آبرسانی با تانکر بسیار محدود است و از طرفی امکان جذب نیروی انسانی نیز نداریم.

متاسفانه در مناطق نیروگاه، منطقه گِن‌دره و پایین دست پارک شیخ شهاب‌الدین اهری شبکه فاضلاب شهری نداریم لذا لازم است تا شبکه فاضلاب در مناطق محروم توسعه یابد.

همچنین در منطقه بهرام آباد پارک کوچکی داریم اما این پارک فاقد شبکه آب برای آبیاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.