پروژه کوتاه مدت، گذر از اوج مصرف سال ۱۴۰۱ با عنوان اصلاح ظرفیت ایستگاه پمپاژ شماره ۵ خط آبرسانی کلانشهر تبریز با حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

آقای خرم استاندار آذربایجان شرقی گفت: اصلاح ایستگاه پمپاژ شماره ۵ باعث بهبود و پایداری مناسب تامین آب شرب مورد نیاز کلانشهر تبریز می‌شود.

از پروژه‌هایی که در شهر تبریز به صورت کوتاه مدت در حال انجام بود بازدید کردیم که عمدتاً در حالاتمام هستند و یک مورد امروز به افتتاح رسید و پروژه‌های میان مدت دیگر که به عنوان ذخایر تبریز در نظر گرفته شده تا پایان مرداد ماه به افتتاح خواهد رسید.

 پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد اگر مردم عزیز عنایت کرده ۵ تا ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی بکنند،پیک گرم تابستان را براحتی پشت سر خواهیم گذاشت.

همچنین از پروژه مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی ذخیره آب شرب خط دوم آبرسانی تبریز بازدیدکرد.

این مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی تبریز متشکل از دو مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی بتنی واقع در ارتفاعات شهرک فن آوران (سردار شهید سلیمانی) تبریز با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد در حال اجراست که عملیات اجرایی مخزن شمالی تا پایانتیر ماه و مخزن جنوبی حداکثر تا پایان شهریورماه به اتمام می‌رسد.

 برای پروژه اصلاح ظرفیت ایستگاه پمپاژ شماره ۵ خط آبرسانی تبریز ۱۱۷میلیارد ریال هزینه شده که طول ان ۱۸۰ کیلومتر دارای ۱۲ مخزن و ۵ ایستگاه پمپاژ اصلی بوده و آب شرب شهر‌ها وروستا‌های مسیر از میاندوآب تا تبریز را تامین می‌کند.

 این پروژه قادر خواهد بود کاهش ۲۰۰ لیتر در ثانیه‌ای ایستگاه پمپاژ شماره ۵ خط آبرسانی را جبران کردهو ان را به ۳ هزار لیتر در ثانیه برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.