ترکیه از کنترل آتش سوزی مشکوک و عمدی در جنگل‌های این کشور پس از سه روز خبر داد.

دولت ترکیه اعلام کرد که پس از سه روز آتش سوزی و از بین رفتن ۴۵۰۰ هکتار از جنگل‌ها در سواحل جنوب غربی این کشور، توانست این حریق را تحت کنترل درآورد. طبق گفته دولت ترکیه این آتش سوزی‌های مشکوک عمدی بوده است.

به گزارش رویترز، واهیت کیریشی، وزیر جنگل‌داری ترکیه پس از بازرسی از مناطق آتش سوزی در نزدیکی دریای اژه از تلاش آتش نشانان و امدادگران برای اطفای این حریق تشکر کرد.

آتش سوزی مشکوک در جنگل‌های ترکیه

تابستان سال گذشته نیز آتش سوزی‌های دنباله داری در ترکیه رخ داده و صد‌ها هکتار از اراضی جنگلی جنوب و جنوب غرب ترکیه به خاکستر تبدیل شده و ده‌ها منطقه مسکونی خالی از سکنه شده و بیشتر خانه‌های کوهپایه‌ای در مناطق جنگلی در آتش سوختند. برای مثال آتش سوزی در جنگل‌های استان موغلا هزاران هکتار جنگل سرسبز را تبدیل به خاکستر کرده و نیرو‌های ژاندارمری نیز اقدام به تخلیه تعدادی از هتل‌ها و خانه‌های مسکونی در منطقۀ «گرن» کردند.

در حالیکه دولت ترکیه تحقیقات گسترده‌ای را در مورد علت بروز این آتش سوزی‌ها آغاز کرده، کارشناسان معتقدند همزمانی این همه آتش‌سوزی نشان از خرابکاری دارد. پیش‌تر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) مسئولیت این آتش سوزی‌ها را برعهده گرفته بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۴۹ ۰۶ تير ۱۴۰۱
انتقام از سد سازی ها است....
آخرین اخبار