رئیس سازمان امور دانشجویان از رشد سه برابری تقاضا برای تحصیل در رشته‌های هنر طی یک دهه خبر داد و گفت: امسال شاهد ۱۶۱ هزار متقاضی در این رشته‌ها هستیم.

هاشم داداش پور گفت: با توجه به ظرفیت فراوان هنر به عنوان یک ابزار در پیشبرد اهداف ملت‌ها و انتقال آرمان‌ها و اندیشه‌ها، به دلیل ایجاد نشدن پل ارتباطی با صنعت و اقتصاد، کمتر از این پتانسیل استفاده مطلوب به عمل آمده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در سال ۱۳۹۰ از یک میلیون و ۲۸۰ هزار دانشجو، تنها ۵۳ هزار نفر تقاضا برای این رشته‌ها وجود داشت و پس از یک دهه، امسال شاهد ۱۶۱ هزار متقاضی در رشته‌های هنری هستیم و این یعنی رشد سه برابری و این نشانگر علاقمندی لایه‌های اجتماعی جامعه به هنر است که وظیفه وزارت علوم را در پاسخگویی به مطالبات هنری بیش از گذشته می‌کند. 

معاون وزیر علوم به تقسیم‌بندی دانشگاه‌ها پرداخت و بیان کرد: نسل اول دانشگاه‌ها را آموزش محور می‌توان نام نهاد، نسل دوم را پژوهش محور و نسل سوم، نسل کارآفرین هستند و انتظار می‌رود دانشگاه‌های هنر در کنار انجام ماموریت‌های آموزش و پژوهش با نگاهی ویژه به کارآفرینی در حوزه هنر‌های صنایع اسلامی در سطح آکادمیک نسبت به تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های متعدد کارآفرینی هنر اقدام نمایند و با پیوند با اقتصاد به رشد و شکوفایی برسند.

او از دانشگاه‌ها به عنوان مهمترین و ارزشمندترین دارایی هر استان نام برد و از مجموعه مدیران دولتی استان‌ها در خواست توجه ویژه به این سرمایه‌ها نمود و تاکید کرد: در دولت سیزدهم اختیارات قابل توجهی به استانداران داده شده و هر استاندار نقش دولت را در استان ایفا می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۳ تير ۱۴۰۱
هنرمند کاربلد و قابلیت کار با ابزارهای سیستمی و هوشمند و آشنایی کامل به نرم افزارها و کار در سطح صنعتی نه در حد تراکتی. هنرمند صدمتری به درد خودش و کشور نخواهد آمد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۳ تير ۱۴۰۱
لزوما نشانه خوبی نیست.