تعداد متقاضیان رشته ریاضی رو به کاهش و این موضوع به عنوان دغدغه مهم مسئولان آموزش عالی مطرح شده است.

رشته ریاضی علم پیشرفته‌ای از اعداد و ارقام است که هر دانش آموز و دانشجویی در بدو ورود به مدرسه و دانشگاه راه گریزی از آن ندارد و باید مفاهیمی از این علم را فرا بگیرد. ریاضی دانان ایرانی از ابن سینا تا مریم میرزاخانی نیز زبان زد جهان هستند.

ریاضی دانان ایرانی تلاش‌های گسترده‌ای برای ارتقای سطح مفاهیم ریاضی و حل مشکلات کشور به کمک این علم انجام داده اند و برگ‌های زیادی از تاریخ را به نام خود ثبت کرده اند.

ریاضی علمی است که هدفش تقویت قدرت استدلال ذهنی محصلان است و در روزگاری یکی از مورد توجه‌ترین درس‌های تاریخ بشری کشور بوده است؛ اما مسئولان مملکت از وضعیت فعلی متقاضیان ریاضی راضی نیستند و معتقدند که این علم با بحران جدی همراه است.

تحصیل در رشته ریاضی به اجبار خانواده!

فریبا، دانش آموز پایه یازدهم رشته ریاضی می‌گوید که اجبار والدینش به قبولی در رشته‌های مهندسی باعث شده است که او در این رشته تحصیل کند؛ اما قصد دارد که بدون اطلاع خانواده در رشته انسانی کنکور دهد تا به آرزوی دیرینه خود که همان قبولی در وکالت است دست یابد.

در روز‌های ۲۹ تا ۳۱ مرداد و اول شهریور ۱۳۹۹ بیش از یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۴۴۹ نفر در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ شرکت کردند که در رشته ریاضی ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ نفر داوطلب حضور داشتند و بر این اساس داوطلبان رشته ریاضی فیزیک فقط ۱۲ درصد کل داوطلبان را تشکیل می دادند.

محمود نیلی احمد آبادی، رئیس سابق دانشگاه تهران گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد شرکت کنندگان کنکور در رشته ریاضی ۱۵۰ هزار نفر، در علوم تجربی ۵۹۴ هزار نفر و در علوم انسانی ۳۴۱ هزار نفر بوده است. کاهش تعداد شرکت کنندگان علوم ریاضی در کنکور می‌تواند نگران کننده باشد.

متقاضیان رشته ریاضی در وضعیت هشدار! / وقتی ملکه علوم در جذب متقاضی طرفداری ندارد

تب داغ پزشک شدن و بی اهمیتی به رشته ریاضی

ندا، دانش آموز رشته تجربی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که به علت درآمد بالای رشته پزشکی ترجیح داده است که به سمت مابقی رشته‌ها گرایش نداشته باشد.

ریاضی بحثی استراتژیک است و تنها مختص مدرسه و دانشگاه نخواهد بود؛ بلکه به علت داشتن ارتباط تنگانگ با مباحث مدل سازی، تکنولوژی، هوش مصنوعی و ... زیربنای پیشرفت جامعه را خواهد ساخت، اما تب داغ پزشک شدن در جامعه باعث به بیراهه رفتن این رشته و مواجه شدن با تعداد کم متخصصان ریاضی می‌شود.

پور عباس، رئیس سازمان سنجش با اعلام کاهش تعداد داوطلبان گروه ریاضی گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، نیاز‌های کشور و این که رشته ریاضی پایه توسعه کشور است؛ در این زمینه نگرانی‌هایی وجود دارد که به مسئولان نیز منتقل شده است. به نظر می‌رسد نگاه ویژه هدایت‌های تحصیلی، حتی از سال اول دبیرستان برای دانش آموزان در نظر گرفته شود که این موضوع در نهاد‌های مربوطه در حال پیگیری است.

جمالی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور درباره تعداد داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی گفت: امسال ۳ هزار و ۵۵۱ نفر داوطلب، بیشتر از سال گذشته در رشته ریاضی شرکت خواهند کرد.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم نیز گفت: در کشور ما توزیع متوازن استعداد‌ها وجود ندارد. در حال حاضر رشته‌های علوم پایه و علوم انسانی مورد کم مهری قرار گرفته اند و داوطلبان این رشته نگران شغل آینده خودشان هستند.

 وزیر علوم گفت: نگرانی از شغل و بازار کار آینده باعث می‌شود تا دانشجویان در رشته‌هایی که احتمال می‌دهند شغل بهتری پیدا کنند، درس بخوانند.

در اولویت قرار گرفتن رشته کارگردانی نسبت به مهندسی!

احمد، داوطلب کنکوری رشته هنر گفت: بر اساس علاقه قصد ادامه تحصیل در رشته هنر را داشته ام؛ چرا که می‌خواهم کارگردانی بخوانم و علایق من خیلی متفاوت‌ با رشته ریاضی هستند.

زلفی گل گفت: برای این معضل راه‌های مختلفی وجود دارند که در شورای استعداد درخشان این موضوع مطرح شده است. برای مثال باید المپیاد‌های ریاضی و علوم پایه بورسیه شوند و از لیسانس تا دکتری به صورت پیوسته تحصیل کنند.

به گفته وزیر علوم، یکی دیگر از راه‌های حل معضل تعداد کم داوطلبان رشته ریاضی این است که با آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم انجام شود تا آن‌ها فارغ التحصیلان لیسانس دانشگاه‌ها را استخدام کنند و برای آن‌ها دوره‌های آموزشی برگزار کنند تا افرادی که در رشته‌های ریاضی و انسانی تحصیل می‌کنند، دغدغه کار نداشته باشند.

علاقه‌ای به تحصیل در رشته ریاضی ندارم

سعادت، داوطلب کنکور انسانی می‌گوید که هیچ علاقه‌ای به ریاضی ندارد و سخت بودن مسائل و مفاهیم آن باعث شده است تا نتواند در این گرایش به تحصیل بپردازد.

رانندگی در تاکسی اینترنتی پس از فارغ التحصیلی در رشته مهندسی

آقای کریمی، پدر یکی از داوطلبان رشته ریاضی می‌گوید که فرزندش هیچ علاقه‌ای به تحصیل در رشته ریاضی نداشته و تنها به اجبار خانواده آن را انتخاب است و پس از دریافت مدرک مهندسی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر با معدل پایین، حالا راننده تاکسی اینترنتی است و گاهی اوقات هم در کنار خیابان دست فروشی می‌کند.

متقاضیان رشته ریاضی در وضعیت هشدار! / وقتی ملکه علوم در جذب متقاضی طرفداری ندارد

سیستم انگیزشی، تضمین کننده بازار کار فارغ التحصیلان مهندسی است

علی خیرالدین گفت: افزایش متقاضیان رشته ریاضی وابسته به کار ریشه‌ای است و در ابتدا باید نیاز‌های کشور و آینده را بشناسیم تا مدلی پیش بینی شود که نیاز‌های جامعه را به کمک هوش مصنوعی و شبکه عصبی بیان کند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: رشته‌هایی که بر اساس شرایط جامعه نیاز داریم باید بررسی شوند و پس از برنامه ریزی‌های لازم امنیتشان تامین شود.

او گفت: در رشته پزشکی آینده شغلی مشخص است و حمایت می‌شود؛ اما در رشته مهندسی این موضوع وجود ندارد و فارغ التحصیلان ریاضی و مهندسی به بازار کار رشته خود اطمینان ندارند و نمی‌دانند که وضعیت شغلی به کجا خواهد رسید؛ این وضعیت به شدت پیچیده است و باید با ایجاد سیستم انگیزشی آینده شغلی دانشجو را تضمین کرد.

خیرالدین گفت: در حال حاضر گرایش افراد به رشته‌های علوم انسانی و هنر است و باید با برنامه ریزی‌های اساسی این وضعیت را بهبود بخشید.

گزارش از نادیا عابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یا امام زمان (عج)
۰۶:۵۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دوستان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد نجف آباد رشته مهندسی صنایع ۲۵۰ نفره.
در حالی که کل فارغ التحصیل های دانشگاه دولتی اصفهان ۲۵۰ نفره.
از این دانشگاه نجف آبادا ببینین چنتا داریم تو یه استان فقط!!!
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد گروسیان
۰۵:۳۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام....
ریاضی یک رشته ی بسیار عالی و فوق العادست به شخصه بسیار خرسندم در این رشته تحصیل و بعد از خدمت سربازی هم مجدد انتخابم بوده یه موردی که بسیار مهمه (خیلی مهم) تا زمانی که دانش آموز یا دانشجو از علم به عنوان ابزاری برای کسب درآمد شخصی نگاه می کنه هیچ پیشرفت براش حاصل نمی شه
توی رشته ریاضی علاقه بسیار مهمه علاقه ای که به چشم درآمد بهش نگاه نشود رشته ای که توی مدرسه و دبیرستان و حتی دانشجویان از این رشته فراری هستن بخاطر اینه در مورد قابلیت های این رشته موشکافانه صحبت نشده تنها چیزی که مهم شده و در اولویت برخی خانواده ها (برخی خانواده ها)قرار گرفته پز دادن مهندس بودن پز دادن برای پزشک شدن پز دادن برای یادگیری یک زبان و انواع اقسام پزهای که خودتون بهتر میدونید
سیستم آموزشی کشور باید خیلی قویتر از اینها عمل کند و تنها هدفش جمع آوری اعداد و ارقام نباشد
به شخصه برای دانش آموزانم از پروژه های تحقیقاتی که روی آن ها کار میکنم سخن میگویم و به طبع نشانشان میدهم تا ایجاد انگیزه شود برایشان . قدرت ریاضی ، الگوریتم ، برنامه نویسی ، الکترونیک و رباتیک (تلفیق این علوم باهم) را نشانشان میدهم تا بدانند در کنار هم چه قدرتی دارند
قابل توجه دانش آموزان و اولیا(نقش خانواده ها بسیار مهمه حتی از سیستم آموزشی هم مهمتر)دانشجویانی که این رشته رو میخواهید برای خودتان انتخاب کنید رشته ریاضی سخته شب بیداری باید بکشید(موضوع بحث من مدرک گراها نیستن) اگه واقعاً دنبال یه آینده درست درمون برای خودتان هستید تلاش بسیار زیادی لازمه ، اما در نهایت شیرین ،شیرین در صورتی که بدونید میخواهید باهاش چیکار کنید ،و شیرین تر در صورتی که هدفتان از انتخاب این رشته چه بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اصلا جای تعجب نیست و طبیعیه که متقاضی رشته های ریاضی کم بشه و تجربی زیاد بشه، وقتی که حقوق یه روز یه پزشک متخصص حداقل به اندازه ی حقوق یک ماه یه مهندس فوق لیسانس یا حتی کسی که دکترای مهندسی داره، هست چرا باید بچه ها مهندس بشن؟ مسئولین اگه خیلی نگران هستند، بهتره که به فکر برقراری عدالت و همسان سازی حقوق مهندسان با پزشکان باشند، اگر این کار رو کنند بدون هیچ نگرانی متقاضی های رشته ی ریاضی و مهندسی هم بالا میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
با ایجاد انحصار در رشته های علوم پزشکی درآمد هنگفتی نصیب پزشکی شده است. بنابراین هیچ دانش آموزی رشته علوم تجربی را با ریاضی عوض نمیکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه درسخونی برو رشته تجربی بلکه از‌ دانشت بتونی استفاده کنی یا انسانی برا وکالت مابقی وقت تلف کردنه درس نخونی بری دنبال یه حرفه ای بهتره خودم لیسانس برقم الانم راننده اسنپ هستم بااجازتون
United States of America
7891
۱۸:۳۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
دندان ساز گدایی میکنه دندانپزشک خدایی میکنه. ریاضیات تمام الفبایش با انگلیسی یاد گرفته میشه. من اگر ریاضی رو به زبان انگلیسی بخونم دکترا میگیرم ولی فارسی هیچ نمیتوانم. توان اینو هم دارم که یک کسی رو که الفبای فارسی رو هم بلد نیست چنان ریاضی یاد بدم که دکترای فیزیک کوانتوم رو از ناسای امریکا براش پست کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
من دبیرستان ریاضی خوندم توی بهترین دانشگاه لیسانس و فوق لیسانس مهندسی خوندم الان اسمم مهندسه ولی حقوقم با کارگر یکی هست. یعنی واقعا این همه سختی که ده پانزده سال کشیدم برای چی بود؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
تارا
۱۵:۲۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه همیشه در هر کلاس حداکثر ۱۰ درصد کتاب ریاضی را می فهمند بقیه بخاطر نفهمیدن تو ذهن میخورن و اعتماد بنفس از دست میدن و از خودشان ناامید میشوند ولی هیچ تدابیری در این زمینه اندیشه نشده است و دانش آموزان قربانی این کتاب سنگین درس ریاضی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ااا
۱۹:۴۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
به دید من کتاب سبک ولی کسل کننده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سازمان سیا و موساد دنبال ترور دکتراهای فیزیک و شیمی و برق و ریاضی ایرانه.چون ارزشش رو اونا میدونن.هیچ پزشک یا هیچ دکترای علوم انسانی ایران در لیست ترور اونا نیس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیخود ترین اموزش پرورش کل جهان دارا هستیم چیز عجیبیه که رشته ها داره به 0 میرسه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرگ بر رشته ریاضی که تو ایران بی ارزش ترین هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
راننده اسنپ هستم ساکن بندر تحصیل کرده رشته مهندسی شیمی دانشگاه شیراز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
دانشجوی دانشگاه آزاد اصفهان هستم.
هنوز باورم نمیشه راننده اسنپی که روز اول منو از دانشگاه اورد خونه به اعتراف خودش لیسانس مهندسی همین دانشگاهو داشت با معدل ۱۷.۵.

درس عبرت...
Iran (Islamic Republic of)
امیرمسعود
۱۰:۳۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
کلا بدترین انتخاب تو کشور برای تحصیل رشته ریاضی وفیزیک چون از همه سخت تر و پردردسر تره ولی بعد از اتمام تحصیل متوجه شدم که کارگر مفت شدم که اسمشو گذاشتن مهندس . همه تحصیل کرده ها به غیر از رشته های مهندسی درآمد مناسب و قابل اتکا و بدون مسئولیت دارن ولی رشته های مهندسی الخصوص عمران فقط اسم مهندس رو داریم ولی درآمد کارگر ساده از ماها بیشتره و کل مسئولیت روی اون مهندس ولی درآمد مال کسای دیگه هست.
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۰:۰۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
معمولا در گذشته با استعداد ترین دانش آموزان جذب رشته ریاضی می شدند . حتی در خیلی از سال ها نفر اول کنکور تجربی نیز دیپلم ریاضی داشت .
و اما دلیل بی رغبتی دانش آنوزان به تحصیل در رشته ریاضی دو مورد زیر است :
۱- دانش آموز رشته ریاضی معمولا مهندس خواهد شد و بیشتر مهندسین هم باید درکارخانجات کار کنند .‌ کارخانجات ایران یا دولتی و خصولتی هستند که در تمامی آن ها انتخاب مدیران بر مبنای پارتی و نه بر مبنای تحصیلات و ارزش مدرک تحصیلی صورت می گیرد . معمولا در این شرکت ها مهندسین لایق و تحصیل کرده مجبور هستند زیر دست افرادانتصابی نالایق و بی سواد کار کرده و یک سوم آن ها هم حقوق و مزایا بگیرند .
نوع دوم از کارخانجات نیز کارخانجاتی هستند کهخصوصی بوده ولی با سیستم حاج آقایی اداره می شوند و اصولا اعتقادی به کار علمی ندارند . این ها هم به مهندس چندان اهمیت نمی دهند .
۲- دلیل دوم تاسیس به اصطلاح دانشگاه های علمی و کاربردی است که تنها با هدف کوتاه مدت مشغول کردن جوانان بیکار و برداشتن موقت انگ بیکاری از آن ها تاسیس می شوند . این دانشگاه ها بیشتر به اندازه یک آپارتمان بایک تابلو هستند و براحتی مدرک داده و باعث بی اعتباری مدرک مهندسی در کشور شده اند .
اگر هنوز رشته های پزشکی خراب نشده و طرفدار دارند ، به این علت است که دانشگاه علمی و کاربردی هنوز وارد آن حوزه نشده است !
هنوز هم نخبگانی هستند که علاقه مند به تحصیل در رشته ریاضی هستند . این ها افرادی هستند که پس از گرفتن لیسانس قصد مهاجرت دارند .
این مطالب توسط فردی نوشته شده که در رشته ریاضی تحصیل کرده و با مدرک مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی شریف به مدت سی سال در صنعت کار کرده و بازنشسته شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاملا طبیعی است وقتی در امد کل مهندس ناظر یا طراح و مجری در طول دو سال با ان همه مسئولیت و خطرات کار ده در صد در امد دلال املاک در طول چند ساعت است با این روش های مدیریت مملکت چه انتظاری می توان داشت که دانش اموزان جذب این رشته شوند ان هم رشته ای که به تایید صاحب نظران ظرفیت فکری و ذهنی و تلاش فراوان را می طلبد
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
من خیلی پشیمونم با ارشد ریاضی الان دبیرم ولی حقوقم حتی از معلمای ابتدایی هم کمتره، به هر حال رشته ریاضی هم قبول شدن و خوندن و هم تدریسش از درسای دیگه سختتره، هیچ عدالتی در پرداخت حقوق وجود نداره. طبیعیه که کسی سمت این رشته و زیرمجمومه‌هاش نره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
مجلس در لایحه جدیدش پزشکان را از سقف حقوق معاف کرد!!!! مالیت انها را از حالت پلکانی خارج کرد!!!! پزشکان از امکانات دولتی استفاده می کنند برای جیب مبارک! ببخشید مردم حق دارند بچشون بفرستند به این رشته یا نه؟! مقصر مجلسیان مغز فندقی و به قوول بنده خدایی نفوذی هایی در بدنه دولت و مجلس هست که فرهنگ و هنر و علم رو در این مملکت مرموزانه نشانه گرفته اند!
Iran (Islamic Republic of)
محسن رضائی
۰۸:۱۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
دانش آموختگان رشته های مهندسی و علوم پایه مستعد که دارای نمره الف باشند از ابتدای ورود به دانشگاه باید بورسیه باشند و از طریق شرکت های بزرگ دولتی و حتی با سازو کاری خصوصی ها از بدو ورود به دانشگاه جذب گردند تا در صورت تحقق میزان پژوهش و فعالیت ها و همچنین نمرات پس از اتمام تحصیل دغدغه نداشته باشند.
دانشجوی مهندسی انگیزه لازم را برای تحصیل ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
کشور مهندس زیاد داره در صورتیکه به تکنیسین و کاگر ماهر نیاز داره. اصلا باید برای رشته‌های مهندسی هم واحدهای کارگاهی بیشتری بزارند. هر کسی رو هم نباید پذیرش کنند و متقاضیان این رشته‌ها باید خلاق باشند در غیر اینصورت جز افراد متوقعی که دنبال استخدامند و نه تنها استعداد کار آفرینی ندارند بلکه حتی قادر به حل مسائل پیش پا افتاده در دنیای واقعی نیستند نتیجه دیگه‌ای حاصل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا مطالعات ببرید بالا مهندسان ایران در خارج از کشور مانند نگین هستند ایران ظرفیت ها مهندسی از بین برده با مالیات و هزار تا دردسر دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
من خودم دانشجویه دکتری ریاضی هستم ولی دیگه با این وضع موجود نتونستم ادامه بدم این همه شب بیداری تو کنکور و ارشد و دکتری آخرش که چی هیچی الان تو استخدامی ها به غیر آموزش و پرورش حتی اسمی از ریاضی نیست بدبختی اینکه کسی هم نیست به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
والا من پزشکم بعد از دبیرستان دو سه سال برای کنکور خوندم بعدشم هشت سال تحصیلات که پزشک عمومی بشم الانم پنج شش ساله توی یک روستای مرزی دارم خدمت میکنم با حقوق ۸ میلیون.. کجا وضعیت پزشکا خوبه؟ چرا مردم رو به جون هم میندازید؟ من دهنم صاف شده موهام همه سفید شدن ۳۵ سالمه هنوز نتونستم یک ماشین بخرم یا ازدواج کنم اونوقت میگن پزشکا وضعشون خوبه؟؟ بله خوبه ولی وقتی که ۵۰ سالت شد و در اوج جوانی مثل برده ها ازت کارکشیدن اونوقت خوبه. بجای این حرف ها بساط این دانشگاه های پیام نور و دانشگاه آزاد رو جمع کنید که فارغ التحصیلان دانشگاهی که زحمت کشیدن و چندسال درس خوندن آخرش مجبور نشن برن توی اسنپ و تدریس و و.. که به تخصصشون ربطی نداره فعالیت کنن
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۱۳:۵۱ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
برو یه تخصص بگیر نونت میفته توی روغن، یا با همین پزشکی عمومی میتونی وضعیت از مهندسای بدبخت بهتر بشه، فقط کافیه به یه شهر با جمعیت متوسط بری و به استخدام شبکه بهداشت دربیای، بعد بری کلینیک و بیمارستان شیفت بدی، ماهی حداقل ۲۰ میلیون کاسب میشی داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
تنها راه ایجاد بورسیه د ر رشته های علوم پایه از جمله ریاضی است تا دانشجو با اطمینان کامل از آینده شغلی ادامه تحصیل دهد
با تشویق و قربان صدقه کسی ریاضی نمی خواند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اولا بابت عملکرد بالا و در ابتدا تشکر میکنم ..که بسیار شایسته و نمود فهم و کمال ست...و ..
میدانید هر خواسته ای بایست متناسب با توان فاعل کار باشد ..چرا ..خوب عرض میکنم ..عجله نفرمایید.. همین ست که ریاضی نمیتوانید بخوانید... اولا که طرف شدن با علم ریاضی صبر و حوصله و توان میخواهد...و بشدت باید ارامش داشته باشیم...و... اگر این صفات را دارا بودیم ..نتیجه میگیریم برای ابتدا به ساکن این عملکرد آمادگی اولیه را داریم ...پس شروع میکنیم ... تا درک کنیم ایا با ان که داریم توانستیم و یا میتوانیم ریاضی را بفهمیم و ایا میتوانیم ان را یاد بگیریم و در حافظه ما جا دارد یا اینکه هر چه تلاش میکنیم و صبر و حوصله در یاد گیری بکار میبریم ...فایده ندارد ..و .. چیزی عاید ما نمیشود .. پس یک ..یعنی اول کار اگر متوجه این شدیم ..دیگر نه خود را نه اون اموزگار بزرگوار و شایسته یعنی استاد ریاضی خود را عذاب ندهیم و ادامه ندهیم... که این فرد اگر مدرک نهایی را هم بگیرد باید بفرملیند فکر کاسبی و مسافر کشی باشند...که راه دیگیری نیست ..که از بخت بد اگر نظام گزینش و استخدامی و کارایی و کارامدی نداشته باشد و این فرد به جایگاهی برسد....هر انچه از افراد این رشته و ... با او برخورد داشته باشند ...از کشور و خود ..و مذهب ...و اخلاق ...و اعتقادات دور و منصرف میکند.... خوب کجا بودیم ....آهان ...داداش اجازه بده ...نفس بگیرم .... بله ..چه گفتید ...فحش نده ...نه بابا ...بچه تهرانی...خوشبحالت ...آره من اشتباه کردم ...درست میگوید ....من بچه انجا نیستم ...محل تولد من همان رشته کوه سربلندی ست که از وسط تهران رد میشود...بله زاگرس را میگویم ...درسته افرین خودشه.... حالا اصل گفتگو... باور کنید اخلاق نیکو و ایمان که هر دو مکمل هم هستند و از یک جا سرچشمه میگیرند ...خیلی در یاد گیری نقش دارند... پس همه و همه میتوانند و باید اول به ایمان خود و رسیدن به نقطه مطلوب یعنی ارامش فکر کنند و سعی بر ان داشته باشند تا خدای خود و خالق را بشناسند .... که مهم تر از این نداریم... و این را بدانید خداوند همه را از یک پسمانه و به یک اندازه خلق میکند و دوست دارد ...که همه را یکسان دوست دارد ...پس اگر کسی عقب می افتد تقصیر خودش است ..و اینکه او با هوش ست و ان یکی کمتر ..درست نیست ... خواست انسان در عملکرد ان بسیار نقش دارد ... حالا برسیم سر رسیدن به حالا ... خوب اگر ان و این فرد ریاضی را که واقعا و بدون اما و اگر دشوار است و باید حافظه و درونی اماده داشته باشیم که ان را بیاموزیم ..یعنی ارامش درون خیلی نقش دارد...که فقط در ایمان به او بدست می اید ... پس ادامه میدهیم... انوقت این فرد توانسته با داشتن همه ویژگی ها به مطلب که یادگیری ریاضی است برسد و مدرک ان را بدست بیاورد... اگر در کشوری با زمینه فرهنگی و ایمانی و ... باشد یعنی زندگی کند ...که بقیه نتوانند بیماری خود را بر سر او بریزند... انوقت احتیاجی نیست دنبال کار بگردد و یا به کار دیگری رو کند ...بلکه به دنبال او می ایند و هر جا برود او را احترام میکنند .. و جایگاهش برازنده اوست ... و او را احیاء میکند در زحمتی که کشیده و همچنین قدر او دانسته و او از لحاظ روحی با تمام توان به جامعه خود کمک میکند... چرا شما درست میگوید ..بله اما اگر ...ولی برادر گفتم .نباید از دایره ایمان دور شوی ..اگر ان این را دست مایه کند ... طوری نمیشود چون خدتوند از اول با او بوده و هست که شک نکنید ... یک مسئله و پوضکع دیگر بگویم ... ان هم اینست که اگر یک فرد ..منظورم اگر کسی علم ریاضی را خوب دانسته و درک کند و این فرد به هر علم و علومی که بخواهد وارد شود ...باور کنید از همه کسانیکه در ان علم در حال کسب علم هستند ... بهتر خواهد توانست بفهمد یاد بگیرد و استفاده کند و تفسیر کند و .... نمیدانم ..که شاید ...هم ...برای ان فرد اینطور ست ...بله .. شما هم موافقید...ممنونم .. خیلی خوب شد ...پس اینطور است ..که البته کامل نبود ..و گریز و گریزی بود بر چند جمله بله جمله ...که کامل بودن در جامع بودن و از ایتدا و درست و دقیق عمل کردند و فکر و تامل و تعلل کردند در تعقل بدست می اید .... کمی از یاد برده ام ..که در حال جمع کردن حاظه و برگشت ان از محتوای داشته در ان چه در خود داشتم هستم ... پس ببخشید اساتید ... ریاضی را اگر در مبتدی ان از مختصات اولیه بیاموزید هر تابع و انتگرال و مشتقی را در دیتیل های مختلف حل خواهید کرد .. که ریاضی راه مشخص و فرمول دارد .... و نباید از ان فرار کنیم ...هر مسئله ای حل شدنی ست...و الا غیر ...تشکر میکنم از حوصله شما و ممنونم .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
داستان گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
مهندس بشی که چی بشه؟ من هم ریاضی فیزیک بود رشتم کلی هم تریپ بچه درس خونی داشتیم دانشگاه هم مهندسی برق رفتم ولی کو کار؟ بیش از ده ساله کار من غیر از تخصصمه. واسه همینه دانشجوی فارغ التحصیل مهندسی برق دانشگاه شریف باز کنکور میده ولی ایندفعه تو رشته تجربی نفر اول میشه و پزشکی میخونه.
رشته ریاضی بدرد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی استادیار دانشگاه با 36 سال سن و دوسال سابقه زیر 10تومن میگیره چرا کسی به خودش اجازه بده چنین اشتباهی کنه؟! امثال من شدیم آینه عبرت دانشجویان نسل جدید! فعلا حقوق معلم ها رو اضافه کنید که فقط مسئولان کشور انگار صدای اونها رو میشنون و حقوق ماها رو کم کردن بریزن تو شکم اونها!!! 5سال دیگه نتیجه این سیاستگذاری ها و تصمیمات اشتباه رو متوجه میشید.
Germany
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بزودی هیچ رشته ای طالب نخواهد داشت جز رشته های حوزوی چونکه بازار کار توی تمام رشته ها اشتباه شده و درس خودن فقط عمر تلف کردنه و هیچ ارزشی توی این مملکت نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
پسر خاله ی من سوم راهنمایی با معدل ده ونیم رفت حوزه قبل از کرونا وقت نداشت جواب سلام کسی رو بده الان یواش یواش داره کار وکاسبی ش رونق میگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام به همه شما
وقتی هیچی سرجاش نیست همین میشه.
وقتی همه چی بشه پول همینه.
وقتی یه ریاضیدان در عالیترین سطح وضع مالیش قابل مقایسه با یک پزشک نیست، چه انتظاری دارید. وقتی به یکی اینقدر می رسید که نمیدونه چطور جمع کنه و به یکی دیگه توجهی ندارید میشه همین که می بینید.
خود کرده را تدبیر نیست.
نخبه های ما قرار میکنند اما نه به خارج، بلکه اول به رشته علوم تجربی.
خودمون فراریشون میدیم به علوم تجربی .
منشاء فساد سیاستهای ناکارآمد و ایجاد مافیایی بنام وزارت بهداشت هست.
تا ادغام نشه وزارت بهداشت با وزارت علوم، مطلب همینه و تغییری نمیکنه.
با حرف و گزارش چیزی عوض نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی دلالی و کارچاق کنی درآمدش خوبه چرا باید مغز خودت رو خراب کنی
مگه از زندگی چی میخوای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
من فارغ التحصیل رشته ارشد فنی مهندسی یکی از 5 دانشگاه برتر کشورم. انواع و اقسام امتازها رو هم دارم از رتبه اولی دانشگاه بگیر تا مسابقات ملی و... . الان وقتی شرایط خودم را با یک پزشک مقایسه میکنم واقعا چیزی ندارم چه از لحاظ امنیت شغلی چه از لحاظ درامد و سطح زندگی و ...(بنده ناشکری نیستم و نسبت به خیلی از افراد جامعه که الان واقعا درگیر بی مدیریتی مسولین هستند باید 100 مرتبه شکر خدا کنم).
اوضاع اینقدر خراب هست که هیئت علمی هم انصراف داده و در ازمون تجربی امتحان داده تقریبا تمام هم دوره ای های من هم الان خارج از کشور یا مشغول کار هستند یا در در حوزه پژوهش با دانشگاه های تراز اول دنیا دارن کار میکنند.
خیلی از داد و بیداد کردن اموزش پرورش یا دانشگاه ها هم الان نه به خاطر کمبود نیروی فنی بلکه به خاطر بیکار شدن خودشونه امروز حساس شدن(وقتی دانشجوی فنی نباشه دیگه نیاز به بخش فنی و هیئت علمیش هم نیست)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
هرچی می‌خونید ، رشته عمران نخونین، ما سه تا عمران بیکار یا با حقوق کم داریم، برید سراغ کار آزاد یا یه هنری یاد بگیرید یا حتی کارهای ساختمانی یاد بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی مديران آموزش و پرورش به این رشته بها نمیدن همینه وضعیت الکی تقصیر دانش آموزان و خانواده ها نندازید حقیقت و نشون بدید که آموزش و پرورش مقصره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
آینده و پیشرفت کشور دست مهندسان هست حالا حمایت نکنیم چوبش را چند سال دیگر خواهیم دید. خیلی از مردم فقط به خاطر حرف مردم یا اجبار پدر مادر یا به خاطر پول به رشته تجربی میروند از بین اینها 1 درصدشونم پزشک نمیشن بعدش میشن پرستار ساده به خودتون بیاین بچه ها دنبال علاقتون باشین نه چیزای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مردم دنبال سختی کشیدن و فکر کردن در مسائل ریاضی نیستن
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۲۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
چون آموزشهای ریاضی بسیار ضعیف است و کاربرد این آموزشها در دروس داده نمی‌شوند.
و گرنه جوانان کشور ما ظرفیت اولی و برتری و سروری را در جهان ریاضی و در رشته های ریاضی و فیزیک دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
این همه که رفتن رشته ریاضی رو دریابید
بقیه خودشون متمایل میشن

اصلا برای چی همه باید وارد آموزش عالی بشن
بخش های مهارت آموزی مثل فنی حرفه‌ای رو بیشتر کنید که طرف بعد گرفتن دیپلم یه حرفه بلد باشه بره مستقیم سر کار
بره آرایشگری کنه، خیاطی کنه و ....

الکی برای چی بیاد دانشگاه فقط مدرک بگیره بعد بره یجای بی ربط به تحصیلاتش کار کنه؟؟
فقط اونایی که علاقه به کارهای علمی و پژوهشی و لبه دانشی دارن باید وارد دانشگاه بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ده سال پیش رشته تجربی متقاضی نداشت و مدیرمون ما ضعیفارو بزور فرستاد تجربی،
حالا ریاضی اینطوری شده، باید توازن برقرار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خخخخخ
تجربی رشته ضعیفان نیست عزیز ،رشته کامل و جامعی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
درست میگی. هرچی درس نخون بود میفرستادن تجربی
اونایی که سرشون به تنشون می ارزید رو میفرستادن ریاضی.
اگه دقت کنین میفهمی چرا برای یه مریضی ساده مردم ۱۰ تا پزشک میرن. شاید یکیشون بفهمه و درست تشخیص بده و درمون بشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
در کشور ما مشکلات حتما باید به مو برسه تا مسئولین فکر چاره بیفتن، این همه فارغ التحصیل علوم پایه داریم از لیسانس گرفته تا دکترا که مدرک در کوزه قرار گرفته و تخصص و جوانی هم به فنا رفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی یک پزشک متوسط روزانه حدود 7 میلیون تومن درآمد داره ولی یک کارشناس و یا دکترای مکانیک و یا الکترنیک باخلاقیت بالا : یا بیکار هست و یا در حدود ماهی 10 میلیون حقوق میگیرد .معلوم هست که رشته های غیر پزشکی ارزش خود را از دست میدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
پزشک بیچاره
عمومی ماهی ده میلیون
متخصص ماهی ۱۲ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
پزشک بدبخت
پول فقط دست آرایشگرهای زنانه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
کلا دیگه کسی نون زحمت درس خوندن و شب نخوابی نمیخوره، الان نون تو آرایشگری و رشته‌های مربوط به زیبایی هست. مردم حاضرن از نون شب برای خوشگلی بزنن اما حاضر نیستن بچه‌هاشون زحمت فکر کردن برای حل یه مساله ریاضی رو تحمل بکنن
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۹:۴۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
روزی هفت تومن؟؟!!!
این آمار و ارقام رو از کجا میاری؟
داداش من پزشکه ولی ماهیانه بزور ۱۲ تومن حقوقشه
مگر اینکه بخواهیم حقوق یک فوق تخصص دندان پزشک یا پزشک جراح را با حقوق آمریکا حساب کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
همسایه بنده یک کلینیک دندانپزشکی هست تمام پزشکان آخرین مدل ماشین سوار می‌شوند بهترین نقطه شهر خانه دارند و ویلا در شمال و ترکیه بلا استثنا همه آنها دارند و.... مدیر مالی کلینیک آشنای بنده هست وقتی لیست کارکرد داندانپزشکان تو یک ماه رو نشون داد واقعا حیرت زده شدم کمترین درآمد سیصد میلیون تومان بود
حالا انتظار دارید دیگر مشاغل با ۷میلیون در ماه بهترین کارکرد را داشته باشند؟
Iran (Islamic Republic of)
بهترین
۱۴:۲۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اره واقعا رشته های مهندسی، مثل عمران، برق، و..... اصلا در آمد خوبی ندارن باید آنقدر بگردی تا ی کاره ساده پیدا کنی با حقوق کم مگه اینکه خودت شرکت بزنی اونم سرمایه میخاد، به نظر من فقط انسانی، مدیریت و وکالت، وکالت با یه پرونده طلاق 50تومن پول میزنی به جیب، یا مدیریت اگه بتونی مدیر ارشد بشی دیگه هیچ پولدار میشی اگه هم کارمند باشی بازم وضعت توپ میشه، ولی مهندسی باید وایستی بهت کار بدن اونم اگه ماهر باشی با حقوق کم، کی الان میره ریاضی هم سخته هم بدرد نخور و بدون بازار کار
Germany
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
علتش را در آمد کم رشته مهندسی است
وقتی درآمد مهندس ناظر از نگهبان ساختمان کمتر و وزیر افزایش اندک راکاهش میدهد
درآینده ساختمانی یا برق یابای نخواهد بود که پزشکان با درآمد نجومی برآن سلطنت کنند ساختمان نوساز نخواهد بود که دلالان آن رابفروشند حلقه اصلی پیشرفت کشور رشته های مهندسی که شما سعی در تخریب آن دارید مهم نیست آینده مشخص می‌کند با چه رشته نیاز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ریاضی تنها یک ابزاره برا بهتر دیدن جهان و همین تکنولوژی اطراف ما از مبنا ، ریاضی است . راه کاسبیش تو این مملکت راه نافتاده ، و از اون طرفم ، بهمون فهموندن ریاضی سخته ، تهش میشه این ، حالا بدون ریاضی میشه مهندس ناقص .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
توی رشته های مادر پول نیست . ریاضی ، فیزیک ، فلسفه ، علوم اجتماعی ، زبان شناسی . طرف با دکتری این رشته ها دستمزد و بیمه استاد یکی از دانشگاه ها رو بگیره شانس اورده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
من 32 سالمه مهندس نرم افزارم از دانشگاه بیرجند الان اومدم شاگرد ممکانیک شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
می دونید چرا ریاضیات تو ایران دیگه طرفدار نداره؟؟ چون علم جایی در طول تاریخ رشد میکنه که بهش ارزش قائل بشن طرف سالها سختی میکشه مهندس میشه ریاضیدان میشه شیمیدان میشه آخرش چی؟؟ طرف از دلالی خودرو 500 میلیون میزنه به جیب اش و این بدبخت هم باید معادلات لاپلاس حل کنه!!! طرف تو آرایشگاه زنونه شبی چند میلیون در می آره واین مهندس تازه باید یا راهی بیابد یا راهی بسازد!!! مهاجرت هم که کار هرکسی نیست پول میخواد پول کلان!!! تو ایران دانشجو رو میخوان تا روش مانور تبلیغاتی بدن نه واسه کار کردن و علم و پیشرفت که اگه میخواستن اینهمه دانشگاه مثل قارچ نبود!!! مگه کشور ایران سالیانه چند تا دکتر ومهندس ومتخصص نیاز داره؟؟ هرسال یک میلیون دانشجو خروجی دانشگاه های ایرانه!!! اونایی هم که باهوش وکمی پولدارن مهاجرت میکنن .علم مثل آب می مونه یه جا بمونه میگنده و میشه لجن زار علم باید روان وزلال باشه وازش استفاده بشه !!! ادمین مهم نیست بچاپی یا نه فقط خواستم بگم دیگه خواهشا با این خبرا نمک رو زخم مون نپاش!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالا همینایی که ریاضی خوندن و فارغ التحصیل شدن کار براشون پیدا کنید بعد بیفتین فکر دانشجوی جدید
میخواین بیکار روی بیکار جمع کنین که چی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی با مدرک مهندسی باید راننده اسنپ بشند، چرا برند ریاضی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مهندسی از همه رشته ها سخت تر است اما به اندازه نصف یک نگهبان ساختمان درآمد ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته که قوانین اشتباه وبیعدالتی وانحصارو اختلاف ناحق طبقاتی زیاده وراه حلش واضحه ولی بعضی صلاح نمیبینند،ومهندسها هم میتوانند بروند نگهبانی.یک کارگر روز مزد چند برابر متوسط جامعه کار مفید وسخت انجام میدهد وبرعکس،سطح زندگیش بسیار پایینتر از متوسط است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

ممنون از حضور شما باشگاه خبرنگاران جوان و
اینکه حضور شما باعث دیده شدن ما می شود ،
مخصوصا از خانم عابد ،
ممنون با زبان دل و قلب ،
زبانی که توصیف نمی شود و فقط یک کلمه می تواند بگوید
ممنون ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
فارغ التحصیل شدن از رشته ریاضی یعنی کارگری..... حقوق پایه قانون کار در بهترین حالت......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خب کارفرما هم حق داره . کسی بابت جبر و انتگرال و آمار و احتمال پول نمیده . مگه پشت کنکوری باشه :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
در مدرسه ما سال قبل دانش آموزی که در هدایت تحصیلی هیچ رشته ای نیاورده بود توسط اداره در رشته ریاضی ثبت نام کردند، این هم تدبیر مسیولین کشور ما
-
بهلول
۱۱:۴۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
رشته علوم تجربی پر طرفدار ننیست امکان شغل پیدا کردن در رشته ریاضی غیر ممکن شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
من خودم تجربی هستم ولی هر کس استعداد داره بره مهندسی بخونه مثل مهندسی پلیمر، الکترونیک و... و خودش کار آفرین بشه. اینطوری مملکت خیلی پیشرفت می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
درسته هر کی واقعا استعداد ریاضی خاصی داره یعنی خیلی کمتر از تعدادی که الان میروند ریاضی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
عجب نسخه ای پیچیدی برامون.
خودتون چرا این کار رو نکردین و نمیکنین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
رشته استداپ اگه بزارن بیشتر متقاضی داره برای اینکه پول تو هر جا باشه همون جا هم شلوغتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه دانشگاه ازاد و پیام نور ، ریشه به تیشه تحصیلات زد و تنها در علوم پزشکی نتوانست با وزارت بهداشت رقابت کند . علت را در لایه های ناپیدا باید جست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
من رشته ریاضی خوندم الان همیشه هشتم گروی نهم هست. که چی بشه. مسئول همه چیز بی عرضگی مسئولین در این 43 سال هست. گرانی غوغا می کنه بعد به رشد جمعیت کم اعتراض می کنن. وقتی بی عرضه بالای سر مردم نشست وضع بیش از این نمیشه. اغلب مسئولین با رانت مدرک گرفتند برای همین مدرک گرایی مد شد. هیچ چیز درست اصولی پیش نرفته که اینجا اصولی و درست باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان فقط رشته درمان درامد داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
اونهم نداره.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مشکل رشته مهندسی اینه که همه میخوان یه شبه رییس بشن یا بدون تجربه وارد یه کار حساس که تجربه میخواد بشن.باید از کارهای کوچیک شروع کرد . تجربه کسب کرد.تجربه تجربه تجربه.من خودم بعد فارغ التحصیلی از کار داربست بندی شروع کردم و کم کم تو مجموعه پیشرفت کردم و الان سرپرست یه بخش هستم.لطفا واسه خودتون تجربه کسب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
می خوای برن بقالی بعد برن پشت ماشین حساب
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۵۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مشکل اینکه همه میخان بیان تجربی پزشک و دندان پزشک بشن و پولدار ولی غافل از اینکه اکثر کسانی که پزشکی قبول میشن سهمیه ای هستند یا انتقالی از دانشگاهای خارجی مثل فیلیپین و مجارستان و بلاروس و فرزندان مردم عادی احتمال کمی در قبولی پزشکی دارن و سرخورده میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی هر دانشگاه به درد نخوری از هر رشته و گرایش 100 تا خروجی مهندسی میده بیرون نتیجش هم میشه بی اعتباری اون رشته ها در نتیجه رشته ای مثل ریاضی هم ارزش خودش رو به خاطر تصمیمات غلط متصدیان امر از دست میده که حالا منتهی به این مسئله شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
در کشور ما، پزشک، بازیگر سینما و تلویزیون و خواننده ها، مهمترین افراد جامعه هستند و مردم و دولت بیشترین اهمیت را به آنها می دهند و هر کس پول و درامد می خواهد بایستی خودش را در یکی از این گروهها قرار دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاش فقط ریاضی بود. الان رشته های مهندسی مثل برق و مکانیک هم متقاضی ندارند. یکی مثل من که از دانشگاههای خوب تهران مدرک گرفتم بعد از ۱۴ سال کار هنوز نتونستم پرایدم رو تبدیل به یه ماشین در شانم بکنم.
بعد طرف بیاد ریاضی بخونه چیکار کنه؟ اول کارش رو جور کنید بگید به طرف خونه میدیم حقوق مکفی می دیم تا نخبه بجای پزشکی بیاد ریاضی بخونه.
با حرف زدن و ابراز نگرانی کردن گه مسئله حل نمی شه. اقدام کنید. اقدام.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۰:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بازار کار رشته ریاضی نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
من به بقیه صحبت دوستان کاری ندارم. ایا معلمینی مثل مرحوم استاد پرویز شهریاری و مرحوم استاد میرزا خانی هستند که دانش اموز رو به ریاضیات علاقمند کند؟به نظرم خیلی کمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
واسه چی علاقه مند کنن وقتی آینده نداره ؟ واسه چی آینده بچه مردم رو خراب کنن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
یعنی الان باید بریم ریاضی بخونیم که چی بشه؟ اونوقت همین مسولین عزیز مثل برگ چغندر با شما رفتار میکنند...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مگه کسی مجبورت کرده. خوب نخون.
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۰:۰۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب معلومه وقتی رشته های مهندسی ارزشی ندارن و همشون از نظر شغلی رو هوان معلومه که دانشجوهای این رشته ها کاهش پیدا می کنند. اصلا در ایران به دانشمندها و ریاضی دان ها اصلا بها نمیدن.
Iran (Islamic Republic of)
artemis
۱۰:۰۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان من فوق لیسانس شهرسازی دارم مثلا مهندسم و معدل بالا فارغ التحصیل شدم بیکار تو خونه نشستم هیچ جا نیست که برم کار کنم همه جا رو هم دنبال گشتم حتی به کارآموزی و منشی گری تو شرکت هم راضی شدم... ولی دختر فامیلمون هشت سال از من کوچیکتره داروسازی خونده الان داروخونه زده ماهی سیصد تا چهارصد میلیون درآمد داره.... پسره سی سالشه دندونپزشکی خونده روزی چهار تا شش میلیون درآمد داره... این تفاوت رشته ریاضی با تجربی به یک اندازه درس می خونیم ولی سرنوشت نداریم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
والا رشته های فنی و مهندسی سخت تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ریاضی و دستور زبان اعظم دروسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
بی مایه فتیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی یک خانم آرایشگر برای یک شب بیست میلیون تومن آرایش عروس میگیره، چرا باید درس خوند؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
این طرز فکر شماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
من دانشجوی دکترای فیزیک و یک مادر هستم. واقعا هیچ امیدی به پیدا کردن شغل بین فارغ التحصیلان این رشته نیست و اونایی که می‌توانند از مملکت خارج میشوند. رشته فوق العاده سختیه و آلاینده شغلی هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
جسارتا خانم دکتر آینده را آلاینده نوشتید
Iran (Islamic Republic of)
دل شکسته
۰۹:۳۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
هرچی درس خوندیم همش کشک همش دوغ...
گشتم نبود،نگرد نیست!
الان هرکی عاقل باشه باید از همون اول جوونی بره تو بازار و از یه جایی شروع به کار کنه و دیگه دل به کنکور و دانشگاه و آزمون استخدامی خوش نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی کیا
۰۸:۵۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
مشگل اصلی در عدم انتخاب رشته های ریاضی ، علوم پایه و مهندسی سرانجام و نتیجه کار است
علوم انسانی تقریبا راحت تر از بقیه رشته هاست و اتفاقا بازار بسیار خوبی دارد ، وکیل ، قاضی ، روانشناس ، نماینده شورای شهر و مجلس ، وزیر و ... معمولا از این رشته ها هستند و به نسبت زحمتی که میکشند درامد بسیار خوبی دارند
رشته تجربی : معمولا نسبت به رشته های ریاضی ، فنی و مهندسی به مراتب سختی کمتری دارد ، یک پزشک عمومی یا یک دندانپزشک با 7-6 سال درس خواندن در بازار امروز حداقل روزی 1 میلیون درامد دارد ، با صفر روز سابقه کار ، پروانه اش را هرجا هم ببرد تحویلش میگیرند چون وزارت خانه پشت مافیاست و نمیگذارد تعدادشان زیاد شود .
اماجامعه بزرگ مهندسی ، ریاضی باید بروند غاز بچرانند
شما باشید کدام را انتخاب میکنید
متاسفم که مسئولین ما هنوز نمیدانند عیب کار کجاست و فکر میکنند با بورسیه تحصیلی میتوانند مشگل را حل کنند
مشگل بازار کار و درامد است
France
جمال
۱۳:۱۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
میدونن خوب هم میدونن
عمدی تو کاره یعنی متوجه نشدید تا الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
درس خوندن تو مملکت ما بی فایدست
France
جواد
۱۳:۰۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسن واقعا همینطوره
آخرین اخبار