سران سه کشور خاورمیانه در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه نشست مشترک برگزار کردند.

در آستانه سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه خاورمیانه نشست سه جانبه سران سه کشور مصر، اردن و بحرین روز یکشنبه در شرم الشیخ مصر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بسام راضی، سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر با صدور بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد منطقه تفریحی شرم الشیخ روز یکشنبه شاهد برگزاری نشستی با حضور عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، عبد الله دوم شاه اردن و حمد بن عیسی پادشاه بحرین بود.

بسام راضی افزود: در این نشست روابط مستحکم، روند‌های همکاری دوجانبه سازنده میان سه کشور مصر، اردن و بحرین، هماهنگی و همگرایی متقابل در قبال موضوعات مختلف مورد علاقه مشترک سه کشور، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی و چالش‌های پیشروی منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سران سه کشور مصر، اردن و بحرین در این نشست از اجلاس قریب الوقوع رهبران اعضای شورای همکاری خلیج (فارس)، مصر، اردن، عراق و آمریکا که قرار است همزمان با سفر ماه آینده (ژوئیه) جو بایدن به عربستان در ریاض برگزار شود، استقبال کردند.

عبد الفتاح السیسی در این نشست گفت: کشورش خواهان گسترش و تقویت همکاری با بحرین و اردن با هدف تحقق منافع مشترک ملت هایشان و نیز تقویت تلاش‌های اقدام مشترک عربی است.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر افزود: السیسی، ​عبد الله دوم و حمد بن عیسی بر ضرورت حمایت از تلاش‌های فلسطینی‌ها برای دستیابی به حقوق عادلانه و مشروع شان در تشکیل کشور مستقل فلسطین تاکید کردند.

دربار پادشاهی اردن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد در نشست شرم الشیخ براهمیت افزایش تلاش‌ها برای مقابله با چالش‌های امنیت غذایی، جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و هزینه‌های انرژی که متاثر از تحولات بین المللی است، تاکید شد.

دربار پادشاهی اردن افزود: نشست شرم الشیخ در راستای همسویی و همگرایی مواضع و مشورت‌های مستمر میان سه کشور برگزار و در این نشست بحرانی‌های پیشروی منطقه و تلاش‌ها برای رسیدن به راه حل‌های سیاسی درباره آن‌ها و نیز تلاش‌های منطقه‌ای و بین المللی برای مبارزه با تروریسم در چارچوب یک روش و رویکرد جامع و فراگیر بررسی شد.

در آستانه نشست مشترک سران برخی کشور‌های عربی و آمریکا در ریاض در اواسط ماه ژوئیه آینده، پیش بینی می‌شود محمد بن سلمان ولیعهد سعودی سفر دوره‌ای و منطقه‌ای خود را به سه کشور مصر، اردن و ترکیه آغاز کند.

برچسب ها: جو بایدن ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۲۴ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
مگر این شیوخ عرب شرم هم سرشان می‌شود؟؟!!!
آخرین اخبار