دفتر نفتالی بنت با اعلام سفر قریب الوقوع بایدن به تل آویو، از تلاش های او برای تقویت منافع مشترک میان رژیم صهیونیستی و عربستان قدردانی کرد.

دفتر «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تاریخ سیزدهم و چهاردهم ماه ژوئیه به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.

طبق گزارش الجزیره، دفتر بنت در مجموعه پیام هایی توئیتری اعلام کرد: در چارچوب سفر قریب الوقوع رئیس جمهور آمریکا، از برنامه هایی مرتبط با تقویت ادغام اسرائیل در خاورمیانه و  همچنین تقویت همکاری های امنیتی و غیرنظامی بین واشنگتن و اسرائیل رونمایی خواهد شد؛ به گونه ای که ائتلاف موجود بین دو طرف به قله های جدیدی خواهد رسید.

دفتر بنت اضافه کرد: اسرائیل از سفر بایدن به منطقه از جمله سفر بسیار مهم او به عربستان سعودی استقبال می کند. ما از تلاش های بایدن برای تقویت منافع مشترک بین طرف ها و گسترش دایره صلح منطقه ای قدردانی می کنیم.

کاخ سفید ساعاتی پیش اعلام کرد که جو بایدن طی روزهای سیزدهم تا شانزدهم ماه ژوئیه با هدف تقویت پایبندی آمریکا به امنیت اسرائیل و حضور در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس به منطقه سفر خواهد کرد و طی آن با همتایان خود برای تقویت امنیت، منافع اقتصادی و دیپلماتیک آمریکا دیدار خواهد کرد.

بنابر اعلام کاخ سفید، بایدن در سفر خود به عربستان درباره ایران و حمایت از آتش بس در یمن با میانجیگری سازمان ملل صحبت خواهد کرد.

دیوان پادشاهی عربستان نیز اعلام کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دعوت پادشاه عربستان روز‌های ۱۵ و ۱۶ ژوئیه به عربستان سفر و با سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان پادشاه و ولیعهد این کشور دیدار خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار