مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان گفت:اگرموضوع پیشگیری از بیماری جدی گرفته شود قطعا نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت در بخش درمان نخواهد بود.

لطیفی گفت:  تبیین و آگاه سازی عمومی نسبت به موضوع سلامت و بهداشت در جامعه امری مهم و ضروری است.

او می گوید: اهمیت مقوله سلامت در جامعه و توجه به آن و نهادینه کردن استفاده از تغذیه سالم و تحرک لازم در جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان می‌تواند زمینه ساز جامعه سالم و با نشاطی در آینده باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: بسترسازی لازم برای تبیین اهمیت پیشگیری در حوزه بهداشت و سلامت  زمینه ساز ایجاد جامعه‌ای سالم است؛ در جوامع پیشرفته مقوله پیشگیری جایگاه ویژه ای داشته و اگر این موضوع جدی گرفته شود قطعا نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت در بخش درمان نخواهد بود.

او می گوید: بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در این راستا  ضروری است و صدا و سیما با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان می‌تواند در افزایش آگاهی‌های عمومی جامعه در حوزه سلامت و بهداشت یاری گر متولیان این حوزه مهم در کشور باشد.

لطیفی گفت: عملکرد انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان  بسیار خوب بوده و جدیت در خدمت به بیماران و شفاف سازی عملکرد از جمله عوامل اعتماد مردم به این انجمن خیریه مردمی است.

رئیس رسانه استانی می گوید: رسانه استانی تاکنون در برنامه‌های مختلف به ویژه برنامه پربیننده خانواده به موضوعات پزشکی بهداشتی و بیماری‌های خاص پرداخت کرده و خواهیم کرد لیکن آماده ایم تا بسته‌های کوتاه فرهنگی اثر گذار در غالب فیلم، داستان، انیمیشن و کلیپ‌های کوتاه برای فرهنگ سازی در مراقبت و پیشگیری از بیماری کلیوی که در انجمن تهیه شده است با رعایت ضوابط و مقررات سازمان، پخش کنیم.


مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان هم گفت: تاکنون در استان زنجان بیش از هزار و ۸۰۰ نفر تحت پوشش گرفته ایم که با همت و حمایت خیرین توانسته ایم هزار و  ۶۵۰ نفر از این بیماران را با روش‌های مختلف درمان کرده و به چرخه زندگی و کار بازگردانیم.

 طهماسبی  می گوید: فشار خون و دیابت دو عامل مهم بیماری کلیوی است که امروزه با توجه به وجود تغذیه ناسالم به ویژه در قشر جوان و نوجوان خطرات ابتلا به این بیماری را افزایش داده و لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صحیح و به هنگام را دوچندان کرده است.

او گفت: صدا وسیما  رسانه‌ای فراگیر، مطمئن و مورد اعتماد مردم بوده و با توجه به توفیقات این انجمن و بازدید‌های صورت گرفته ۳ جلسه و کارگروه ملی تیرماه امسال به میزبانی زنجان اجرا خواهد شد که امیدواریم صدا و سیما پرداخت رسانه‌ای گسترده‌ای را در این برنامه اجرا کند.

در ادامه این جلسه دیگر اعضای هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی به بیان دیدگاه، نظرات و پیشنهادات خود در نحوه افزایش تعاملات فی مابین، پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.