اعتراض اردنی‌ها به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

شماری از احزاب اردنی، تجمعی اعتراض آمیز نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی در امان برگزار کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، شرکت کنندگان در این تجمع نزدیک سفارت رژیم صهیونیستی در پایتخت اردن، بر حمایت از قدس و آرمان فلسطین تاکید کردند. تجمع کنندگان خواستار لغو توافقنامه های عادی سازی روابط با اشغالگران و بسته شدن سفارت آن در امان و اخراج سفیر این رژیم از اردن شدند.

سعید دیاب، دبیرکل حزب «الوحده الشعبیه» اردن به المیادین گفت: ”خواست مشترک همه اردنی ها، متوقف کردن هر نوع عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی است که در صدر آنها، بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی در امان و خارج کردن سفیر ما از اراضی اشغالی و توقف اجرای توافقنامه هایی است که با این رژیم امضا شد. زیرا این توافقنامه جز اینکه عادی سازی رایگان روابط با دشمن را فراهم می کند، استقلال و حاکمیت ملی ما را به اراده این دشمن، وابسته می‌کند.“

ضیف الله فراج، دبیرکل حزب جنبش ملی اردن به المیادین گفت: ”تاکید می‌کنیم این دشمن فقط به دنبال ضربه زدن به فلسطین نیست، بلکه اردن و دیگر کشورهای عربی را هم هدف گرفته است. صهیونیسم چیزی جز یک طرح نژادپرستانه و توسعه طلبانه  است.“

این روز‌ها اوضاع سیاسی در سرزمین‌های اشغالی به شدت بحرانی است. نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی با یک آزمون واقعی مواجه شده، شاهد وضعیتی بی سابقه و نزدیک به فروپاشی است و با یک چهارراه تاریخی مواجه است.

مغرب، امارات، بحرین و سودان در سال ۲۰۲۰ توافقنامه‌هایی را برای عادی‌سازی روابطشان با رژیم صهیونیستی امضا کردند که این توافق‌ها به عنوان بخشی از پیمان آبراهام و با میانجیگری دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار