وزیر بهداشت گفت: آماده روان سازی روابط و حذف موانع بوروکراتیک در حوزه همکاری های دارویی ایران و سوریه هستیم و انتظار داریم متقابلا این رویکرد در سوریه هم اتخاذ شود.

بهرام عین اللهی در دیدار با حسن الغباش وزیر بهداشت سوریه گفت: بین مردم دو کشور ایران و‌سوریه ارتباط عمیقی وجود دارد.  در ژنو نیز تاکید کردم که باید به سمت برداشتن مرز‌های علمی کشور‌های دوست برویم، زیرا برداشتن مرز‌های علمی و دانشگاهی قدرت ما را افزایش می‌دهد.  

وزیر بهداشت گفت: دانشمندان و پزشکان سوری را توانمند می‌دانیم و خواستار ارتباط دوجانبه با آن‌ها هستیم؛ در این مسیر باید به صورت اجرایی و زمان بندی شده برنامه مشخص و هدفمندی داشته باشیم و به سمت اهداف مشترک پیش برویم.

وی گفت: کاملا آماده روان سازی روابط و حذف موانع بوروکراتیک هستیم و انتظار داریم متقابلا این رویکرد در سوریه هم اتخاذ شود.

عین اللهی گفت:سازمان غذا و دارو بررسی کاملی در زمینه تفاهمات دارویی انجام داده و اسناد قابل تبادل آماده شده است. در زمینه تجهیزات پزشکی هم ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و امکان تبادل بالایی داریم.

حسن الغباش، وزیر بهداشت سوریه گفت: روابط دو کشور ایران و سوریه، تاریخی و دیرینه است و قطعا چنین پیشینه و پشتوانه‌ای در ادامه همکاری‌ها تاثیر مثبت خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار