رییس سازمان سینمایی کشور گفت: یکی از سیاست‌های اعلام شده دولت توجه جدی به شهرستان‌ها در حوزه فرهنگ و هنر بوده و عدالت محوری در این مقوله مورد توجه است.

 محمد خزاعی در نشست با مدیران، کارشناسان ستادی و شهرستان‌ها و مدیران موسسات و شرکت‌های سینمایی سیستان و بلوچستان  گفت: خوشحالم که امروز فرصتی پیش آمد و در خدمت هنرمندان خونگرم این استان هستم و با همکاری همگان و برنامه‌ریزی جدی برای حل مشکلات قدم برمی‌داریم.

او گفت:در سفرهای استانی سازمان سینمایی از نزدیک مشکلات و پروژه‌ها را خواهد دید تا در مجموع به یک جمع‌بندی برای حل این مسائل رسد و  سازمان سینمایی با شعار عدالت‌محوری، قانون‌گرایی و استانداردسازی فعالیت کرده و خواهد کرد.

رییس سازمان سینمایی کشور گفت: وقتی به سایر استان‌ها می‌روم ۷۰ درصد اشتراک دغدغه میانشان می‌بینم البته سیستان و بلوچستان با این قدمت فرهنگی و تمدن دیرینه با بسیاری از استان‌ها متفاوت است و هنرهای زیادی با قدمتی طولانی دارد.

او گفت:  در ۷۲۵ شهر جغرافیای سرزمینی کشور ۸۰ دفتر "انجمن سینمای جوانان ایران" وجود دارد  و  توسعه و گستردگی این دفاتر در کشور مستلزم برنامه‌ریزی جدی بوده و امکانات زیرساختی و تولیدی نیاز دارد.

خزاعی بیان کرد: مشکل بعدی در کمبود تجهیزات برای دفاتر "انجمن سینمای جوانان ایران" است که این مشکل در سراسر دفاتر وجود دارد و ربطی به سیستان و بلوچستان ندارد و اگر به اصفهان و شیراز هم برویم همان امکانات ۱۲ سال پیش است.

او  بیان کرد: تجهیز دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران را در دستور کار داریم و در این سفرها برنامه‌ریزی لازم انجام و بودجه را فراهم می‌کنیم تا اینکه در پایان سال دفاتر به صورت کامل مجهز شوند.

رییس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه در حوزه تولید آثار سینمایی برای سیستان و بلوچستان بودجه خاصی در نظر گرفته شده است اظهارداشت: تقریبا ۲۲۴ شهرستان در کشور با بیش‌از ۵۰ هزار نفر جمعیت فاقد سالن سینما هستند.

او گفت: نسبت به کشورهای همجوار از لحاظ توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در حوزه سینما عقب هستیم  و  بحث فرهنگ‌سازی و چگونگی استقبال مردم از سینماها در استان‌ها وظیفه ماست و در این راستا سینما کارت را طراحی و تا پایان سال کارهای اجرایی آن انجام می‌شود.

خزاعی گفت: همه سینماهای ایران، تهران نیست و اگر قرار است سینمای کشور از این وضعیت برون رفت پیدا کند باید در شهرستان‌ها به دنبال استعدادهای جدید بچرخد.

محمد خزایی رییس سازمان سینمایی کشور صبح امروز/چهارشنبه/ در سفر به زاهدان پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا، از حاشیه شهر زاهدان و کتابخانه استاد کامبوزیا بازدید به عمل آورد و از نزدیک مشکلات حاشیه شهر را مورد بررسی قرار داد.

در این سفر یک روزه، اصغر فارسی معاون توسعه و منابع انسانی سازمان سینمایی، یزدان عشیری مشاور رییس سازمان و مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی، هاشم میرزا خانی مدیر عامل موسسه سینما شهر،مهدی آذر پندار مدیر عامل انجمن سینمای جوان، محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و محمد سوقندی مدیر کل حقوقی عملکرد و استان‌های سازمان سینمایی رییس سازمان سینمایی کشور را همراهی خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار