مدیر امور تعمیرات الکتریک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: سیستم حفاظتی ژنراتور واحد‌های گازی نیروگاه با جایگزینی رله‌های جدید به روزرسانی می‌شود.

 حمیدرضا صفایی زاده روز شنبه با اشاره به ضرورت بهینه سازی تجهیزات واحد‌های نیروگاه برای اطمینان از آمادگی تولید برق پایدار، گفت: یکی از اهداف سالانه در امور تعمیرات الکتریک، بالا بردن قابلیت اطمینان بهره برداری از واحد‌های نیروگاه است که این مهم با پایش عملکرد تجهیزات و سیستم‌های الکتریکی و تلاش در جهت بروزرسانی این تجهیزات به دست می‌آید که در همین رابطه، سیستم حفاظت ژنراتور واحد‌های گازی نیروگاه با جایگزینی رله‌های جدید، بهینه سازی می‌شود.

 سیستم حفاظت ژنراتور در هر یک از واحد‌های گازی نیروگاه شهید رجایی دارای ۲۰ رله حفاظتی، نظارتی و هشدار است که با توجه به سال ساخت واحد‌های گازی و تولید نشدن رله‌های مربوط به این واحدها، امکان تهیه این رله‌ها وجود ندارد.

 از این رو، پس از بررسی‌های کارشناسی بر آن شدیم از رله‌های جدید با قابلیت بالاتر برای جایگزینی با رله‌های قدیمی استفاده کنیم.

در گام نخست طرح بهینه سازی، این اصلاحیه در واحد شماره سه گازی نیروگاه به انجام رسید که در این خصوص، یک دستگاه رله جدید با قابلیت انجام وظیفه به جای ۱۴ دستگاه رله حفاظتی قدیمی جایگزین شد.

 این پروژه در ۳۴ روز کاری با کارکرد ۲۳۰ نفرساعت کارشناس و ۲۵۲ نفرساعت تکنسین و ۱۰ نفر ساعت کارگر فنی، با موفقیت به پایان رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار