دادستان عمومی و انقلاب قزوین: موضوعات حقوق عامه به دلیل دست اندازی به بیت المال، انفال و یا حتی اراضی ملی کم نیست و چون شاکی خصوصی ندارد نباید مورد غفلت واقع شود.

 قاسمی در شورای پیگیری حقوق عامه گفت: کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه اثرات مفیدی در کشور و استان قزوین داشته است و باید تلاش کنیم تا به اهداف این کارگروه نزدیک‌تر شویم.

در برخی از استان‌ها موضوعات حقوق عامه به دلیل دست اندازی به بیت المال، انفال و یا حتی اراضی ملی کم نیست و، چون شاکی خصوصی ندارد نباید مورد غفلت واقع شود.

به گفته دادستان؛ سطح آگاهی‌های عمومی و حقوقی مردم افزایش یافته است و اطلاع رسانی لازم از سوی دستگاه قضایی صورت می‌گیرد تا کمتر شاهد تضییع حقوق عامه باشیم و در برخی موارد که مجازات‌ها مناسب نیست نیازمند مجازات‌های سنگین تری هستیم.

سلامت مردم اولویت است و حاکمیت وظیفه تامین سلامت مردم را بر عهده دارد و بابد برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه شهید رجایی در فصول سرد و گرم سال تدابیری اندیشیده شود.

وی گفت: مصرف بهینه سوخت باید در دستور کار مردم قرار گیرد و رسانه ملی با تهیه برنامه‌های متنوع باید این موضوع مهم را گوشزد کند. با توجه به کاهش بارش‌ها و کاهش تولید برق آبی مردم باید در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند.

فولیان، معاون پیشگیری از وقوع جرم هم در این نشست گفت: یکی از تکالیف دستگاه قضایی احیای حقوق عامه است که ابتدای امسال این موضوع به عنوان یکی از برنامه‌های پانزده گانه از سوی رئیس قوه قضائیه و مشتمل بر ۱۶ ماده به دادگستری‌ها ابلاغ شده است.

کارگروه با ترکیب نهاد‌های نظامی، امنیتی، رسانه‌ای برای حفظ و صیانت و اقدام جامع علیه تضییع حقوق عامه تشکیل می‌شود.

 دادستان به محض اطلاع از نقض حقوق عامه باید پس از تذکر، دستور توقف آن را به دستگاه‌های اجرایی صادر کند و جلوی تضییع حقوق عامه را بگیرد.

این کارگروه سال گذشته به مباحث اقتصادی از جمله نظارت بر فعالیت معادن، لایروبی رودخانه ها، انسداد چاه‌های غیرمجاز، مبارزه با زمین خواری و تصرف اراضی ملی، صیانت از باغستان سنتی، نظارت بر وضعیت دفع پسماندها، پیشگیری از تصرفات غیر قانونی در اراضر موقوفه، ایمن سازی کانال آبیاری دشت قزوین، نظارت بر بازار جهانی بهداشت و سلامت عمومی دهکده طبیعت و ... ورود کرده همچنین جلسات کمیته‌های مختلف صیانت از اراضی ملی، منابع آب و ... تشکیل شده است و امسال هم کمیته‌های جدیدی برای حفظ حقوق عامه تشکیل می‌شود.

 مسائل نیروگاه شهید رجایی ماهانه در استانداری رصد و بررسی شود و از فردا تا پایان خرداد ماه مصرف مازوت نیروگاه هم باید به یک دوم کاهش پیدا کند.

تخریب مراتع به دلیل چرای بی رویه دام‌ها از سوی عشایر رعایت نمی‌شود و باید به تخلفات مرتعداری و دامداران رسیدگی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.