آخرین تعمیرات بازدید دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی قزوین با انجام تعمیرات واحد شماره ۲ این نیروگاه به پایان رسید.

 جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: مطابق برنامه ریزی‌های به عمل آمده، فعالیت‌های تعمیراتی واحد شماره ۲ بخاری برای آمادگی بیش از پیش تولید انرژی الکتریکی به ویژه در پیک مصرف تابستان ۱۴۰۱، به پایان رسید.

فعالیت‌های تعمیراتی این دوره در حوزه‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق انجام شد که بازدیداز فن‌ها والکتروموتور‌های ۶.۶ کیلوولت، بازدید از کانال‌های دود وهوا، بازدید دوره‌ای مشعل ها، دمونتاژ، بازدید، تست و مونتاژ والو‌های بای پاس، همچنین شست و شوی شیمیایی ایر هیترها، تعویض بسکت‌های سرد ایر هیترها، در حوزه مکانیک و فعالیت‌های مربوط به ژنراتور و سیستم تحریک، تست رله‌های حفاظتی ژنراتور، بازدید از ترانس ها، تست رله‌های حفاظتی، به همراه تست ها، بازدید‌ها و تعمیرات تجهیزات ابزاردقیقی هم در حوزه‌های الکتریک و ابزاردقیق به انجام رسید.

 نیروگاه‌های حرارتی حدود ۹۰ درصد از انرژی الکتریکی کشور را تامین می‌کنند که در این میان، سهم نیروگاه شهید رجایی با ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی، حدود ۴ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار