مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: از ۱۷ برنامه سالانه تعمیراتی تاکنون ۱۵ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره ای، از آغاز فصل تعمیرات در این نیروگاه انجام شده است.

علی فرهور گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، از تعداد ۱۷ برنامه سالانه تعمیراتی، ۱۵ برنامه تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره ای، مربوط به واحد‌های سیزده گانه این شرکت، عملیاتی شده و به اتمام رسیده و یک مورد تعمیرات اساسی هم در حال اجرا است.

هرساله به منظور کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی و با هدف کمک به پایداری شبکه سراسری تولید در پیک مصرف برق تابستان، تعداد ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای برای واحد‌های ۱۳ گانه بخاری و سیکل ترکیبی، برنامه ریزی می‌شود که انجام و اتمام تعمیرات اساسی واحد ۲۵۰ مگاواتی شماره یک بخار، آغاز این برنامه‌ها بود.

 هم اکنون واحد شماره ۳ گازی نیروگاه برای انجام تعمیرات اساسی و RI تجهیز کمپرسور آن دردست تعمیرات قرار دارد که این فعالیت تعمیراتی هم تا پایان اردیبهشت ماه انجام و به پایان خواهد رسید.

همچنین در نیروگاه بخار نیز هم اکنون واحد شماره دو ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه بخار تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای قراردارد.

رساله نیاز‌های تعمیراتی واحد‌های نیروگاه براساس ساعت کارکرد، دوره تعمیراتی و استاندارد شرکت سازنده، به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام می‌شود که پس از بررسی و تایید برنامه‌ها از سوی آن شرکت، جدول زمانبندی خروج واحد‌ها برای اجرای برنامه‌ها به این نیروگاه اعلام می‌شود.

نیروگاه شهید رجایی دارای ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که سالانه با تولید بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت تولید انرژی الکتریکی، حدود ۴ درصد از تولید برق شبکه سراسری را به خود اختصاص داده ونقش مهمی در حفظ و پایداری شبکه تولیدبرق دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار