واحد شماره یک بخاری سیکل ترکیبی نیروگاه شهید رجایی پس از انجام تعمیرات بازدید دوره ای، دوباره با شبکه سراسری تولید برق پارالل شد.

 بهمن غنوی معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی گفت: در ادامه‌ برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه، واحد شماره یک بخاری سیکل ترکیبی که برای انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از پایان فعالیت‌های تعمیراتی، دوباره به مدار تولید برق بازگشت.

 بازدید از توربین و ژنراتور به همراه والو‌های اصلی، بازدید الکترو موتور‌ها و پمپ‌ها و فن‌های ۶.۶ کیلو ولت و ۴۰۰ ولت، بازدید فن‌های گاند کندانسور، بازدید پمپ‌های ترانسفورماتور‌های اصلی، انجام انواع تست‌های غیرمخرب، بازدید از پی تی‌ها وفیوز‌های اولیه و ثانویه، بازدید بریکر‌های ۶.۶ کیلو ولت و مدارات فرمان، بازدید وچک هیتر الکتروموتور‌های ۶.۶ کیلو ولت و بازدید تابلوی شارژر‌ها و ups  از اقدامات مهمی بود که از سوی متخصصان تعمیرات به انجام رسید.

در این دوره همچنین بازدید و سرویس و کالیبراسیون تجهیزات ابزار دقیقی توربین و کولینگ و بویلر شماره یک و دو، اطمینان از صحت عملکرد تجهیزات رایانه‌ای واحد، تست و کالیبراسون سوئیچ‌های فشار استارتر پمپ و تست سیتم اطفاء حریق و...، از دیگر اقداماتی بود که از سوی متخصصان نیروگاه شهیدرجایی در این واحد انجام شد.

علاوه بر واحد شماره یک بخاری سیکل ترکیبی که پس از پایان برنامه‌های تعمیراتی آن، به مدار تولید پیوست، هم اکنون واحد شماره ۳ گازی این نیروگاه هم برای انجام تعمیرات اساسی و RI کمپرسور، در دست تعمیرات قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.