با اتمام تعمیرات اساسی واحد شماره ۳ گازی نیروگاه شهید رجایی، آخرین برنامه تعمیرات واحد‌های این نیروگاه پایان یافت.

 

ابوالفضل موتاب‌ها مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی این نیروگاه گفت: در تکمیل اجرای برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه این نیروگاه، واحد شماره ۳ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی با توان نامی ۱۲۳ مگاوات که به منظور انجام تعمیرات اساسی و RI کمپرسور از مدار تولید خارج شده بود پس از اتمام برنامه‌های تعمیراتی، دوباره به شبکه‌ی سراسری پیوست.

در این دوره از تعمیرات و با توجه به شرایط فنی این واحد، هزار و ۴۸۷ فعالیت تعمیراتی در قالب ۱۳ بسته و برنامه‌ی تعمیراتی اجرا شد که علاوه بر تعمیرات اساسی مسیر گاز داغ که به تعویض کامل قطعات اصلی آن انجامید، کمپرسور‌های اصلی و کمکی هوای واحد هم با قطعات نو تعویض گردید.

مونتاژ و دمونتاژ تجهیزات محفظه احتراق، کمپرسور و روتور توربوکمپرسور، نازل‌ها و پره‌های توربین، انجام تست‌های غیرمخرب NDT، تست و بازدید الکتریکی ژنراتور، تعمیرات الکتروفن و پمپ‌های ۴۰۰ ولت، استارتر‌های MCC بریکر‌های ۴۰۰ ولت و ۶/۶ کیلو ولت و...، از اقداماتی بود که در این برنامه تعمیراتی از سوی متخصصان این نیروگاه انجام شد.

در آخرین برنامه تعمیراتی نیروگاه شهید رجایی، همچنین تست رله‌های حفاظتی ژنراتور و تست‌های الکتریکی ترانس استیشن وترانس‌های محلی، دمونتاژ ومونتاژ تجهیزات ابزاردقیق، کالیبراسیون ترانسمیتر‌های فلو، تنظیم سیستم مانیتورینگ و حفاظتی دمای یاتاقان‌ها به همراه بازدید و تعمیر انواع تجهیزات الکتریکی و ابزاردقیقی، از دیگر اقداماتی بود که به انجام رسید.

با پیوستن دوباره واحد شماره ۳ گازی نیروگاه شهید رجایی به مدار تولید برق و پایان فعالیت‌های تعمیراتی در آن، این نیروگاه در پیک تابستان ۱۴۰۱، با آمادگی کامل به تولید برق خواهد پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار