امام جمعه تبریز بر دانش بنیان شدن روابط عمومی ها تاکید کرد و گفت: در سازمان‌های دانش‌بنیان کار بر اساس دانش است و شناسایی دانش و به‌کارگیری آن مهم است نه تجربه.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در گردهمایی روسای ادارات اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ستادی و استانی آموزش‌وپرورش سراسر کشور گفت: قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که در روابط عمومی‌ها وجود دارد خیلی کارساز است و روابط عمومی هر اداره‌ای در واقع می‌تواند آن اداره را در نزد مردم به‌خوبی نشان دهد یا بالعکس.

مدیران در انتخاب مسئولین روابط عمومی نهایت دقت را انجام دهند و مدیری که واقعیت‌ها را به مدیرکل برساند و واقعیت تلخ یا شیرین باید این ظرفیت و کشش در مدیران ما وجود داشته باشد تا به حرف‌ها اعتماد شود و بهترین و صادق‌ترین و معتمدترین انتخاب شود.

مواجهه خردمندانه و مصون‌سازی دانش آموزان در سراسر آموزش‌وپرورش به آموزش‌های نیازی دارد که به آن سواد رسانه‌ای می‌گویند و خودبه‌خود در آن‌ها به وجود نمی‌آید و با سیستم آموزشی منسجم امکان‌پذیر است.

بدین ترتیب موضوع توجه نظام درسی لازمه‌اش توجه به سواد رسانه‌ای است.

 به گفته مقام معظم رهبری برخی مطالب اضافی شناسایی شود و از آموزش‌ها حذف شود و ما در تقسیم‌بندی سواد از نگاه یونسکو سه نوع داریم و سواد ارتباطی و رسانه‌ای برای فعالان روابط عمومی است.

توانایی برقراری ارتباط مناسب با دیگران و دانستن آداب اجتماعی آن و سواد رسانه‌ای این است که فرد رسانه معتبر و غیر معتبر را بشناسد.

روابط عمومی‌ها می‌توانند با استفاده از فرصت شبکه شاد در ایام کرونا و دیگر شبکه‌های اجتماعی گام‌های بزرگی برای ارتقا این سواد در دانش آموزان بردارند.

روابط عمومی دانش‌بنیان نیاز به مدیر دانش‌محور و متخصص دارد که بر اساس فناوری پیشرفته کار می‌کند و توانایی آموزش با استفاده از دانش را دارد و این مهم نیاز به‌پیش شرط دارد.

پارادایم روابط عمومی توسعه بخش تغییر کند و متاسفانه در کشور ما بیشتر روی تبلیغات است و از اصول بنیادی روابط عمومی برای توسعه‌سازمانی و ملی به دور است و علمی نیست.

 رویکرد روابط عمومی بایستی علمی باشد چراکه بزرگترین آسیب که هم‌اکنون از آن رنج‌برده می‌شود به‌کارگیری افراد غیرمتخصص از مدیریت تا کارشناسان است.

نمی‌توان دانش‌بنیان شد درحالی‌که منابع علمی غیر معتبر داشته باشیم و باید پژوهش و تحقیق باشد و دراین‌بین به‌کارگیری نخبه‌های ارتباطی لازم است.

هزینه‌های پژوهشی از سازمان‌ها تامین شود و مسئله‌های ارتباطی سازمان حل شود.

روابط عمومی باید به پیشرفته‌ترین فناوری‌های ارتباطی مجهز شوند و اگر وزیر آموزش‌وپرورش و مدیر ارتباطات بودجه‌هایی را در وزارت آموزش‌وپرورش برای سال بعد داشته باشند باید روابط عمومی با بالاترین اعتبار برای پیشرفته دستگاه‌ها در نظر گرفته شود.

روابط عمومی در خدمت منابع اقتصادی و تجاری انجام می‌گیرد و تجاری کردن روابط عمومی در سایه دانشی شدن آن اجرا می‌شود.

حل مسائل ارتباطی و رسانه‌ای سازمان از طریق نوآوری و خلاقیت و ایده‌های تازه انجام گیرد.

 در سازمان‌های دانش‌بنیان کار بر اساس دانش است و شناسایی دانش و به‌کارگیری آن مهم است نه تجربه.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.