استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اسامی نازیبا روی برخی مناطق این استان انتقاد کرد و خواستار تغییر این اسامی شد.

سید علی احمد زاده در نشست هم اندیشی با شهرداران کهگیلویه و بویراحمد از برخی نام‌ها که اکنون بر روی شهر‌ها و مناطق و دهستان‌های استان گذاشته شده انتقاد کرد و گفت: مکاتبات ارتقای لوداب از بخش به شهرستان در مراحل پایانی است و شهر های پاتاوه، دیشموک و قلعه رئیسی نیز به شهرستان و زیلایی هم به بخش تبدیل می شود، توت‌نده هم مرکز بخش خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه برخی نام‌ها در حد و اندازه استان نیست، می گوید: باید بررسی های لازم با هدف تغییر نام برخی مناطق انجام شود همچنین شورا‌ها و شهرداری‌ها هم نام‌های زیبا روی کوچه‌ها و معابر خود بگذارند.

به گفته استاندار، برای مثال نام پشت کوه در منطقه باشت برای یکی از شهروندان و فرزند او در تهران ایجاد دردسر کرده بود یا برای نمونه چرا نام امامزاده جعفر را آبدالان بگذاریم در حالی که رودخانه زهره از این منطقه عبور می کند و رود بشار خودش سمبل و نماد است، اما هیچ استفاده‌ای از این نام زیبا نشده است برای مثال می‌توان بخش توت‌نده را بشار گذاشت.

احمد زاده گفت: این قبیل اسم‌ها را حذف کنید در زمانی که گچساران بودم و منصب فرمانداری این شهر را برعهده داشتم مکانی به نام باغ بنگه وجود داشت که نام آن را باغ فردوس گذاشتیم و مردم از اسم باغ فردوس استفاده می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.