۲۰ جریب زمین کشت کوکنار(خشخاش) در ولسوالی نوزاد ولایت هلمند از بین برده شده است.

حکومت محلی طالبان در ولایت هلمند می گوید که مزارع کوکنار(خشخاش) در این ولایت را تخریب کرده اند.

ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت جنوبی هلمند می گوید که بر مبنای فرمان رئیس طالبان٬ مزارع کوکنار در این ولایت را تخریب کرده اند.

در اعلامیه ای که از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هلمند به نشر رسیده آمده است که حدود ۲۰ جریب زمین کشت کوکنار(خشخاش) در منطقه تیزنی ولسوالی نوزاد این ولایت از سوی مدیریت مبارزه با کشت و تولید مواد مخدر قوماندانی امنیه٬ از بین برده شده است.

در اعلامیه زرع کوکنار تخطی از فرمان ملا هبت الله آخندزاده رئیس طالبان ذکر شده است.

طالبان تأکید کرده اند که هر دهقانی که در زمین خود کوکنار کشت کند، مزارع او از بین برده می شود.

فرمان ملا هبت الله آخوندزاده درباره منع کشت کوکنار و تولید مواد مخدر در سراسر افغانستان در ۱۴ ماه حمل به اجرا گذاشته شد. اما به دهقانان اجازه داده شد که آخرین محصولات گذشته شان را جمع آوری کنند.

حکومت طالبان در آن زمان گفت که برای کشت بدیل خشخاش امکانات فراهم می کند ولی تاکنون  درخصوص  کشت بدیل هیچگونه کمکی فراهم نکرده است.

در همین  حال ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان می گوید آنها تلاش می کنند که در بخش کشت بدیل کمک کشور های را جلب کنند که از کشت و تولید مواد مخدر متضرر می شوند.

روز گذشته  دفتر سرمفتش خاص آمریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) در توئیتی گفته که از یک سو، محدودیت طالبان بر کشت خشخاش و دیگر مواد نشه ای و از طرف دیگر زمستان سرد سال گذشته، افزایش قیمت مواد خوراکی و بحران اقتصادی، دهقانان را که قبلا خشخاش کشت کرده اند، در وضعیتی قرار داد که بدیل اندک داشته باشند.

 

برچسب ها: طالبان ، هلمند ، تریاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.