بهنام بهراد گفت: دانش آموزان ما در دوره همه گیری کرونا دچار افت شدید تحصیلی شده اند که نتایج آن در سنجشهای بین المللی منعکس خواهد شد.
به گفته این کارشناس آموزش و پرورش قبل از همه گیری کرونا ایران در سنجشهای بین المللی مثل آزمون تیمز و پرلز جزو کشورهای ضعیف بودیم اما عملکرد رو به رشدی داشتیم که البته با شروع همه گیری کرونا وضعیت نامناسبتر هم شد.
آزمون تیمز و پرلز، به نوعی محک ارزیابی نظامهای آموزشی در کشورها و میزان موفقیت نظام آموزش و عملکرد آن است و به صورت بین المللی برگزار میشود.
بهراد گفت: شروع دیر هنگام آموزش حضوری نسبت به کشورهای دیگر، نبود دسترسی به آموزش مجازی در اوایل کرونا، نبود پلتفرم مناسب آموزش مجازی و نبود آمادگی آموزش مجازی از جمله عواملی است که در بررسیها نشان میدهد باعث افت شدید دانش آموزان شده است.
به گفته این پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش برای جبران افت دانش آموزان بهتر است از کلاسهای خارج از برنامه مدرسه استفاده شود تا کمبود ساعتهای آموزش جبران شود و همچنین با سنجش و گروه بندی دانش آموزانی که با افت شدید روبرو هستند این عقب افتادگی را جبران کرد.
بهراد گفت: اگر مشکل افت دانش آموزان جبران نشود، دانش آموزان دچار افت شدیدتری میشوند که نمیتوان جبران کرد.