یک پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان در دوره کرونا دچار افت شدید تحصیلی شده اند که این مسئله باعث کسب نتایج ضعیف در آزمون‌های بین المللی از جمله تیمز و پرلز می‌شود.

بهنام بهراد گفت: دانش آموزان ما در دوره همه گیری کرونا دچار افت شدید تحصیلی شده اند که نتایج آن در سنجش‌های بین المللی منعکس خواهد شد.

به گفته این کارشناس آموزش و پرورش قبل از همه گیری کرونا ایران در سنجش‌های بین المللی مثل آزمون تیمز و پرلز جزو کشور‌های ضعیف بودیم اما عملکرد رو به رشدی داشتیم که البته با شروع همه گیری کرونا وضعیت نامناسب‌تر هم شد.

آزمون تیمز و پرلز، به نوعی محک ارزیابی نظام‌های آموزشی در کشور‌ها و میزان موفقیت نظام آموزش و عملکرد آن است و به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

بهراد گفت: شروع دیر هنگام آموزش حضوری نسبت به کشور‌های دیگر، نبود دسترسی به آموزش مجازی در اوایل کرونا، نبود پلتفرم مناسب آموزش مجازی و نبود آمادگی آموزش مجازی از جمله عواملی است که در بررسی‌ها نشان می‌دهد باعث افت شدید دانش آموزان شده است.

به گفته این پژوهشگر حوزه آموزش و پرورش برای جبران افت دانش آموزان بهتر است از کلاس‌های خارج از برنامه مدرسه  استفاده شود تا کمبود ساعت‌های آموزش جبران شود و همچنین با سنجش و گروه بندی  دانش آموزانی که با افت شدید روبرو هستند این عقب افتادگی را جبران کرد.

بهراد گفت: اگر مشکل افت دانش آموزان جبران نشود، دانش آموزان دچار افت شدیدتری می‌شوند که نمی‌توان جبران کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
افت تحصیل خیلی بهتر از اینه که جگرگوشه های مردم مریض بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
مقصر اصلی آموزش و پرورشه که فیلمای خوب آموزشی نساخته یا پیدا نکرده و دوبله کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای کاش فقط افت تحصیلی از آن بد تر به دلیل ورود به فضای مجازی در سنین پائین و عادت کردن به موبایل انحتاط اخلاقی که گریبان دانش آموزان را خواهد گرفت بسیار اسف بار تر است اگر دولت فکری نکند و خانواده مواظب نباشند دینداری و اعتقاد این نسل بسیار در معرض خطر جدی است