شماری از کشور‌های اسلامی با اعلام عدم رؤیت هلال ماه شوال در شنبه شب، دوشنبه را عید فطر اعلام کردند.

کشور‌های اسلامی از جمله عربستان سعودی، امارات، کویت، دیوان وقف سنی عراق، فلسطین و قطر روز دوشنبه را عید فطر اعلام کردند.

شبکه الاخباریه عربستان اعلام کرد: با عدم رؤیت هلال ماه شوال در شنبه شب، روز یکشنبه، آخرین روز ماه رمضان محسوب شده و دوشنبه، عید فطر است.

دیوان وقف سنی عراق هم از عدم رؤیت هلال ماه در امشب خبر داد و دوشنبه را، عید سعید فطر اعلام کرد.

همچنین کویت، بحرین، یمن، سوریه، مفتی قدس و سرزمین فلسطین، مجمع فقه اسلامی سودان، دارالافتای مصر، قطر، امارات، دارالافتای لبنان نیز با اعلام عدم رؤیت هلال در شنبه شب، روز دوشنبه را عید فطر اعلام کردند. ترکیه، فرانسه، استرالیا و سنگاپور نیز عید فطر را روز دوشنبه جشن خواهند گرفت.

از سوی دیگر، افغانستان روز یکشنبه را عید فطر اعلام کرد. شبکه الجزیره اعلام کرد دادگاه عالی افغانستان یکشنبه را عید سعید فطر اعلام کرده است.

این در حالی است که دار الافتای لیبی، مفتی تونس به تبعیت از بیشتر کشورهای اسلامی دیگر، روز دوشنبه را عید فطر اعلام کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
حرکت ماه شوال قدیمها در یک مسیر عرض جغرافیایی در یک مدار حرکت ثابت داشت نمی دانیم چه به سرش آمده حرکتش قایم موشکی زیگزالی قوس داری شده اگر نه همه کشورها همانند قدیمها هم زمان می دیدنش بنضرمان یه چیزی مزنه که حرکتش لتولو خوران شده یهوه از جنوب میره شمال از شمال میر به جنوب قیرقاژی شده خداشفاش بده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
عربستان و...یک روز زودتر رمضان را اعلام کردند ودشنبه هم در ایران و سایر کشورهای منطقه عید است
آخرین اخبار