مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد از فرآیند هدایت تحصیلی ۱۱ هزار دانش‌آموز دانش آموز پایه نهم به دهم در این استان خبر داد.

حسنعلی عزت خواه با اشاره به تعداد دانش آموزان هدایت شده امسال، گفت: هدایت تحصیلی بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ دانش آموز پایه نهم برای ورود به پایه دهم در رشته‌های مختلف در سال تحصیلی جاری صورت می‌گیرد.

او در خصوص فرآیند هدایت تحصیلی می گوید: فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم به دهم متوسطه در واقع هدایت دانش آموزان به مناسب‌ترین شاخه یا رشته تحصیلی، با توجه به علاقه‌مندی‌ها و توانایی‌های دانش آموز به وسیله مشاوران مربوطه، بر اساس استعداد و علایق آن‌ها برای انتخاب مسیر شغلی آینده انجام می‌شود.

به گفته عزت خواه، اهداف فرآیند هدایت تحصیلی شامل شناسایی استعداد، توانایی، علاقه و ویژگی‌های شخصیتی دانش آموزان، کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه‌ای و کمک به هدایت متوازن دانش آموزان بر اساس سیاست‌های توسعه‌ای کشور است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان می گوید: هر اندازه دانش آموزان و والدین از عوامل تاثیرگذار در هدایت تحصیلی اطلاعات بیشتری داشته باشند، انتخاب رشته بهتری برای پایه دهم صورت می‌گیرد.

او از والدین دانش آموزان خواست که با آگاهی بخشی به دانش آموزان بستر را برای انتخاب رشته مناسب آنان بر اساس علایق و استعداد آن‌ها فراهم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.