سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: مردم از تزریق دُز سوم واکسن کرونا در این شهرستان استقبال کمی دارند.

سید طاهر حسینی گفت: از ابتوای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از ۱۹۸ هزار و ۲۸۹ دُز واکسن به جامعه هدف  این شهرستان تزریق شده است.

او می گوید:  از این تعداد افزون بر ۸۴ هزار و ۹۴۳  دُز نخست و ۷۸هزار و ۲۲ مورد  دُز دوم بوده است.

حسینی با اشاره به تزریق دز یاد آور واکسن کرونا در گچساران گفت: بیش از ۳۵ هزار و ۳۲۴ مورد  دُز یاد آور واکسن در گچساران تزریق شده است.

به گفته سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶۶ هزار و ۴۱۰ مورد نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در گچساران انجام گرفته که از این تعداد نمونه گیری ها ۲۰ هزار و ۶۷ مورد آنها مثبت بوده است.

او می گوید: ۱۹هزار و ۸۱۸ بیمار مبتلا به کرونا تاکنون در این شهرستان بهبود یافتند.

حسینی گفت:  ۲۳۹ تن از شهروندان گچسارانی تاکنون بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند و ۱۰ بیمار کرونایی در قرنطینه خانگی هستند.

به گفته سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران، هم اکنون یک بیمار کرونایی در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند.

او جمعیت دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸سال در گچساران ۱۰هزار و ۸۷۱ تن اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار و ۵۶۰ دانش آموز (۱۲الی۱۸ سال) واکسن کرونا را دریافت کردند.

حسینی می گوید: از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۴۳ تن دُز نخست و ۹ هزار و ۴۷۷ تن نیز  دُز دوم و ۷۴۰ تن نیز دُز سوم بوده است.

به گفته سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران، مراکز تزریق واکسن کرونا در گچساران هم اکنون فعال می باشد  ولی متاسفانه استقبال مردم از تزریق دز سوم ضعیف است.

فرماندار گچساران از زحمات شبانه‌روزی کادر درمان و حوزه بهداشت این شهرستان در زمینه مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد و گفت: هم اکنون این شهرستان از لحاظ وضعیت کرونایی  زرد می باشد.

روانبخش دیهیم می گوید: مردم برای مقابله با ویروس کرونا باید دستورالعمل ها بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

او گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل امتحانات آموزش و پرورش باید نظارت خود را بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی  از سوی دانش آموزان در مدارس را بیشتر کند.

دیهیم به  فرا رسیدن فصل گرما در این شهرستان اشاره کرد و می گوید: دستگاه های اجرایی رابط های خود را به ستاد بحران  برای حضور در جلسات آموزشی معرفی کنند.

به گفته فرماندار گچساران، دستگاه های اجرایی باید آمادگی لازم را جهت کمک در مهار آتش سوزی های احتمالی در این شهرستان داشته باشند.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.