با گذشت بیش از ۲ ماه از درگیری‌های روسیه و اوکراین، وزیر امور خارجه روسیه درباره خطر واقعی وقوع جنگ جهانی هسته‌ای هشدار داد.

در حالی که شصت‌ودو روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: «ما نسبت به خطر واقعی وقوع جنگ جهانی سوم هشدار می‌دهیم؛ خطر جنگ هسته‌ای جدی و واقعی و دست‌کم گرفتن آن اشتباه است.» و این در حالی است که ۳ کشتی جنگی ناتو روز گذشته (دوشنبه) وارد بندر تورکو واقع در جنوب غرب فنلاند شدند تا همراه با ناوگان این کشور یک رزمایش نظامی مشترک برگزار کنند. 

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد نیرو‌های این کشور ۲۷ مورد از تأسیسات نظامی اوکراین را با موشک‌های بسیار دقیق هدف قرار داده است. پیش از این «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف دیدار کردند.

معاون رئیس حزب حاکم اوکراین گفته است انتظار آن‌ها این است که اوکراین نامزد پیوستن به اتحادیه اروپا شود. این مقام اوکراینی مدعی شد: «مسکو اقدام به کوچ دادن غیرنظامیان از ماریوپل به روسیه می‌کند، روسیه بایستی بمباران پیاپی سرزمین‌های ما را متوقف کند.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با مقامات دادستانی روسیه با تأکید بر این‌که «مسکو همه امکانات لازم را برای کاهش تأثیر تحریم‌ها دارد»، اعلام کرد سازمان‌های اطلاعاتی غرب در نتیجه شکست در پروژه‌های اطلاعاتی خود به برنامه‌ریزی برای ترور روزنامه‌نگاران روسی روی آورده‌اند.

رئیس سازمان فضایی فدرال روسیه (روسکوسموس) و کارشناسان نظامی روسی بر این باورند که موشک‌های سرمت (SARMAT) که به تازگی رونمایی شده است تا ۴۰ سال امنیت روسیه را تضمین می‌کند.


بیشتر بخوانید:


معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز گذشته گفت جهان نباید تحت تأثیر اطلاعات نادرست درباره جنگ اوکراین قرار گیرد و صحبت در مورد استفاده روسیه از سلاح شیمیایی در اوکراین ادعای نادرستی است. وزارت خارجه روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای از اخراج ۴۰ دیپلمات آلمانی در پاسخ به تصمیم غیردوستانه برلین برای اخراج دیپلمات‌های روسیه به‌خاطر جنگ اوکراین خبر داد.

مؤسسه بین‌المللی تحقیق درباره صلح مستقر در استکهلم (سوئد) اعلام کرد نتایج پژوهش‌ها و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که هزینه‌های نظامی در جهان در سال گذشته میلادی به رقم بی سابقه‌ای رسید. این در حالی است که کارشناسان معتقدند تورم و افزایش قیمت‌ها در سطح جهانی با تحریک آمریکا و سایر کشور‌های غربی به وجود آمده است.

روز دوشنبه یک نشریه آمریکایی پیش‌بینی کرد با توجه به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، سلطه جهانی دلار ممکن است پایان پذیرد. کشور‌های عضو ناتو در رابطه با موضوع اوکراین دچار اختلاف نظر و شکاف هستند زیرا برخی صلح و برخی تضعیف روسیه را خواستار شده‌اند. پیش‌تر وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داده بود که تحریم انرژی روسیه بیشتر از مسکو به اروپا آسیب می‌رساند.

تحولات شصت‌ودومین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین در زیر آمده است:

وزارت دفاع روسیه اعلام كرد: اوکراین کنترل کل منطقه خرسون و همچنین بخش‌هایی از سه منطقه دیگر را از دست داده است.

۲ سال پیش
خبرها از توقف صادرات گاز روسیه به لهستان و بلغارستان

رسانه ها از توقف صادرات گاز روسیه به لهستان و بلغارستان خبر دادند.

۲ سال پیش

دولت هلند «تعداد محدودی» هویتزر زرهی را برای حمایت از تلاش‌های جنگی اوکراین در اختیار این کشور قرار خواهد داد.

۲ سال پیش
پوتین: ریشه مشکل اوکراین به کودتای سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه در دیدار با آنتونیو گوتریش دبیرکل سازمان ملل متحد ریشه مشکل اوکراین را به اتفاقات سال ۲۰۱۴ در این کشور مربوط دانست.

طبق گزارش الجزیره، ولادیمیر پوتین خطاب به  آنتونیو گوترش گفت: میزان نگرانی شما از عملیات نظامی ما در اوکراین را درک می‌کنیم، اما معضل در اوکراین پس از کودتای سال ۲۰۱۴ بروز پیدا کرد.

۲ سال پیش
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: تشعشعات در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل غیرطبیعی است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ادعای آنکه اشغال شدن اوکراین به دست روسیه بسیار بسیار خطرناک است، اعلام کرد سطح تشعشعات در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل غیرطبیعی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در سالگرد فاجعه هسته‌ای چرنوبیل هشدار داد که سطح تشعشعات چرنوبیل پس از اشغال روسیه هنوز «غیر طبیعی» است.

۲ سال پیش
هشدار سفیر روسیه درباره تحرکات احتمالی اوکراین

سفیر روسیه گفت: روسیه به سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی درباره تحریکات احتمالی اوکراین با استفاده از سلاح های شیمیایی هشدار می دهد.

این مقام افزود که او همچنین در یادداشتی به سازمان منع سلاح های شیمیایی از حضور مربیان انگلیسی و آمریکایی در اوکراین که در زمینه استفاده از سلاح های شیمیایی آموزش دیده اند، اطلاع داده است.

۲ سال پیش

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت : آمریکا و متحدانش برای تسلیح اوکراین یک بار در ماه با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

۲ سال پیش
آمریکا در تلاش برای منزوی کردن روسیه در سازمان منع سلاح های شیمیایی است

الکساندر شولگین نماینده دائم روسیه در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با اشاره به تلاش های آمریکا برای منزوی کردن مسکو در این سازمان، اعلام کرد چنین رویکردی برای خود این سازمان مضر است زیرا برخی از مسائل مهم نادیده گرفته می شوند.

نماینده دائم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی در یک نشست خبری گفت: واشنگتن در استفاده از هر وسیله ای برای منزوی کردن مسکو در سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) هیچ نگرانی ندارد.

او  تایید کرد آمریکایی‌ها همچنان کشورهای دیگر را علیه ما قرار می دهند و هر کار ممکنی را برای منزوی کردن مسکو انجام می دهند. آمریکا با استفاده از این واقعیت که نمایندگان پیمان آتلانتیک شمالی، یعنی آمریکایی ها، اکثر مناصب کلیدی را در اختیار دارند، به دنبال مشارکت در دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح های شیمیایی در این فعالیت هاست.

این دیپلمات روسی تاکید کرد: با این حال، این کشور برای آرمان و خود این سازمان مضر است. برخی از مسائل مهم به ویژه موضوع تروریسم شیمیایی نادیده گرفته می شود.

با این حال، به گفته شولگین، گروه فعالان غربی به رهبری آمریکا و دبیرخانه فنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی، چندان نگران این موضوع نیستند، زیرا مبارزه با روسیه و تلاش برای مهار روسیه در کانون توجه قرار گرفته است و این مسئله، عامل اصلی پشت اقدامات آن هاست و ما باید آن را در نظر داشته باشیم.

۲ سال پیش
عدم تمایل روسیه برای دخالت در امور مولداوی

به گزارش خبرگزاری رویترز، رسانه های روسیه اعلام کردند این کشور از مداخله در مساله منطقه جدا شده ترانس نیستریا پرهیز می‌کند.

خبرگزاری «ریا نووستی»نیز روز سه شنبه این موضوع را به نقل از وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد.

در پی وقوع دو انفجار و آسیب به چند دکل رادیویی مربوط به دوران اتحاد جماهیر شوروی در منطقه جدا شده ترانس نیستریا، مولداوی روز سه شنبه جلسه ای امنیتی را به صورت فوری و فوق العاده برگزار کرد و کرملین نیز نگرانی های خود را در این خصوص ابراز کرد. ر اساس اعلام مقامات، در جریان این انفجارها، یک یگان ارتش نیز هدف قرار گرفت.

۲ سال پیش
دادگاهی در روسیه دستور توقیف ۷ میلیون دلار از دارایی‌ها گوگل را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابع خبری اعلام کردند دادگاهی در مسکو دستور توقیف ۵۰۰ میلیون روبل (برابر با هفت میلیون دلار) از دارایی‌ها و وجوه شرکت گوگل را در روسیه صادر کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، صدور این دستور در جریان پرونده‌ای حقوقی است که موضوع آن، محدودیت‌های اعمال شده گوگل علیه شبکه‌های یوتیوب شرکت‌های تلویزیونی مهم است. گوگل تاکنون به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداده است.

۲ سال پیش
لاوروف: سازمان ملل اوکراین را برای اجرایی نکردن تعهدات خود سرزنش نکرد

وزیر امور خارجه روسیه: به خاطر نداریم سازمان ملل متحد اوکراین را به خاطر اجرایی نکردن سند مینسک سرزنش کرده باشد. موضع جامعه بین‌الملل باید بر اساس منشور ملل متحد به ویژه اصل حاکمیت و مساوات برای همه کشورها باشد. قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در آن روسیه به دلیل آنچه که از آن به تجاوز علیه اوکرین و نقض حاکمیت این کشور یاد شد، محکوم شده است، در شرایطی در مجمع عمومی رای آورد که وضعیت اجماع نبود، چون بسیاری از کشورهایی که به این قطعنامه رای دادند اعتراف کردند تحت فشار بودند تا موضع مثبتی به قطعنامه پیشنهادی داشته باشند، حتی ابراز داشتند به صورت مستقیم تهدید شده بودند اموال اتباع روسی در بانک ها را توقیف یا اعضای خانواده ها و فرزندانشان را که در خارج از کشور در حال تحصیل هستند، تهدید کنند.

سرگئی لاوروف در ادامه گفت: ما در این زمینه مبالغه نمی‌کنیم چون آنچه گفته شد جز حقیقت نیست، ما کاملا درک می‌کنیم که هر نوع تصمیم مجمع عمومی سازمان ملل متحد مهم و تکلیفی برای دبیرخانه است اما رفتار و کارکرد دبیرخانه قداست دارد، به ویژه این که قطعنامه رای اجماعی شورای امنیت سازمان ملل متحد را دارا باشد.در سال ۲۰۱۵ به اجماع سند موسوم به تدابیر مینسک ۲ رای آورد، این سند برای حل تمام محورهای اختلافی، به گفتگوی مستقیم میان کی یف با لوگانسک و دونتسک در چارچوب وحدت سرزمینی اوکراین اشاره دارد و تعهداتی که به امضای روسای اوکراین اعم از پوروشنکو یا زلنسکی رسیده باشد باید اجرایی شود، این سند به شرایط ویژه جمهوری های دونستک و لوگانسک وهمچنین عفو عمومی و اصلاحات در قانون اساسی اوکراین اشاره دارد.

۲ سال پیش
بورل: روسیه نیروگاه زاپاروژیه را به کی‌یف تحویل دهد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی از روسیه خواست نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه را به کی‌یف تحویل دهد و از هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای در اوکراین اجتناب کند.

۲ سال پیش
عدم آمادگی اتحادیه اروپا برای اعلام بسته ششم تحریمی علیه روسیه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اریک مامر، سخنگوی کمیسیون اروپا در نشستی خبری در بروکسل گفت: اتحادیه اروپا هنوز آماده اعلام دور ششم تحریم ها علیه روسیه نیست.
مامر افزود: زمانی که بتوانیم تحریم ها را اعلام می کنیم، مدتی است که روی این بسته کار می کنیم، کار در حال انجام است و در زمان مناسب اعلام خواهد شد.
 اتحادیه اروپا پیش از این پنج بسته تحریمی را علیه روسیه اعمال کرده بود که آخرین آن ۸ آوریل بود و این بسته شامل ممنوعیت واردات زغال سنگ از روسیه از اوت ۲۰۲۲ و همچنین ممنوعیت ورود کشتی ها، به اهتزاز درآوردن پرچم روسیه در بنادر اتحادیه اروپا و محدودیت برای شرکت‌های حمل و نقل خودرو در روسیه و بلاروس بود.
این تحریمها همچنین شمال ممنوعیت کامل معاملات چهار بانک بزرگ روسی و تحریم ها علیه تجار، مقامات ارشد کرملین و حامیان انتشار اطلاعات نادرست و همچنین اعضای خانواده افراد تحریم شده است.

۲ سال پیش
تحریم‌های جدید لهستان علیه روسیه و بلاروس

ماریوش کامینسکی، وزیر کشور لهستان روز سه‌شنبه از تحریم‌های جدید یکجانبه علیه مسکو و مینسک خبر داد.

وزیر کشور لهستان گفت مجموعه جدید تحریم‌ها ۳۵ شرکت و ۱۵ شخص از روسیه و بلاروس را هدف قرار خواهد داد. به گفته کامینسکی، ممنوعیت‌هایی علیه شرکت‌های گازپروم، نواتک و گروه آکرون اعلام شده، اما جزئیات بیشتری هنوز فاش نشده است.

۲ سال پیش
پنتاگون: روسیه ضعیف شده است

خبرگزاری رویترز گزارش داد: جان کربی، سخنگوی پنتاگون در گفتگو با شبکه سی ان ان گفت ارتش روسیه هم اینک نیز ضعیف شده است و خود روسیه هم کشوری ضعیف شده است.

سخنگوی پنتاگون همچنین مدعی شد: خواست آمریکا این است که روسیه در آینده نتواند همسایگان خود را تهدید کند.

۲ سال پیش
روسیه ۳ دیپلمات سوئد را اخراج کرد

خبرگزاری رویترز/ وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو سه دیپلمات سوئد را اخراج کرده است.

۲ سال پیش
مقام روس: دریچه‌ای جدید از همکاری بین روسیه و خاورمیانه باز شده است

 سفیر روسیه در قاهره به خبرگزاری العین گفت: امتناع کشورهای غربی از همکاری با روسیه، دریچه‌ای از فرصت‌ها را در بازار روسیه برای تولیدکنندگان سایر مناطق از جمله خاورمیانه باز می‌کند.

۲ سال پیش
ادامه پیشروی نیروهای لوهانسک در محور‌های مختلف درگیری با نیرو‌های اوکراینی

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، پس از آزادی کامل شهر ماریوپل، اکنون جبهه دونباس در اولویت قرار گرفته است. سرگون هدایه خبرنگار شبکه در گزارشی گفت: با آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی دونباس، آدم دیلیمخانوف، مشاور رئیس جمهوری چچن وارد مرکز عملیات در خطوط مقدم درگیری در جمهوری لوهانسک شد و نقشه‌ها و موضوعات مختلف را با فرماندهان بررسی کرد.

دیلیمخانوف اعلام کرده است همه مأموریت‌هایی واگذار شده به نیرو‌های جمهوری چچن در جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک انجام خواهد شد.

براساس گزارش آر تی لیونید پاسیچنیک، رئیس جمهوری لوهانسک از مناطق آزاد شده در شهر روبیژنه دیدن کرد. تندرو‌های اوکراینی در آنجا از غیرنظامیان به عنوان سپر‌های انسانی استفاده می‌کردند. پاسیچنیک در این خصوص گفت:  جوانان برای آزاد کردن مناطق خود وارد عمل شدند و این خیلی خوب است. ما با فاشیسم مبارزه می‌کنیم. قبلا با فاشیسم آلمانی روبرو بودیم و اکنون با فاشیسم اوکراینی.

۲ سال پیش
لاوروف: غرب از اصول سازمان ملل پیروی نمی‌کند/ گوترش خواستار آتش بس شد

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مسکو گفت: غرب از اقدامات یکجانبه در نظام بین المللی و نه اجرای اصول سازمان ملل حمایت می کند.

دبیرکل سازمان ملل هم در این دیدار گفت: باید راهی برای گفتگوی واقعی و دستیابی به آتش بس در اوکراین پیدا کنیم.

گوترش در دیدار با سرگئی لاوروف گفت: ما علاقه مند هستیم راه هایی پیدا کنیم تا گفتگوها موثرتر انجام شود و شرایط برای آتش بس در اسرع وقت ایجاد شود.

گوترش بعدا قرار است با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

۲ سال پیش
تماس تلفنی پوتین و اردوغان

کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در تماسی تلفنی درباره اوکراین گفت‌وگو کرده اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت که گزارش دقیق‌تر درباره این تماس متعاقبا منتشر خواهد شد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که اردوغان در تماس تلفنی با پوتین بر اهمیت آتش بس در اوکراین تاکید کرده است.

گفته می‌شود در این تماس تلفنی اردوغان به اهمیت مدیریت موثر کریدورهای بشردوستانه و تامین امنیت تخلیه در اوکراین اشاره کرده و تاکید کرده است که  ترکیه به تلاش برای ایجاد صلح پایدار در منطقه ادامه خواهد داد.

۲ سال پیش
سازمان ملل: انتظار می‌رود شمار آوارگان اوکراینی به ۸,۳ میلیون نفر برسد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد سازمان ملل متحد اعلام کرد در حال حاضر بیش از ۵ میلیون آواره اوکراینی وجود داد، اما انتظار می‌رود شمار آوارگان به هشت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برسد.

سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل ضمن تجدید نظر در پیش‌بینی قبلی خود، گفت انتظار دارد تا پایان سال جاری حدود ۸.۳ میلیون نفر از اوکراین فرار کنند.

شابیا منتو، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در نشست خبری این سازمان گفت در اوکراین بیش از ۱۲.۷ میلیون نفر در دو ماه گذشته خانه‌های خود را ترک کرده اند و در این میان ۷.۷ میلیون نفر در داخل آواره شده و بیش از ۵ میلیون نفر از مرز‌ها فرار کرده اند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل قبلا ۴ میلیون پناهنده اوکراینی را پیش‌بینی کرده بود.

منتو در جلسه توجیهی گفت: «سوریه با ۶.۸ میلیون نفر پناهجو همچنان بزرگترین بحران کنونی پناهجویان در جهان را دارد».

۲ سال پیش
سازمان ملل مبلغ درخواستی برای کمک بشردوستانه به اوکراین را دو برابر کرد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد سازمان ملل متحد مبلغ درخواستی برای کمک بشردوستانه به اوکراین را دو برابر کرد و آن را به دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار افزایش داد.

۲ سال پیش

وزیر دفاع آمریکا گفت: ما کمک‌ها را با سرعت بی‌سابقه تحویل اوکراین می‌دهیم و تفاوت آن را در میدان می‌بینیم.

۲ سال پیش
روسیه گفت ۴ هدف نظامی را در اوکراین هدف قرار داده است

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه گفت، روسیه ۴ هدف نظامی در اوکراین، از جمله ۲ انبار مهمات در منطقه کی یف، را شبانه هدف قرار داده است. نیرو‌های هوایی روسیه ۸۷ هدف نظامی را شبانه در اوکراین هدف قرار دادند و در حدود ۵۰۰ پرسنل اوکراینی را کشتند.

۲ سال پیش
آنتونوف: آمریکا درپی آسیب زدن حداکثری به روسیه است

سفیر روسیه در واشنگتن تصریح کرد آمریکا برای وارد کردن بیشترین آسیب و زیان به روسیه تلاش می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، آناتولی آنتونوف گفت: رفتار واشنگتن نشان از تمایل به طولانی کردن عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به هر وسیله ممکن است.

سفیر روسیه در آمریکا درباره قصد کاخ سفید برای درخواست تخصیص بودجه بیشتر از کنگره برای اطمینان از ادامه جریان تسلیحات به اوکراین، این سوال را مطرح کرد که آیا بهتر نیست از این بودجه برای خدمت به آمریکایی‌هایی استفاده شود که تحت تاثیر تورم بی سابقه در کشور خود قرار گرفته اند؟

سفیر روسیه افزود: واضح است که اقدامات واشنگتن، نشان از تمایل کاخ سفید به طولانی کردن عملیات ویژه روسیه به هر وسیله ممکن است تا تلاشی برای وارد کردن حداکثر خسارت به روسیه و ادامه جنگ تا کشته شدن آخرین اوکراینی باشد.

سفیر روسیه بر این باور است که آمریکا می‌خواهد کانون بی ثباتی در اروپا را حفظ کند، تا متحدان غربی را به دور خود جمع و در نهایت موقعیت خود را در صحنه جهانی حفظ کند.

۲ سال پیش
مقامات حدود ۴۰ کشور با هدف تحکیم دفاع از اوکراین گردهم می‌آیند

مقامات بلندپایه حدود ۴۰ کشور روز سه شنبه به دعوت آمریکا و به منظور تحکیم دفاع از اوکراین، در آلمان گرد هم می‌آیند.
این نشست در چارچوب ناتو برگزار نمی‌شود، هر چند ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در آن شرکت می‌کند.
در بین ۴۰ کشور دعوت شده، متحدان اروپایی آمریکا و همچنین کشور‌هایی مانند استرالیا و ژاپن هستند که از این بیم دارند پیروزی روسیه در اوکراین منجر به اقدامات مشابهی شود و تشویقی برای بلندپروازی‌های ارضی چین باشد.
فنلاند و سوئد که به طور معمول موضع خنثی دارند و از زمان الحاق به اوکراین می‌خواهند به ناتو بپیوندند، در فهرست دعوت شدگان قرار دارند.

۲ سال پیش
آلمان سامانه ضدهواپیما برای اوکراین فراهم می کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، در نشستی در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان متعهد می شود تا سامانه های ضدهواپیمای گپراد را برای اوکراین فراهم کند.

۲ سال پیش
انگلیس روسیه را با سلاح هسته‌ای تهدید کرد

بن والاس وزیر دفاع انگلیس تهدید کرد این کشور برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه به منظور آنچه حمایت از ناتو خواند، آمادگی دارد.

۲ سال پیش

پائولو جنتیلونی کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا گفت، هدف اتحادیه اروپا این است وابستگی این بلوک به نفت و گاز روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ تا دو سوم و تا پایان سال ۲۰۲۷ به صفر برساند.

۲ سال پیش

اوکراین روستای مرزی گولووچینو در منطقه بلگورود روسیه را بمباران کرد.

۲ سال پیش
اطلاعات نظامی انگلیس: شهر کرمینا سقوط کرده است

اطلاعات نظامی انگلیس اعلام کرد نیرو‌های روسیه احتمالا در تلاشند مواضع شدیداً مستحکم اوکراین را در شرق این کشور محاصره کنند. شهر کرمینا، اوکراین نیز سقوط کرده و درگیری‌های شدیدی نیز در جنوب ایزیوم گزارش شده است. نیروهای اوکراینی برای مقابله با حمله احتمالی روسیه از جنوب، در حال آماده سازی دفاعی در زاپوریژیا هستند.

۲ سال پیش
زلنسکی بازیچه آمریکاست

«اسکات بنت»، افسر پیشین ارتش آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی اعلام کرد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بازیچه دست واشنگتن است.

اسکات بنت گفت: نقش آمریکا در اوکراین برجسته است. آمریکا عامل روحیه بخش و ارسال تسلیحات به اوکراین است. آمریکا مشاوره‌های نظامی به اوکراین می‌دهد. در حقیقت زلنسکی در راس قدرت اوکراین نیست. بدیهی است که وی کاملا مقام خود را از دست داده است. او به خاطر نداشتن فهم درست از واقعیت‌های نظامی انتخاب شده است. اما زلنسکی یک عروسک خیمه شب بازی است. او یک فرد احمق است. بدیهی است که وی در نهایت مردم اوکراین را مجبور به خودکشی می‌کند، زیرا هیچ امیدی برای اوکراینی‌ها برای غلبه بر ارتش حرفه‌ای روسیه وجود ندارد.

۲ سال پیش
ناپدید شدن تعدادی از الیگارش‌های روس

نشریه لکسپرس در توییتی نوشت: «جنگ در اوکراین: این الیگارش‌های روس که ناگهان ناپدید شدند.»

به گزارش لکسپرس، از زمان حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، اجساد چندین الیگارش‌ روس به همراه خانواده هایشان که در شرایطی نامعلوم کشته شدند، پیدا شده است.

۲ سال پیش
احتمال وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، آمریکا احتمالا تحریم‌های اقتصادی بیشتری علیه روسیه در ارتباط با حمله این کشور به اوکراین اعمال خواهد کرد و این که "هیچکس از تحریم‌های ما در امان نیست".

وی گفت: ما همچنان در حال بررسی تحریم‌ها هستیم. هیچ فردی از تحریم‌ها در امان نخواهد بود. ما رئیس جمهور پوتین و دختر وی و افراد نزدیک به وی را تحریم کرده ایم. ما به بررسی‌های بیشتر این موضوع ادامه می‌دهیم.

۲ سال پیش
کی یف به دنبال ترور مخالفان خود حتی در روسیه است

شبکه تلویزیونی راشا تودی گزارش داد: ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه کی یف و حامیان غربی وی را به راه انداختن یک کارزار تروریستی ضد روسیه در منطقه دونباس متهم کرد.

وی اعلام کرد اقدام به ترور ناموفق یک روزنامه نگار مخالف دولت اوکراین با همراهی سازمان سیا انجام شده بود.

۲ سال پیش
لهستان ارسال تانک برای اوکراین را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ورشو، نخست وزیر لهستان در حساب توییتری خود اعلام کرد: «بله، لهستان برای اوکراین تانک ارسال کرده است، ولی به دلایل امنیتی، تعداد آن‌ها را نمی‌توانیم اعلام کنیم».

رسانه‌های لهستانی از ۴۰ تانک تی ۷۲ ارسال شده توسط این کشور برای اوکراین سخن می‌گویند. دولت این اخبار را تأیید نکرده است.

نخست وزیر لهستان روز شنبه گذشته در دیدار با همتای اوکراینی خود از ارسال تجهیزات نظامی برای همسایه شرقی به ارزش حدود ۱.۵ میلیارد یورو سخن گفته بود.

از زمان شروع تهاجم روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، دولت لهستان گفته است موشک‌های ضد تانک، موشک‌های ضد هوایی، خمپاره و پهپاد در اختیار اوکراین گذاشته است.

۲ سال پیش
مسکو: به مذاکره با اوکراین ادامه می‌دهیم

خبرگزاری رویترز در خبری فوری از مسکو به نقل از «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو مذاکرات صلح با اوکراین را ادامه خواهد داد.

لاوروف افزود: واشنگتن و لندن به زلنسکی فشار می آورند تا به جای تسریع در روند مذاکرات با روسیه، مواضع سخت گیرانه اتخاذ کند. آمریکا علاقه ای به مذاکره با روسیه درباره اوکراین نشان نمی دهد.

۲ سال پیش
ممنوعیت صادرات تجهیزات رهگیری و نظارت به روسیه از جانب انگلیس

خبرگزاری ریانووستی گزارش داد، انگلیس ممنوعیت جدیدی را برای صادرات به روسیه اعلام کرده است.

به گزارش این خبرگزاری این‌بار فناوری و کالا‌هایی که مقامات انگلیس می‌گویند «می تواند علیه اوکراین استفاده شود» ممنوع شده‌اند.

این ممنوعیت شامل «تجهیزات رهگیری و نظارت» است، اما دقیقاً چه چیزی، این مشخص نشده است.

۲ سال پیش
انگلیس تعرفه تمام کالا‌های اوکراین را لغو می‌کند

به گزارش ریانووستی، همانطور که جانسون در جریان سفر اخیر خود به کی‌یف وعده داده بود، انگلیس تعرفه تمام کالا‌های اوکراین را لغو می‌کند.

وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس اعلام کرد: ما در مورد عسل، جو، کنسرو گوجه‌فرنگی، گوشت طیور و سایر محصولات صحبت می‌کنیم تا در شرایط سخت از اوکراین حمایت کنیم.

۲ سال پیش
اوکراین: اظهارات روسیه درباره جنگ جهانی سوم به خاطر این که مسکو احساس شکست می‌کند

به گزارش الجزیره، وزیر امور خارجه اوکراین گفت: روسیه در مورد خطر جنگ جهانی سوم صحبت می‌کند، زیرا امید خود را برای ترساندن جهان از حمایت ما از دست داده است.

وزیر امور خارجه اوکراین مدعی شد: اظهارات روسیه درباره جنگ جهانی سوم به این معناست که مسکو در اوکراین احساس شکست می‌کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفته است: ما نسبت به خطر واقعی وقوع جنگ جهانی سوم هشدار می‌دهیم؛ خطر جنگ هسته‌ای جدی و واقعی و دست‌کم گرفتن آن اشتباه است.

۲ سال پیش
برداشت غلات اوکراین در ۲۰۲۲ احتمالاً ۲۰ درصد کمتر از ۲۰۲۱ است

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد برداشت غلات اوکراین برای سال ۲۰۲۲ احتمالاً ۲۰ درصد کمتر از سال گذشته خواهد بود.

وزارت دفاع انگلیس افزود: کاهش ذخایر غلات اوکراین باعث ایجاد فشار‌های تورمی می‌شود که باعث افزایش قیمت‌های جهانی خواهد شد.

۲ سال پیش

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: سومین ماه از جنگ استقلال ما آغاز می‌شود و خیلی‌ها فکر می‌کردند بیش از یک هفته دوام نمی‌آوریم.

۲ سال پیش
هشدار لاوروف درباره خطر واقعی وقوع جنگ جهانی هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: ما نسبت به خطر واقعی وقوع جنگ جهانی سوم هشدار می‌دهیم.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت مسکو به مذاکرات صلح با اوکراین ادامه خواهد داد.

  • واشنگتن و لندن، زلنسکی را تحت فشار قرار می‌دهند تا در مذاکرات با روسیه سخت‌گیرانه عمل کند، نه تسریع در مذاکرات.
  • واشنگتن علاقه‌ای به برقراری ارتباط با مسکو در مورد اوکراین نشان نمی‌دهد.
  • خطر جنگ هسته‌ای جدی و واقعی و دست‌کم گرفتن آن اشتباه است.
  • حُسن نیت روسیه نامحدود نیست، اگر متقابل نباشد، به روند مذاکره با کی‌یف کمک نمی‌کند.
  • موقعیت واقعی کی‌یف در واشنگتن، لندن و دیگر پایتخت‌های غربی مشخص است، اما روسیه همچنان به تماس‌های خود با تیم زلنسکی ادامه می‌دهد.
  • روسیه در نسخه به روز شده معاهده تحویل اوکراین، نظرات کیف را در نظر گرفته است، اما هنوز پاسخی به پیشنهادات خود دریافت نکرده است.
  • درگیری در اوکراین با یک معاهده پایان خواهد یافت، اما پارامتر‌های آن بر اساس مرحله خصومت که طی آن منعقد خواهد شد، تعیین خواهد شد.
۲ سال پیش
کاخ سفید از تحریم‌های بیشتر علیه روسیه خبر داد

به گزارش الجزیره، کاخ سفید اعلام کرد: ما به بررسی تحریم‌ها علیه روسیه ادامه می‌دهیم و ممکن است تحریم‌های بیشتری را اعمال کنیم.

۲ سال پیش
تحولات شصت‌ویکمین روز حمله نظامی روسیه به اوکراین

خبرگزاری ریانووستی درباره تحولات شصت‌ویکمین روز عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین، گزارش داد:

  • قدیروف گفت، مشاور رئیس چچن از آزادسازی کامل شهر «روبیژنویه» در جمهوری لوهانسک از ملی‌گرایان اوکراینی خبر داد.
  • سلاح‌های دوربرد با دقت بالا در «کرمنچوگ» تأسیسات یک پالایشگاه نفت و همچنین تأسیسات ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی را ویران کردند.
  • نیرو‌های هوافضای روسیه ۵۶ مورد از تأسیسات نظامی اوکراین از جمله تأسیسات ذخیره سوخت در منطقه «خارکیف» را هدف قرار دادند.
  • تسلیحات دوربرد با دقت بالا ۶ پست پست کششی در مناطق «کراسنوئه»، «زدولبونوف»، «ژمرینکا»، «بردیچف»، «کوول» و ایستگاه‌های «کوروستن» را منهدم کردند که از طریق آن‌ها تسلیحات و تجهیزات نظامی خارجی به گروه نیرو‌های اوکراینی در دونباس تحویل داده می‌شود.
  • موشک‌های با دقت بالا ۴ پست فرماندهی اوکراین، یک انبار مهمات در نزدیکی «اسلاویانسک»، مقر «بخش راست» ممنوعه در فدراسیون روسیه در «نووگرودوفکا» را منهدم کردند.
  • نیرو‌های موشکی مواضع مجتمع اوکراینی «توچکا یو»، یک تغزیه توپخانه و ۱۰ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات را مورد اصابت قرار دادند.
  • مقامات کی‌یف امروز بار دیگر به طرز بدبینانه‌ای تخلیه غیرنظامیان از «آزوفستال» را مختل کردند، هیچ کس از کریدور بشردوستانه استفاده نکرد.
  • «پوشیلین» گفت که حدود ۴۰۰ مزدور خارجی در «آزوفستال» وجود دارد.
  • سطح «زرد» تهدید تروریستی در مناطق بلگورود، بریانسک و کورسک گسترش یافت.
  • فرماندار بلگورود از گلوله باران دو روستای مرزی «نخوتیوکا» (Nekhoteevka) و «زوراولوکا» (Zhuravlevka) از سمت اوکراین خبر داد، ۲ نفر زخمی شدند، ساختمان‌های مسکونی آسیب دیدند.
۲ سال پیش
مشاور ارشد زلنسکی: اوکراین می‌خواهد هرچه زودتر عضو اتحادیه اروپا شود

مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با الجزیره مدعی شد:

  • سفر هیئت آمریکایی مهم بود و درباره کمک نظامی صحبت کردیم.
  • طرف آمریکایی قول داده بود که سلاح‌های جدیدی به ما بدهد.
  • روسیه در مذاکره با ما جدی نیست.
  • اوکراین می‌خواهد هرچه زودتر عضو اتحادیه اروپا شود.
  • مطمئن هستیم که همه کشور‌های اروپایی از درخواست ما برای عضویت در اتحادیه اروپا حمایت خواهند کرد.
۲ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۲۰:۱۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
این جنگ برنده ای نخواهدداشت.روسیه که شکست خورده و مثل گربه میو میومیکنه.آمریکا هم قدرتش افول پیداکرده.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۰۰:۳۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا اولش عربده میکشید بعد از موشکباران عین الجسد عربده اش تبدیل به زوزه شد بعد از حمله روس به اوکراین زوزه اش تبدیل به ناله شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بمب اتم بزنن قدرتش انقدر زیاده که میتونه زمین از مدار خارج کنه یه سری نادانن هی بمب بمب میکنن هیچ کدوم از کشورام بمب نمیزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا مقاله ها و اسناد و دلایل دروغ بودن بمب اتم رو بخونید تا بفهمید که بمب اتم وجود خارجی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا هیچکس انگشت به طرف عربستان دراز نمیکنه که هر روز بمب بر سر مردم مظلوم یمن میریزه فقط اروپایی ها و امریکایی ها خودشون رو ادم میدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه باید یه بمب اتم بزنه کل آمریکا با خاک یکسان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودش هم که نابود می شه مگر جنگ هسته ای بچه بازیه
France
7891
۲۱:۳۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
پیش از جنگ دوم جهانی المان و امریکا یک پیمان صلح امضا کردند و المان هنوز به این پیمان مثل امریکا وفادار است. بماند بحث کوره یهودی سوزی من در اوردی هالیوود. مهم اینجاست که ژاپن و المان چطور با امریکا رفیق گرمابه و گلستان هستند ولی امریکا که حتی یک پوکه هم به طرف هیتلر شلیک نکرد یک دفعه پرید وسط معرکه و ارباب جهان شد؟ روسیه المان را شکست داد و امریکا یک سرباز کشته نداد ولی روسیه میلیونها کشته داد. اخه نباید این پهلوان پنبه در جنگ سرو کله اش پیدا میبود تا از او قهرمانی ساخته شود؟ اموال امریکا در اکراین خرج مکتوم ماندن جنس پوشالی قدرت نداشته امریکا میشود. و خرجش را ملت سیاه پوست و فقرای امریکایی می دهند. امریکا قبل از جنگ اکراین بدهکار ترین کشور جهان بود.
United States of America
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
همین رو کم داشتیم جنگ جهانی از نوع هسته ای اتفاق بی افته!! بشینید بابا به اندازه کافی بدبختی و مشکل داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
با این تحرکاتی که توسط غرب صورت می‌گیرد احتمال حمله اتمی روسیه به این کشورهارا رقم خواهد زد و آمریکا اروپا را وارد آتشی کرده که عاقبت خوشی ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
این افراد غربگرا چرا هستند نگران اربابشون بایدنه با اون ترامپ قاتله که ذاتشونم خائنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای پوتین قهرمان تا اخر در جنگ بمان این زلنسکی غربگرا اخر میکنه فرار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
قهرمان ؟ پس حتما برای شما صدام قهرمان بود دیگه اونم مثل پوتین با تمام امکانات به ما حمله کرد شما شرق پرستان فراموش کردین فقط روسیه نیست که بمب اتم داره لااقل چشماتون باز کنید جنگی که اربابتون پوتین ادعا میکرد ۳ روز تموم میشه وارد سومین ماه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
پوتین یه موشک بزن به فرانسه ، یکی بزن انگلیس ، یکی هم بزن به آمریکا
دمت گرم ، ممنون
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۰:۱۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خب فرانسه دیگه چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
حکومت ایران باید بدونه که ابرقدرتهای کمونیست چون روسیه جنگ طلب وزیاده خواه هستند ونباید ازاول با جبهه گرفتن درمقابل آمریکا، پای روس رادرمعاخدات ایران باز می کردند!!! ؟
Germany
7891
۱۷:۴۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سکوت جهان در مقابل اشغال فلسطین در اکراین شکسته شد. جنگ اکراین اغاز شمارش معکوس پایان اسراییل است. نه دلار پشتوانه قانونی برای چاپ دارد و نه امریکا پشتوانه تاریخی برای ریاست بر جهان را. بمب اتم را برای ترساندن انسانها ساخته اند. انسان بر این ترس باید غلبه کند. به قول نخست وزیر سویدن:دمکراسی= مردم حق دارند ان چه را باور دارند ابراز کنند چه خوب چه بد. از ترس استفاده از بمب اتمی تمام جهان توسط امریکا باید تسخیر شود؟ مرگ یک بار شیون یک بار. دمکراسی امریکا را نابود میکند چه زود چه دیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
از آمریکا بعید نیست دست به هر کاری میزنه. یه مدت گرفتار پروپاگاندای خودشون بودند که روسیه داره میبازه ولی الان کم کم دارند اعتراف می‌کنند روسیه جنگ رو برده و به اهدافش رسیده. نیروی به درد بخور که ندارند جلوی روسیه بایسته. یه سری ناسیونالیست اوکراینی رو گول زده بودند که اونها هم قلع و قمع شدند و شرق اوکراین از دستشون رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
بازیچه ها ومترسکهایی که حلقه به گوش امریکا هستند ودرس نمیگیرند واخرش مثل دگرمترسکها بدست خودامریکاکشته میشوند وهیچ کس مسببین جنایات عالم که اروپا وامریکای خبیث است رامحاکمه وتحریم نمیکند وهرگزپاسخگوی اینهمه جنایاتشون نبودند!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
جنگ جنگ تا نابودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
این حمایتایی که از اوکراین میشه از یمن میشد،عربستان سقوطی یه روزه نابود میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ههههههه آفرین بهشت قشنگ بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه به فنا رفته هیچ غلطیم نمیکنه فقط لب و دهنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه ذات بعضیها تو این کشور آمریکایی است.سام ما را به عمو بایدن برسون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه مثل یک شکست خورده ناامید رفتار میکنه. این رفتار ازش بعید بود. رو دیوار کیا یادگاری نوشتیم واقعا. پای مارو به جنگ باز نکنه صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
پوتین نادان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
حتماجنگ راشروع کنیدجنگ جهانی سوم بعدش چهارم پس چرامعطلید؟شروع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
زلنسکی غربگرا اخر میکنی فرار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
فعلا این پوتین که از درموندگی تهدید به بمب اتم میکنه و جنگی که ادعا میکرد ۳ روز تموم میشه بیش از ۲ ماه طول کشیده و کارش به قتل عام مردم بی گناه و اعدامشون رسیده فکر نمیکنم برای خداوند شرقی و غربی و شمالی و جنوبی فرقی کنه هر ظالمی اخر به سزای اعمالش میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
زلنسکی قاتله و نوکر بایدنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا و کل نوچه هاش در مقابل روسیه دارند می جنگند باید از اتم استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
باید از اتم در مقابل جبهه غرب استفاده کنه ولی مدیریت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر مسلمان باشی این کار معنی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته غیر از اتم . نوترون و پروتون هم میتونه استفاده کنه مهندس همشون داخل هسته موجوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
حمله هسته‌ای، جنایت جنگی بزرگی است.
استفاده از سلاح اتمی، چه توسط ناتو و چه روسیه، چین و کره شمالی محکوم است.
ایران حتی نگهداری سلاح هسته‌ای را هم حرام می‌داند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
این همه امریکا قلدری میکنه یه بار نگفته بمب اتم این پوتین چی بچه ننست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
هشدار به کشورهای دنیا برای جلوگیری از کشتار جمعی توسط سلاح هسته ای، اسمش انسانیت است که آمریکا بویی از آن نبرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ببین کی استفاده کرده آمریکا یا روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا تنها رژیمیه که از بمب اتمی استفاده کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا قبلاً استفاده کرده هنوز بدنامی اونو یدک می‌کشد آمریکا جانی ترین در طول عمر بشریت است
-
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
انشاا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه کم اورده داره واق واق میکنه که کسی نزدیکش نشه والا سگ کی باشه یدونه اتمی بزنه بهتون قول میدم 10 تا میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
بگذار شروع شود، همگی میریم بهشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه قرار باشه اونجا با این مسعولین باشیم من از در جهنم تکون نمیخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط به احتمال یکدهم درصد هم جنگ شد حواسمون باشه طرف غرب را بگیریم بلکه بعدا از خر شیطون بیاد پایین بیخیال کدورت های گذشته با ما بشه!
شک نکنید برنده جنگ میشه امریکا اینا هم همش برای زدن چین و کشاندنش به جنگه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما برای جنگ طرف هیچکس نیستیم. دنبال شر که نیستیم. فقط هر کسی رو که به کشور تجاوز کنه رو می زنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
آره معلومه آمریکا برنده جنگه ، اصلا کجا بازنده بوده ؟ افغانستان، عراق ، عین الاسد و ... بیاپاین بچه جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
آره معلومه آمریکا برنده جنگه ، اصلا کجا بازنده بوده ؟ افغانستان.
همینجوری فکر کرده اند الان آخرش این بدبخت باید بخوره.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۲۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
واقعا جوک زیبایی بود. مدتها بود بعد از اون وطن فروشی که گفته بود:(( برجام را خدا آورد و بدون برجام مشکل آب خوردن هم حل نمیشود)) ، از این همه حماقت (یا خیانت) در بزک کردن آمریکا نخندیده بودم. شما چقدر حقیرید که از جنگ آمریکا با دیگران هم باز کاسه لیس آمریکای رو به افول هستید.
حداقل نظرات خود آمریکایی ها را راجع به جامعه و قدرت آمریکا ببینید تا اینقدر حقارت خود را فریاد نزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
قابل توجه فردی که گفته آمریکا توی عین الاسد شکست خورد باید بگم عملیات حمله موشکی به عین الاسد لو رفته بود و قبل از حمله تعداد زیادی از افراد خارج شده بودن و باقیمانده ها توی تونل های عمیق پناه گرفته بودن حتی جوری برنامه ریزی شده بود به جاهایی از پایگاه موشک زدن که آمریکا تحریک نشه به ما حمله کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
عملیات لو رفته بود که اینهمه ضربه مغزی (مرگ مغزی) شدند؟ خود خبرنگار سی.ان.ان باورش نمیشد تلفات نداده باشند و هر چند جرات نداشت مستقیم بگه یجورایی شکشو به این ادعای پنتاگون نشون داد بعد بعضیها خودشونو خفه کردند که زدن مستقیم پایگاه آمریکا رو توجیه کنند. چند روز کسی رو تو پایگاه راه نمیدادند تا اجساد و خرابه‌ها رو جمع کنند. همون شب خبرنگار هاآرتص از اجساد زیادی که فقط به اسراییل منتقل کرده بودند توییت زد و بلافاصله اکانتشو بستند. تا عکسهای ماهواره‌ای رو نشده بود همچنان دروغ می‌گفتند که اتفاقی نیافته و موشکها به هدف نخوردند و تو بیابون افتادند و موش و سوسک کشتند و از این حرفهای مفت. از اینکه میبینم کفار پرستنده آمریکا میسوزند لذت میبرم
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۱:۰۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
کم آورده
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۱:۰۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
کم آورده
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۵۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر روسیه در این جنگ شکست بخورد : سعی در آتش افروزی و گسترش درگیریها خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلار آمریکا هیچیش نمیشه
تا جایگزین بشه چندین دهه طول میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
پیمان مالی دو جانبه بین کشورها، بهترین راه از بین بردن دلار از اقتصاد ملی است.
خیلی وقته که به غیر از اروپا و خود آمریکا، در خیلی از اقتصادهای بزرگ دنیا مثل چین و دیگر کشورهای بلوک شرقی و آمریکای لاتین انجام شده است. با این وضع بدهیهای بانک جهانی در کشورهای اروپایی و خود آمریکا (به خاطر چاپ پول بی پشتوانه زیاد و اقتصاد لیبرالی) ارزش دلار خیلی زود از بین میرود. در کشورما به علت داشتن مسئولیت توسط برخی آمریکا پرستان، هنوز اقتصادمان از دلار پایگی در نیامده است و بسیاری از مشکلات تورمی به همین خاطر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط باید همگی از خدا بخواهیم اللهم عجل لولیک الفرج . دنیا دیگر قابل تحمل و جای زندگی کردن نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
شماها دیگه چرا؟
مگه شماها نبودید که گفتید هر کی نمی خواد میتونه از ایران بره؟
Iran (Islamic Republic of)
Zeinab
۱۱:۳۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ان‌شاءالله اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب 11:07:
چرا با خودت درگیری؟ دنبال دشمن فرضی میگردی دکتر؟ نمیبینی که تمام دنیا جنگ شده؟
هنوز نفهمیدی جنجال رسانه ای که از حرف اون آدم شده است، برای ایجاد معیاری جهت تفرقه بین افراد جامعه بود؟
توی این جنگلی که در دنیا شده است، ما نیاز به اتحاد بیشتر با هموطنان عزیزمون داریم. خواهشا یه کم تامل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
همین جنگ رو کم داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
هیچی نمیشه چون روسیه تو اوکراین به بنبست خورده اینطوری قمپز در کرده که سلاح به اوکراین نفرستند بتونه کارش را بکنه!!خخخ
Iran (Islamic Republic of)
مرد شرقی
۰۹:۳۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: سومین ماه از جنگ استقلال ما آغاز می‌شود و خیلی‌ها فکر می‌کردند بیش از یک هفته دوام نمی‌آوریم.

ببینید این سخن بچگانه را....!
احمق و عروسک امریکا... تو دویست متر زیر زمین پنهان شدی لااقل کمی به فکر جان کودکان بی گناه باش بلکه بعدا با آنها خاله بازی کنی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
غربگدا ها منفی ندین
به خدا در غرب جایی برای شما آسیایی ها وجود ندارد کاسه های داغ تر از آش پشم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه تهدید میکردی ایران رو اتمی میکنم کاری ات نداشتن ولی به قیمت نابودی روسیه هم حاضر نیستی ما رو اتمی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
این بچه مال کیه؟؟؟؟؟؟؟ با کی کارداری عمو جون؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
به جای این تهدیدا چند تا بمب هیدروژنی بده به ما تا دست از سرت وردارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو کارتون سیمپسونها تشون داده . خدا به داد همه برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
بشین بینیم بابا
آخرین اخبار