مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: محوطه‌های تاریخی استان به مناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی، پاکسازی و ساماندهی می‌شوند.

آقای حمزه زاده گفت: به مناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی پویش پاکسازی و ساماندهی محوطه‌های تاریخی ربع رشیدی، تپه تاریخی یالدور مرند، قلعه بختک لیلان و قلعه ضحاک راه اندازی شده است.

 به مناسب روز جهانی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی برای روز دوشنبه ۲۹ فروردین برنامه‌های ویژه‌ای با محوریت میراث تاریخی استان آذربایجان شرقی تدارک دیده شده که شامل بازدید عمومی قلعه ضحاک، تجلیل از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حامیان میراث ناملموس و بازدید از کارگاه‌های آموزشی طاق و تویزه در باغ کمال است.

در این روز نشست تخصصی با موضوع «تعیین حریم و عرصه محوطه آغجه ریش چاراویماق، دوبرادران مراغه، الله قلی ملکان و شیخ شهاب‌الدین اهری» و «بازآفرینی مجموعه میدان صاحب آباد در روایت بازشناسی دوستانه ترکمانی تا میدان قاجاری» برگزار می‌شود.

نشست‌های تخصصی دیگری با عنوان «مطالعات بافت تاریخی تبریز»، «ضوابط حقوقی و فنی بنا‌ها و بافته‌ای تاریخی»، «تبیین ارزش‌های تاریخی و اجتماعی بافت تاریخی»، «الگوی شهرسازی بافت تاریخی» و «هم‌اندیشی باستان شناسان اساتید دانشگاهی و همکاران سازمانی» با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.