معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:طی سالیان متمادی نتوانستیم ساختار بودجه کشور راتغییر داده و وابستگی آن به درآمدهای نفتی راکم کنیم.

سلمانی امروز دوشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه چندین سال شرایط سختی را به لحاظ تورم و رکود اقتصادی در کشور تجربه کردیم، گفت: همه این‌ها ناشی از ساختار ناموزون و نامتعادل سیستم اقتصادی و وابستگی اداره کشور به درآمد‌های نفتی و نیز تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران بوده است.

او با بیان اینکه به جای درآمد‌های نفتی، باید دولت را به درآمد‌های ناشی از کار و تولید داخلی و درآمد‌های مالیاتی سوق دهیم، گفت: طی سال‌های گذشته نتوانستیم توان تولیدی و ثروت آفرینی را افزایش دهیم و سهم دولت را از درآمد‌های تولید به عنوان مالیات وصول کنیم و همه این‌ها باعث شد که رکود اقتصادی و تورم افسارگسیخته در کشور اتفاق بیفتد و در مواقعی منزلت و کرامت مردم ایران را در سیطره خود قرار دهد.

سلمانی بابیان اینکه اولین اقدامی که در دولت سیزدهم در راستای توجه به معیشت و منزلت مردم اتفاق افتاد، نگارش برنامه‌های راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی است، گفت: کاهش تورم، ایجاد اطمینان خاطر برای تولیدکنندگان از طریق رفع موانع و تأمین مالی ارزان قیمت و پایدار، کاهش بار مالیاتی برای تولیدکنندگان، أخذ مالیات از فعالیت‌های سوداگرانه و جلوگیری از فرار‌های مالیاتی از جمله محور‌های عمده این برنامه‌ها است.

اوبا اشاره به راه اندازی پنجره واحد صدور مجوز‌های کسب و کار در کشور گفت: همه دستگاه‌های اجرایی که مسئولیت صدور مجوز کسب و کار را دارند به این پنجره واحد وصل شدند و تسریع در صدور مجوز‌ها صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تأمین امنیت سرمایه گذاری و رفع موانع آن از دیگر برنامه‌های امسال این وزارتخانه است، گفت: حمایت از کسب و کار‌های نوین و دانش بنیان نیز از اولویت‌های اصلی و اساسی وزارتخانه است.

در پایان این مراسم محمدرضا نادری به عنوان سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان معرفی و از خدمات ابوالفضل عباسچیان مدیرکل قبلی این اداره قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
عباس گودرزی
۱۱:۳۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
سلام نتوانستیم یعنی برای دریافت مالیات پلکانی الکترونیک برنامه نداشتید . چون اگر مالیات پلکانی الکترونیک بر اموال منقول و غیر منقول اجرایی شود ضرر می کنید . لذا بیت المال را فدای منافع شخصی می نمایید . کی به کیه ؟ همچنین بجای بیمه ساختمان های مردم بر اساس کنتور برق در مقابل حوادث غیر مترقبه که باعث افزایش تولید و اشتغال و آسایش مردم می شود . به ریخت و پاش و چپاول بیت المال و رانت در حوادث غیر مترقبه مشغولید . اگر خبر نگاری زیرک و فهیم پیدا شود بنده آماده بستن دهان عده ای از مدیران بی کفایت اقتصادی هستم مهندس گودرزی