تحقق ۱۰۰ درصدی أخذ درآمدهای مالیاتی در زنجان

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: امسال أخذ درآمد‌های مالیاتی استان به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شده است.

شکوری به تحقق ۱۰۰ درصدی أخذ درآمد‌های مالیاتی در این استان اشاره کرد و گفت: پیگیری می‌شود تا با کمک نمایندگان و مسئولان ارشد استان زنجان سهم واقعی از این محل، برگشت داده شود.

او می گوید: زنجان در أخذ درآمد مالیاتی جزو استان‌های برتر است و براساس برنامه ۵ ساله توسعه کشور، می‌بایست ۵۰ درصد حاصل از درآمد‌های هر استان به همان منطقه برگردد، اما این مهم تحقق کامل نیافته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: برخی دفاتر شرکت‌های مهم تولیدی در استان با انتقال به تهران، مالیات خود را در پایتخت پرداخت می‌کنند که برای پیگیری این موضوع نیز اداره‌کل امور مالیاتی، نیازمند حمایت همه مسئولان استان است.

به گفته شکوری در حال حاضر از محل درآمد ناشی از ۹ درصد ارزش‌افزوده کالاها، ۴ درصد به شهرداری‌ها و ۴ درصد به دهیاری‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان بابیان اینکه مشاغل تنها ۵ درصد درآمد‌های مالیاتی را تشکیل می‌دهند، گفت: اگر طرح جامع مالیات که از سال ۸۱ تصویب شده، به‌ویژه با نصب کارت‌خوان در فروشگاه‌ها و خدمات مشاغل پردرآمد همچون پزشکان و وکلا و اتصال آن به سازمان مالیاتی، درست اجرا شود تا حد زیادی از فرار مالیاتی جلوگیری می‌شود.

شکوری با اشاره به فرار مالیاتی از طریق دلالی و واسطه‌گری، گفت: تلاش بر این است که توزیع أخذ درآمد‌های مالیاتی واقعی صورت بگیرد و فشار از روی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان هم کاسته شود.

 دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان هم با اشاره به اهمیت مالیات به عنوان منبع تأمین بخشی از بودجه عمومی، بر پیگیری جدی دریافت سهم استان از درآمد مالیاتی تأکید و گفت: احزاب به عنوان پیشرانان مطالبه‌گری، می‌توانند نقش مهمی در این موضوعات داشته باشند.

رحیم‌پور با اشاره به تشکیل فراکسیون حزب موتلفه اسلامی در مجلس شورای اسلامی، این ظرفیت تشکلی در نهاد قانون‌گذاری را برای پیگیری وضع قوانین درست و یا اصلاح قوانین به‌ویژه درباره أخذ مالیات عادلانه را فرصت دانست و گفت: پیشنهاد‌های امور مالیاتی استان را می‌توان از طریق کارگروه اقتصادی شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پیگیر شد.

او می گوید: نظارت بر هزینه درست درآمد‌های مالیاتی پرداختی، به‌ویژه در حوزه شهرداری و دهیاری‌ها هم تشویقی برای فرهنگ‌سازی پرداخت مالیات و هم جلوگیری از حیف و میل بودجه اهمیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.