نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی گفت:تسهیلات فرزند آوری بین فرزند اول تا چهارم ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان مشخص شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان-  خاتمی به پایان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس و قرار گرفتن در مرحله دریافت پیشنهادات نمایندگان اشاره کرد و گفت: بررسی این لایحه که نسبت به بودجه سنوات گذشته متمایز، ولی به لحاظ اصلاح ساختار با همان شاکله قبلی تدوین شده، از هفته آینده در صحن علنی مجلس آغاز می‌شود.

او گفت: دولت در توصیف لایحه بودجه سال آینده، آن را با رشد ۷۷ درصدی در رویکرد استانی دانسته است.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تحقق لایحه بودجه در بخش متمرکز استانی، دولت را در تحقق اهداف کمک خواهد کرد می گوید: این رویه انگیزه مدیران استانی را برای نیل به موفقیت افزایش خواهد داد.

خاتمی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی بودجه عمرانی در لایحه بودجه سال آینده، گفت: بازگشت درآمد کسب شده برای استان  زنجان ۴۰ درصد لحاظ شده که در ایجاد انگیزه برای مدیران استانی بسیار موثر خواهد بود.

به گفته خاتمی دولت رشد ۸ درصدی را برای اقتصاد زنجان در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده است و  این درصد در بخش سرمایه‌ای ۴.۵ و در بخش بهره‌وری ۳.۵ درصد است که احتمال تحقق بخش بهره‌وری خیلی پایین است.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش بینی‌هایی برای حل مشکلات موجود از جمله طرح محرومیت زدایی بسیج با محوریت سپاه انصار المهدی (عج) انجام شده و برای تکمیل سد مراش و بلوبین هم قرار است ماده ۵۶ اعمال و آبگیری این دو سد تا پایان سال آینده آغاز شود که اگر عملیاتی شود مشکل آب شرب در این دو شهرستان حل خواهد شد.

او می گوید: محور زنجان به دندی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بقیه محور هم قطعه بندی شده و به پیمانکاران واگذار شده و یا در آستانه واگذاری است و با هماهنگی انجام شده با ایمیدرو ۳۰۰ میلیارد تومان در این محور سرمایه‌گذاری خواهد شد.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس به برنامه دولت برای فراهم کردن زمینه مشارکت بخش خصوصی در اجرای ۸۰ هزار پروژه نیمه‌تمام اشاره کرد و گفت: حداقل حقوق پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال آینده ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگی هم ۵ میلیون تومان است و مالیات بر حقوق و دستمزد هم در این لایحه پلکانی و بین ۱۰ درصد تا ۳۰ درصد لحاظ شده است.

به گفته خاتمی مبلغ پیش‌بینی شده برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در لایحه بودجه سال آینده ۹ هزار و ۵۰۰ هزار تومان است.

او می گوید:تسهیلات ازدواج به نسبت سن ازدواج ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان و تسهیلات فرزند آوری بین فرزند اول تا چهارم ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.