مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: خدابنده نیازمند افزایش پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در این شهرستان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، موسوی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان بابیان اینکه پنجم دسامبر هر سال مصادف با روز داوطلب است که این روز را در سراسر دنیا جشن می‌گیرند و امسال نیز شعار روز داوطلب "با همدیگر توقف ناپذیریم" نامگذاری شده است، گفت: در دنیا بیش از یک میلیارد داوطلب وجود دارد که بخش قابل توجهی از این داوطلبان با جمعیت‌های جهان و صلیب سرخ در بخش‌های مختلف مشارکت دارند.

او با تأکید بر اینکه باید فرهنگ خدمات داوطلبانه در جامعه نهادینه شود، زیرا هلال‌احمر بزرگترین سازمان مردم‌نهاد و داوطلب‌محور است، افزود: مهمترین کار این مجموعه ارائه خدمات امداد و نجات است که در حال حاضر در طرح زمستانی با فعالیت ۱۴ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در جاده‌های استان زنجان امدادگران داوطلب به صورت شبانه‌روز خدمات می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان بابیان اینکه از ۳۶۰ نیرویی که به طور مستقیم در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان زنجان فعالیت دارند ۲۵۰ نفر داوطلب هستند، ادامه داد: داوطلبان بدون هیچ چشم‌داشتی مشغول ارائه خدمت به همنوعان خود در نقاط مختلف کشور هستند.

موسوی به کمک فرماندار و نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: با توجه به وقوع سوانح رانندگی زیاد در مسیر‌های ارتباطی این شهرستان، با حمایت مسئولان می‌توانیم یک پایگاه امداد و نجات دیگر نیز راه‌اندازی کنیم.

او به بهره‌مندی همه آحاد مردم از آموزش‌های هلال‌احمر تأکید کرد و افزود: با توجه به گستردگی و سابقه وقوع سیل و زلزله در شهرستان خدابنده، نیازمند گسترش فرهنگ ایمنی و بهره‌مندی آموزش‌های خودامدادی هستیم تا در هر خانواده‌ای حداقل یک نفر از این آموزش‌ها برخوردار شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان بابیان اینکه برنامه‌های هلال‌احمر با تلاش‌ها و خدمات داوطلبان و خیرین محقق می‌شود، گفت: داوطلبان هلال‌احمر از اواخر سال ۱۳۹۸همزمان با شیوع  ویروس کرونا برای مهار و جلوگیری از شیوع این ویروس اقدامات قابل توجهی در استان زنجان ارائه دادند.

موسوی افزود: در کنار تلاش‌های داوطلبان با کمک‌های خیرین و نیکوکاران استان زنجان توانستیم در چندین نوبت اقدام به توزیع بسته‌های حمایتی - معیشتی و بسته‌های بهداشتی برای خانواده‌های کم‌برخوردار آسیب‌دیده از این بیماری کنیم.

بیگدلی فرماندار خدابنده نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه خیرین این شهرستان در دوره شیوع ویروس کرونا با کمک و حمایت‌های مالی تجهیزات بیمارستانی را خریداری و برای نقاهت‌گاه‌ها اهدا کردند، گفت: با تلاش‌های انجام شده تعداد فوتی‌ها در این شهرستان کمتر از میانگین کشوری و استانی بود.

او ادامه داد: نیازمند استقرار پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال‌احمر در مسیر قیدار به بیجار هستیم تا خسارت‌های جانی ناشی از سوانح رانندگی را در این مسیر کاهش دهیم.



انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.