مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: با افتتاح خانه هلال در خرمدره و خدابنده شمار این مراکز در شهر‌ها و روستا‌های استان زنجان به ۲۰۸ باب رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، موسوی  مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: از ۲۰۸ باب خانه هلال، ۱۲۵ مرکز در روستا‌ها و ۸۳ خانه نیز در شهر‌های استان زنجان فعال است.

او افزود: روستا‌هایی با بیش از ۲۰۰ خانوار در اولویت راه اندازی خانه‌های هلال است و تاکنون ۱۲۹ دوره آموزش کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات همگانی برای هزار و ۹۹۵ نفر برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: این آموزش‌ها با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود.

موسوی گفت: هرچه میزان تجهیزات و نیرو‌های امدادی در  استان زنجان گسترش یابد در ساعات اولیه حوادث امدادرسانی به صورت درست و اصولی انجام شده و منجر به کاهش آسیب‌ها و خسارت‌های جانی و مالی برای هموطنان می‌شود.

او افزود: ۳هزار و ۷۰ نفر عضو خانه‌های هلال در استان زنجان هستند که از این تعداد هزار و ۶۳۲ نفر داوطلب و هزار و ۴۳۸ نفر دیگر نیز از جوانان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: افزایش تاب آوری جوامع شهری، روستایی و محلات، استفاده از ظرفیت محلات و روستا‌ها برای تسریع در پاسخگویی به حوادث و سوانح و بالابردن توان خودامدادی مردم در مقابله با حوادث، ساماندهی، جذب، آموزش و مدیریت نیرو‌های داوطلب در حوادث و سوانح از اهداف راه اندازی خانه‌های هلال است.

موسوی افزود: تربیت تیم‌های امدادی جامعه محور و داوطلب در جوامع محلی با رویکرد تربیت نیرو‌های پاسخگوی اولیه در ساعات آغازین حوادث، مکان یابی و جانمایی فضا‌های مناسب برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان در حوادث و سوانح و بهره گیری از ظرفیت خانه‌های هلال برای مدیریت و هدایت کمک‌های مردمی در حوادث و سوانح از دیگر اهداف تاسیس خانه‌های هلال در استان زنجان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: در روز‌های گذشته خانه‌های هلال کتابخانه عمومی کوثر در شهرستان خرمدره و خانه هلال حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) در خدابنده با حضور مسئولان افتتاح شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.