معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: سال گذشته ۲ هزار زندانی با کمک ما به جامعه برگشتند و امسال نیز ده میلیارد تومان در نظر گرفته ایم.

علی عسگری گفت: تفاهم نامه امروز دومین تفاهم نامه ستاد اجرایی با سازمان زندان‌ها است. سال گذشته با مبلغ ۲۱ میلیارد تومان حدود ۲ هزار زندانی جرایم غیر عمد آزاد شدند.

به گفته معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در این تفاهم نامه نیز مبلغ ده میلیارد تومان کمک برای آزادسازی زندانی‌ها در نظر گرفته شده است.

علی عسگری گفت: در این تفاهم نامه بحث اشتغالزایی زندانی‌ها پس از آزادی توسط بنیاد برکت و همچنین بحث حمایت از سلامت آن‌ها در بنیاد ۱۵ خرداد در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته معاون اجتماعی ستاد اجرایی زندانی‌هایی که در سال گذشته آزاد شده اند، نرخ بازگشت بسیار ناچیزی دارد که نشان دهنده‌ی مسیر درست سازمان زندان‌ها است.

در ادامه غلامعلی محمدی گفت: افرادی که در حال حاضر در زندان هستند جزو ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند و مطابق قوانین سازمان زندان‌ها باید به نیاز‌های مادی و معنوی خانواده‌های آن‌ها اهتمام ورزیم.

به گفته رئیس سازمان زندان‌ها توجه به خانواده زندانی‌ها از برنامه‌های این سازمان است و برای خود زندانی‌ها نیز آموزش حرفه برای اشتغالزایی در نظر گرفته شده است.

محمدی گفت: اصل شخصی بودن مجازات یعنی فقط فرد مرتکب جرم مجازات شود و خانواده‌های آن‌ها هیچ رنجی متحمل نشوند. ما وظیفه داریم به خانواده‌های زندانی‌ها کمک کنیم که بخشی از آن توسط سازمان زندان ها، انجمن حمایت از خانواده‌های زندانی و بنیاد تعاون و حرفه آموزی صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Israel
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
چرا نمیده کمیته امداد که مسئول این چیزاست
آخرین اخبار