وزارت خارجه ترکیه از تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه و رایزنی درباره برجام خبر داد.

وزارت خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) از تماس تلفنی «حسین امیرعبداللهیان» و «مولود چاووش اوغلو»، وزرای خارجه ایران و ترکیه و بحث درباره تحولات اوکراین و مذاکرات وین خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، روابط دو جانبه و نشست آتی دیپلماسی آنتالیا در ترکیه که قرار است ۱۱ تا ۱۳ مارس در آنتالیای ترکیه برگزار شود از دیگر مباحثی بود که میان وزرای خارجه دو کشور مطرح شد.

همچنین دو مقام ارشد درباره تلاش‌های جاری برای احیای توافق هسته‌ای ایران در وین صحبت کردند.

ساعاتی پیش نیز وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد حسین امیرعبداللهیان با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود تماسی تلفنی داشته و درباره تحولات اخیر اوکراین و برجام رایزنی کرده است.

«انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا هم که پیشتر در حساب کاربری توییتر خود گفته بود که مذاکرات وین اکنون در برهه حساسی قرار دارد، اکنون در پیامی نوشت: «فقط برای شفاف‌سازی: دیگر مذاکرات سطح کارشناسی و نشست‌های رسمی وجود ندارد. زمان آن فرا رسیده است که تصمیمات سیاسی به مذاکرات وین پایان دهند.»

پیش از این نیز، صدراعظم آلمان در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ با نادیده گرفتن بدعهدی طرف آمریکایی و غربی‌ها با اشاره به دور هشتم مذاکرات وین ادعا کرده بود که همه عناصر برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران آماده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار