معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با سرمایه گذاری ایمیدرو در استان برای اشتغال ۸ هزار تن برنامه ریزی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - سید احسان عسکری گفت: بوکسیت معدن سرفاریاب به جاجرم خراسان منتقل می‌شد که با پیگیری انجام شده ایمیدرو در زمینه ظرفیت‌های سرفاریاب سرمایه‌گذاری می‌کند. 
 
او می گوید: پیگیری اجرای طرح‌های نیمه‌تمام، رفع مانع از طرح‌های موجود و ایجاد ظرفیت‌های جدید از جمله برنامه ها برای پیشرفت حوزه اقتصادی استان است.
 
به گفته معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جلساتی که در مرکز کشور برگزار می‌شود برای هر سه این موارد رایزنی و این استان با داشتن جمعیت بالای بیکار و آسیب‌های ناشی از بیکاری، از استخراج معدن بوکسیت سرفاریاب بهره‌ای نمی‌برد و بوکسیت این معدن به صورت خام به جاجرم خراسان منتقل می‌شد.
 
او گفت: با حضور مجازی نماینده جاجرم جلسه‌ای با ایمیدرو در تهران برگزار شد و ضمن تشریح شرایط بیکاری و نیاز به ایجاد اشتغال در استان از ایمیدرو خواستیم بر روی ظرفیت‌های سرفاریاب سرمایه‌گذاری کند.

عسکری می گوید: با توجه به ابعاد فنی این طرح، یک میلیون و ۲۰۰ تن بوکسیت سرفاریاب می‌تواند یکی از حوزه‌های سرمایه‌گذاری باشد.
 
به گفته معاون امور اقتصادی استاندار: مبلغ سرمایه‌گذاری ایمیدرو در سرفاریاب ۶۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان است.
 
عسکری با اشاره به تعطیلی معدن آهک هیدراته در چرام گفت: این معدن با وجود ۵۰ درصد پیشرفت کاری یک سالی است تعطیل شده که قابل قبول نیست.
 
او می گوید: برای فعال شدن این معدن با ایمیدرو صحبت کردیم که مورد موافقت قرار گرفت، معدن از فروردین ۱۴۰۱ فعال و برای ۸۰ تا ۹۰ تن شغل ایجاد می کند.

عسکری به برنامه‌های تدارک دیده شده برای معدن فسفات چرام اشاره و گفت: قرار است در کوتاه مدت استخراج معدن و در میان مدت کارخانه فسفات راه‌اندازی شود که می‌تواند کمک بزرگی به بخش کشاورزی کشور باشد.
 
او می گوید: کود فسفات در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و سالانه ۶۵۰ هزار تن کود فسفات در بخش کشاورزی استفاده که تنها ۱۰۰ هزار تن آن در کشور تامین می‌شود و مابقی از آفریقا و سوریه وارد می‌شود.
 
به گفته معاون امور اقتصادی استانداری با ایجاد کارخانه فرآوری فسفات علاوه بر رونق در اقتصاد و حذف نیاز‌های شدید به ارز و دلار، وابستگی به خارج را کمتر و کشور را در مسیر توسعه قرار خواهد داد.
 
عسکری با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی پتروشیمی دهدشت، گفت: این واحد اقتصادی در زمان ساخت ۲۵۰۰ و زمان بهره‌برداری ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.
 
او می گوید: بخش اقتصادی استان در سه حوزه صنعت، معدن و گردشگری برنامه سه ساله تدوین کرده که در صورت تامین مالی بین ۵ تا ۸ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.