مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: سقط‌ جنین چه در مرحله نطفه باشد و چه سایر مراحل، جایز نیست و دیه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - حجت‌الاسلام  احمدی، با تاکید بر اینکه سقط جنین اعم از رسمی و غیر رسمی، به یک بحران تبدیل شده است، گفت: میزان سقط‌ها به شدت افزایش یافته و به راحتی برای سقط مراجعه می‌کنند.

او با تاکید بر ضرورت تبیین فرزندآوری،می گوید: اگر ضرورت  فرزندآوری امروز، در جامعه تبیین نشود، فردا دچار بحران می‌شویم.

حجت‌الاسلام احمدی، با اشاره به اینکه، کاهش جمعیت و بحران آن، تبعات امنیتی و اقتصادی را در پی خواهد داشت، گفت: بحران جمعیت تابعی از چند مشکل است که مسائل اقتصادی تنها یکی از آن‌ها است.

او  بیشترین مسئله و دغدغه در فرزند آوری برای مقابله با بحران جمعیت را، فکری و ذهنی عنوان کرد و گفت: بسیاری از خانواده ها، با وجود درآمد و رفاه خوب، از فرزند آوری خودداری و به تک فرزندی بسنده می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در ادامه با تاکید بر تلاش‌های همه جانبه در جهت افزایش جمعیت، می گوید: نباید نسبت به خانم‌هایی که تمایل به فرزندآوری دارند، اما به خاطر مشکلات ناباروری، امکانات  ندارند، بی توجه باشیم.

 به گفته حجت‌الاسلام احمدی، اگرچه سپاه استان زنجان در حال انجام اقداماتی در جهت  ایجاد مرکز درمان ناباروری بانوان است، اما مشکلاتی در این حوزه دارند که باید با تعامل مسئولان حل شود.

او با تاکید بر اینکه اگر در حوزه‌های فرهنگی برای تشویق و ترغیب مردم، برای فرزند آوری و افزایش جمعیت، همت نکنیم، تا چند سال آینده، دچار بحران کمبود جمعیت خواهیم شد، گفت: با این روند دیگر نیروی کار نخواهیم داشت و در این صورت مجبور به واردات جمعیت از سایر کشور‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.