نخست‌وزیر انگلیس مدعی شد از خروج نیروهای روسیه متقاعد نشده و همچنان وضعیت اوکراین نگران کننده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، با اشاره به آنکه از خروج نیرو‌های روسیه از مرز با اوکراین متقاعد نشده است، مدعی شد که همچنان وضعیت اوکراین را نگران کننده می‌بیند.

طبق گزارش گاردین، جانسون اندکی پس از نشست امروز کابینه انگلیس مدعی وضعیت بحرانی در اوکراین شد و گفت که «سیگنال‌های متفاوتی» از روسیه می‌آید و برخی از نیرو‌های نظامی هنوز در نزدیکی اوکراین حضور دارند. او همچنین افزود: «ما بیمارستان‌های صحرایی در نزدیکی مرز با اوکراین در بلاروس خواهیم داشت که می‌تواند به عنوان آمادگی برای تهاجم تلقی شود.»

این ادعا‌های جانسون با اظهارات وزارت دفاع روسیه مبنی بر خروج نیروهایش از مناطق نظامی جنوب و غرب، و با تصاویری که از کریمه گرفته شده، در تضاد است.

روابط میان مسکو و کی‌یف از سال ۲۰۱۴ و به دلیل الحاق کریمه با تنش همراه بوده است، اما اکنون کشور‌های غربی به رهبری آمریکا در تلاشند تا با ادعای آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین، از یک سو بر رقیب قدیمی خود یعنی روسیه فشار وارد آورده و از سوی دیگر حواس‌ها را از مشکلات داخلی خود پرت کنند.

به تازگی نیز چندین روز است که آمریکا و به دنبال آن کشور‌های غربی مدعی هستند روسیه روز چهارشنبه هفته جاری با اوکراین حمله خواهد کرد.

شب گذشته نیز منابعی ناشناس از درخواست «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، به کنگره این کشور برای در نظر گرفتن ضمانت وام یک میلیارد دلاری به اوکراین خبر دادند و گفتند درخواست سالیوان به دلیل ادعا‌های اخیر آمریکا مبنی بر تلاش روسیه به تهاجم به اوکراین انجام شده است، ادعایی که بار‌ها از سوی مسکو رد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار