پیتر سییارتو، وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد بوداپست دیگر حاضر نیست نیرو‌های بیشتری از سوی ناتو را در خاک خود مستقر کند.

باشگاه خبرنگاران جوان- پیتر سییارتو، وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد در بحبوحه درگیری‌های سیاسی بر سر اوکراین این کشور نمی‌تواند نیرو‌های بیشتر نظامی ناتو را در خاک خود مستقر کند.

به گفته یورونیوز، نیرو‌های ناتو در حال حاضر با حمایت آمریکا در استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان مستقر هستند. آمریکا همچنین روز گذشته حدود ۳ هزار نیرو‌های نظامی کمکی به لهستان و رومانی اعزام کرده است.

پیتر سییارتو، وزیر خارجه مجارستان اما روز گذشته اعلام کرد: برای تقویت موقعیت ناتو نمی‌توانیم اجازه دهیم نیرو‌های نظامی بیشتری در کشور ما مستقر شوند.

وی تاکید کرد: ما هرگز با استقرار نیرو‌های نظامی بیشتر موافق نبوده و نخواهیم بود. ارتش مجارستان و تمامی نیرو‌های مسلح ما بخشی از ناتو هستند و می‌توانند به خوبی امنیت در داخل مجارستان را تامین کنند. ما به نیرو‌های نظامی اضافی در داخل کشورمان نیازی نداریم.

سییارتو در ادامه افزود: در صورت بروز هر گونه حمله نظامی به اوکراین اروپای مرکزی می‌تواند نقش بازدارنده بسیار خوبی برای ادامه بحران داشته باشد. بحران کنونی خاطرات تلخ جنگ سرد و دهه‌ها رنج را برای ما زنده کرده است. برای همین است که ما نمی‌خواهیم باز تجربیات ناگوار گذشته را تکرار کنیم. ما می‌خواهیم برخلاف بسیاری از کشور‌ها از تاریخ درس بگیریم.

گفتنی است آمریکا در تلاش است برای ایجاد بازدارندگی در برابر روسیه به منظور جلوگیری از حمله احتمالی این کشور به اوکراین قوای نظامی خود در شرق اروپا را تقویت کند. با این حال، مقامات مسکو می گویند این اقدام واشنگتن تنها بر شدت تنش ها می افزاید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار