نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای به انتقاد از سیاست‌های آمریکا در ایجاد روسیه هراسی و دخالت نظامی در خاورمیانه پرداخت.

 باشگاه خبرنگاران جوان – نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد: آمریکا مشغول روسیه هراسی در میان شهروندان و کشور‌های همفکر خود است. این کشور طوری از تجمع نیرو‌های روسی صحبت می‌کند که گویی ریشه تمام مشکلات است؛ در حالی که نیرو‌های روسی تنها در خاک خود روسیه مستقر شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه نمایندگان روسیه در سازمان ملل آمده است که ادعای آمریکا بر خلاف اعمالی است که خود این کشور انجام می‌دهد چرا که «اوکراین این روز‌ها مملو از مستشاران نظامی بی‌شمار و تسلیحات آمریکا و اوکراین است».

اخیرا تنش‌ها بین روسیه و ناتو بالا گرفته است، زیرا کی‌یف و تعدادی از اعضای ائتلاف ادعا می‌کنند نگران حضور نیرو‌های روسی در مرز اوکراین هستند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ گفته که روسیه نیرو‌ها را در خاک خود مستقر کرده است و این مسئله هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند.

آمریکا تروریست‌ها در غرب آسیا را تقویت می‌کند

هیات روسیه همچنین اعلام کرد که آمریکا از شبه نظامیان در ادلب سوریه حمایت می‌کند و مواضع گروه تروریستی «تحریرالشام» را تقویت می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «به بهانه مراقبت از سوری‌هایی که به زور توسط تحریرالشام در ادلب به عنوان سپر انسانی نگهداری می‌شوند، آمریکا با هزینه مالیات شهروندان خود در واقع از شبه‌نظامیان حمایت می‌کند. واشنگتن با تقویت مواضع تحریرالشام، در واقع تیری به پای خود شلیک می‌کند چرا که همیشه ادعای تعهد به تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را دارد».

نمایندگان روسیه می‌گویند مایه تاسف است که آمریکا ترسیم خصوط جدا کننده و تفرقه‌افکنی بین کشور‌ها را جز مهم‌ترین دستاورد‌های خود در سال ۲۰۲۱ ارزیابی می‌کند.

دخالت نظامی آمریکا در غرب آسیا مدت‌هاست محل مناقشه است. روز گذشته نیز به گزارش پایگاه خبری الخبر الیمنی، بقایا و لاشه‌های موشک ساخت آمریکا در محل زندان صعده پیدا شد. بامداد جمعه، زندان صعده یمن مورد حمله نیرو‌های ائتلاف سعودی قرار گرفت. در پی این حمله با دخالت نظامی آمریکا  تاکنون ۹۱ نفر به شهادت رسیده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
حمایت میکنه !!! اصلا خودش داعشیای احمق رو وجود آورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
داعش ساخته و دست پرورده غربه
آخرین اخبار