بنابر اعلام یک روزنامه آمریکایی بیشترین میزان افزایش سرقت از فروشگاه‌ها در آمریکا در سال ۲۰۱۹ با ۶۱ میلیارد دلار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان- بیشترین میزان افزایش سرقت از فروشگاه‌ها در آمریکا در سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاد، زمانی که مجموع خسارت ناشی از سرقت از فروشگاه‌ها در این کشور به ۶۱ میلیارد دلار رسید.

نیویورک پست با اشاره به این که سرقت از خرده فروشی‌ها در سراسر آمریکا در پنج سال اخیر افزایش داشته است نوشت: بیشترین میزان افزایش سرقت از فروشگاه‌ها به دوره شیوع همه گیری کرونا مربوط نمی‌شود بلکه در سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاده است، زمانی که مجموع خسارت ناشی از سرقت از فروشگاه‌ها به ۶۱ میلیارد دلار رسید در حالی که این رقم در سال قبل از آن ۵۰ میلیارد دلار بود.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، فدراسیون ملی خرده فروشان آمریکا در گزارشی اعلام کرد که خسارت ناشی از سرقت برای فروشگاه‌ها در سال ۲۰۱۵ رقمی معادل ۴۵۳ هزار و ۹۴۰ دلار در ازای یک میلیارد دلار فروش بوده که این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۷۱۹ هزار و ۴۵۸ دلار رسیده است.

بیشترین میزان افزایش سرقت از فروشگاه‌ها به دوره شیوع همه گیری کرونا مربوط نمی‌شود بلکه در سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاده است، زمانی که مجموع خسارت ناشی از سرقت از فروشگاه‌ها به ۶۱ میلیارد دلار رسید. این رقم در سال قبل از آن ۵۰ میلیارد دلار بود.

اعمال محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای جلوگیری از شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ و اوایل ۲۰۲۱ از میزان خسارت‌های ناشی از سرقت از فروشگاه‌ها در آمریکا کاست که عمدتا به دلیل تعطیل بودن فروشگاه‌ها یا محدود بودن ساعت فعالیت آن‌ها بود. اما اکنون بار دیگر روند صعودی سرقت‌ها از سرگرفته شده و جرایم افزایش می‌یابند.

سرقت از فروشگاه‌ها دیگر در قالب سنتی آن به عنوان یک جنایت غیرخشونت آمیز که عاملان آن بیشتر نوجوانان یا بزرگسالانی هستند که مواد مخدر مصرف می‌کنند، نمی‌گنجد.

حدود دوسوم صاحبان فروشگاه‌ها که فدراسیون ملی خرده فروشان آمریکا با آن‌ها مصاحبه کرده است، گفتند اقدامات خشونت آمیز در هنگام سرقت از فروشگاه‌ها افزایش یافته است که معمولا با هدایت گروه‌های سازماندهی شده‌ای که کالا‌های مسروقه را به فروش می‌رسانند، انجام می‌شود.

همانند مغازه داران، مقامات مجری قانون هم تا حدودی کاهش گسترده مجازات سارقان را عامل افزایش جرایم عنوان می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
سرمایه داری = گسترش فقر و جرم
آخرین اخبار