رئیس بیمارستان امام حسین(ع)گفت: با تلاش‌های ستاد مدیریت درمان زنجان مخزن اکسیژن مایع ٢٠ تُنی خریداری و در این بیمارستان راه اندازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - شاکری گفت: پیش از این تأمین اکسیژن مصرفی بیمارستان امام حسین (ع) از طریق شارژ کپسول‌ها و سیلندر‌های پر فشار صورت می‌گرفت که با توجه به بالا بودن هزینه نقل و انتقال و نگهداری، این مرکز اقدام به خرید و راه اندازی یک دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی با ظرفیت ٦٠٠ لیتر کرده که می‌تواند با جداسازی اکسیژن محیط و حذف نیتروژن هوا، اکسیژن تقریبا خالص و فشرده را در اختیار افراد قرار دهد.

او می گوید: به این ترتیب نیازی به استفاده از سیلندر‌های اکسیژن نبوده و میزان اکسیژن مورد نیاز هر فرد، از محیط تأمین می‌شود.

به گفته رئیس بیمارستان امام حسین (ع) بخش‌های اختصاص یافته به بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان به اکسیژن سانترال مجهز است که امکان درمان بیماران محتاج اکسیژن بعد از پاندمی کرونا را دارد.

شاکری گفت: ۴۰ کپسول اکسیژن جدید، ۲ عدد ونتیلاتور و ۲ عدد بای‌پپ در این مرکز برای بهبود خدمت‌رسانی و ارتقای ایمنی بیماران کرونایی جهت سرویس دهی بهتر به همشهریان عزیز خریداری شده است.

او به خریداری یک دستگاه مخزن اکسیژن مایع با ظرفیت ۲۰ تُنی قبل از سال نو اشاره کرد و گفت: مرحله نصب و استقرار این دستگاه به اتمام رسیده و بهره برداری از آن در هفته‌های آینده انجام خواهد شد.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) می گوید: با توجه به بالا بودن ظرفیت و حجم مخزن قادر به تأمین اکسیژن مورد نیاز تمام بخش‌های بستری خواهد بود که در صورت راه اندازی این مخزن، دستگاه اکسیژن ساز و سیلندر‌های پر فشار به عنوان پشتیبان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گفته شاکری با توجه به مصرف بالای اکسیژن در زمان شیوع کرونا اکسیژن موجود جوابگو نبوده و این امر باعث بوجود آمدن خلع در تأمین اکسیژن مورد نیاز می شد که نهایتا درخواست مجوز با ظرفیت بالا در اختیار بیمارستان قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.